Film koji govori o tome šta je uloga obrazovanja u 21. veku svoju premijeru imaće u martu mesecu 2019. godine. Iz Connectinga nam poručuju da je film zapravo alat kojim žele da zapale diskusiju o 4.0 revoluciji širom Srbije sa ciljem da vrate obrazovanje tamo gde mu je i mesto. Na vrh piramide potreba!
Naš trenutni obrazovni sistem razvijen je pre više od 150 godina tokom takozvane 1.0 industrijske revolucije. Međutim, ekonomija se od tada neverovatno transformisala, dok je naš obrazovni sistem ostao isti. Industrije koje danas dominiraju našom ekonomijom nisu postojale pre samo 20 godina.
Dobit kompanija širom sveta se rapidno uvećava, međitim paradoks je da isto tako i nezaposlenost neprestano raste. Problem je što naše škole „serviraju“ znanje, testirajući učenike iznova i iznova! One jednostavno ne proizvode dovoljan broj inovatora i kreativaca. Svedoci smo da davno prevaziđeni model ne uči učenike kako da uče i misle. Ovo nije pretnja samo za budućnost već i za sadašnjost naše zemlje.
Obrazovanje koje daje prioritete veštinama poput kreativnosti, preduzetništva, kritičkog razmišljanja i rešavanja problema, saradnje, komunikacije gotovo sigurno će proizvesti odgovorne građane i inovativnije i prilagodljivije stanovništvo.
“Neće preživeti najsnažnija vrsta, ni najinteligentnija, već najprilagodljivija”. Klejton M. Kristensen, Inovatorova dilema
Obrazovni programi kao što su Kad porastem biću…, Designathon Works, Social impact Award, Design for Change, Dostignuća mladih, programi Fondacije Petlja podstiču učenike da sarađuju i da sami uče. Svi navedeni programi fokusirani su na projekte, ne na testove. Podstiču inicijativu i preuizimanje „rizika“, brzo prototipiranje i učenje iz sopstvenih grešaka.