Čuvena Barbika (Barbie) ove godine puni 60 godina a nema nijednu boru, piše danas agencija Frans pres i dodaje da je lutka tokom godina bila plavuša, brineta, vitka i zaobljena, princeza ili vatrogasac, ali uvek sa istim ciljem – da se dopadne deci.

„Za industriju igračaka 60 godina je mnogo. Igračke obično imaju uspeha tri do pet godina“, izjavio je Nejtan Bejnard, direktor marketinga kompanije Matel, koja proizvodi Barbiku.

Povezana vest:  Autentična obuća jedinstvene estetike: nova Camper kolekcija

Uprkos velikoj konkurenciji, svake godine bude prodato više od 50 miliona primeraka lutke u više od 150 zemalja. Barbika je marka poznata kao Koka-Kola ili MekDonalds, izjavili su predstavnici Matela čije je sedište na periferiji Los Andjelesa.

Barbika je od 9. marta 1959. godine prodata u više od jedne milijarde primeraka.

Njena „majka“ je jedan od osnivača Matela, Rut Hendler, koja je došla na ideju o takvoj lutki posmatrajući sopstvenu decu.

Povezana vest:  Novi vizuelni identitet i korak napred u poslovanju modernizovane farmaceutske kompanije Galenika

„Moja ćerka Barbara je imala ograničen izbor lutaka, pretežno krpene“, rekla je Rut Hendler i dodala da je osmislila lutku kojoj je dala ime po ćerki Barbi.

Lutka je odmah postala popularna i prve godine je prodata u 300.000 primeraka.

Barbika sa izgledom lepotice postala je arhetip kalifornijske plavuše i često je bila na meti kritika jer predstavlja „površnu, bogatu i besposlenu“ ženu.

Povezana vest:  Strongbow Apple Cider predstavljen na „Supernatural" festivalu

Kasnije je lutka dobila odeću, tako da devojčice mogu da joj menjaju odeću i predstave je kako one žele.

Barbika više ne vodi bitku na rafovima prodavnica jer Matel ulaže finansije za prodaju na internetu i na društvenim mrežama gde njene aktivnosti prati nekoliko miliona ljudi.

Lutka ima i svoj tim, frizerku, šminkerku i fotografa

Pored lutke u svetu su snimljeni i animirani filmovi o slavoj Barbi.