Šesti put za redom, Beogradski festival igre, Jugoslovenska kinoteka i Vip mobile, priređuju reviju filmskih ostvarenja pod nazivom Dani igre. Na programu je ukupno 10 projekcija u periodu od 25-29. januara.

Dani igre počinju predstavom „Igra“ koja je snimljena filmskom tehnikom. Radi se o komadu švedskog koreografa Aleksandera Ekmana za Balet pariske Opere. Ovo spektakularno delo je premijerno prikazano prošle godine na sceni Opere Garnije, i odmah pretočeno u film jer su producenti bili svesni da je reč o komadu koji zbog ogromne scenografije nikada neće moći da napusti scenu na kojoj je kreirano. Predstava evocira svet detinjstva i bezbrižnog zadovoljstva, međutim, pored čiste zabave ona kontemplira značenje i značaj igre kada postanemo odrasli.

Sledi ostvarenje „Pustinjski igrač“ istinita priča koja prati hrabru ambiciju jednog Iračanina. Tokom atmosfere predsedničkih izbora 2009. godine, kada su ugrožene mnoge kulturne slobode, Afšin i njegovi prijatelji (uključujući Elaheh koju igra Frida Pinto) rizikuju živote i formiraju alternativnu kompaniju igre. Kroz zabranjene on-line video snimke, oni „skidaju“ korake bezvremenih legendi poput Majkla Džeksona, Džina Kelija i Rudolfa Nurejeva.

U okviru jubileja Ingmara Bergmana, nastao je umetnički film u kome četiri najinovativnija švedska koreografa opisuju Bergmana kroz  jedinstvene performanse. Ovo ostvarenje imalo je na hiljade projekcija tokom 2018 godine, i nastavlja sa svojim prikazivanjima. Film „Opera u Parizu“ inspirisan je turbolentnim dešavanjima u Palati Garnije tokom 2015. godine, dok je film „Baletski igrači“ klasična priča o odrastanju mladih umetnika koja prati sudbinu nekoliko dečaka koji su odlučili da im balet postane profesija.  Naslovi „Glavna scena“ i „Ostavi poslednju igru“, našli su se nedavno na listi američkog časopisa Cosmopoliten, među ukupno 10 filmova o umetničkoj igri koji su ostavili trag u svom žanru.

Pod sloganom „Emocije“, 16. Beogradski festival igre se održava od 22. marta – 12. aprila 2019. godine. Ukupno 16 trupa iz 11 zemalja predstaviće se publici u Beogradu, dok će neke od predstava gostovati u Novom Sadu i Vršcu.  Trupe stižu iz Grenobla, Liona, Antverpena, Rima, Barselone, Frankfurta, Štutgarta, Seula, Filadelfije, Tel Aviva, Montreala, Nanta, Haga i Johanesburga.

Beogradski festival igre se razvija zahvaljujući podršci Ministarstva kulture Srbije, Grada Beograda, ambasada i kulturnih centara zemalja učesnica. Za afirmaciju umetničke igre i realizaciju programa u Vojvodini, značajna je dugogodišnja saradnja sa Pokrajinskim sekretarijatom za kulturu AP Vojvodine i Gradom Novim Sadom. Sedam godina zaredom, Beogradski festival igre podržava Delegacija EU u Srbiji.

Povezana vest:  Još 10 dana za mlade književne talente da iskoriste šansu

Kao glavni partner Beogradskog festivala igre, Vip mobile je uveo prepoznatljiv model ulaganja velikih kompanija u kulturu, dok zajednički kreiran slogan „Komunikacija u pokretu“, oslikava snagu saradnje koja traje 12 godina. Kroz brojne projekte, među kojima su najznačajniji nagrade „Vip poziva“ i „Vip iskorak „, kao i projekat za mlade igrače„Vip talenti“, Vip doprinosi ukupnom razvoju umetničke igre u Srbiji. Pokrovitelji Beogradskog festivala igre su Erste banka i Visa, kompanije koje nastoje da vrhunsku umetnost učine dostupnomnajširoj publici. Dragocena je podrška brenda Nivea, koga odlikuje kvalitet, poverenje potrošača, duga tradicija i ulaganje u proverene vrednosti. Kompanija Nestlé Adriatic sa robnom markom NESCAFÉ prepoznaje ovu manifestaciju kao partnera sa kojim deli posvećenost promociji zdravog života. Tradicionalni prijatelji festivala su Fondacija Hemofarm, DDOR Novi Sad, HEINEKEN, Pardon Marbo Product,Vahali Production ServicesAdvokatska kancelarija Bojović Drašković Popović & Partners, Telegroup, i drugi.

 6. DANI IGREU KINOTECI

25-29. januar, 2019.

organizacija i produkcija/organization & production: Beogradski festival igre i Jugoslovenska kinoteka/Belgrade Dance Festival & Yugoslav Film Archive

25.01. @ 19h |Igra/Play

25.01. @ 21h |Pustinjski igrač/Desert Dancer

26.01. @ 18h |Bergman u oku koreografa/Bergman through the Choreographer’s eye

26.01. @ 20h |Igra/Play 

27.01. @ 18h |Baletski igrači/Ballet Boys

27.01. @ 20h |Opera u Parizu/The Paris Opera

28.01. @ 18h |Pustinjski igrač/Desert Dancer

28.01. @ 20h |Glavna scena/Central Stage

29.01. @ 18h |Opera u Parizu/The Paris Opera

29.01. @ 20h |Ostavi poslednju igru/Save the Last Dance

 ……………..

Igra/Play

režija /directed by: Alexander Ekman

produkcija/production: Paris Opera Ballet

trajanje/duration: 106′

Blistava ličnost na sceni savremene igre, švedski koreograf Aleksander Ekman, prvi put je pozvan da radi sa ansamblom Baleta pariske Opere. Njegov jezik, podjednako visceralan i obojen humorom, kombinuje teatralnost, klasičan i savremeni rečnik, i savršeno odgovara svestranosti i sceničnosti Baleta. Rezultat je komad koji evocira svet detinjstva i bezbrižnog zadovoljstva. Pored čiste zabave, delo kontemplira značenje i značaj igre kada postanemo odrasli. Poznat po spektakularnom kvalitetu njegovih komada i njihovih sanjarskih obličja, švedski koreograf ispunjava pozornicu Palate Garnije zanosnom energijom. Metalne strukture, igrači suspendovani u prostoru i podrške, samo su neke od moćnih slika koje će publici probuditi maštu! Za ovaj komad Ekman je radio sa kompozitorom Mikaelom Karlsonom i talentovanim timom instrumentalista koji se često ne vide na pozornici, a među kojima je i pevačica gospela Kali Dej ili neverovatna perkusionistkinja Adelaid Ferije. Neočekivana predstava, uzbudljivog ritma i komunikativne energije!

Povezana vest:  Predstavljena knjiga „Banditosi ili Ubice država“

Pustinjski igrač/Desert Dancer

režija /directed by: Richard Raymond

producent/producer: Mohammed Al Turki

trajanje/duration: 104′

Postavljena u Iranu, ova moćna, neverovatna, a istinita priča prati hrabru ambiciju Afšina Gafarijana. Tokom vruće atmosfere predsedničkih izbora 2009. godine, kada su ugrožene mnoge kulturne slobode, Afšin i njegovi prijatelji (uključujući Elaheh koju igra Frida Pinto) rizikuju svoje živote i formiraju alternativnu kompaniju igre. Kroz zabranjene on-line video snimke, oni uče od bezvremenih legendi koji prevazilaze sve kulturne granice, kao što su Majkl Džekson, Džin Keli i Rudolf Nurejev. Afšin i Elaheh isto tako mnogo uče jedno od drugog, i najvažnije kako da prihvate svoju strast prema igri, kao i onu koju osećaju jedno prema drugom.

Bergman u oku koreografa/Bergman through the Choreographer’s eye 

režija /directed by: Fredrik Stattin

producent/producer: Ingmar Bergman jr

trajanje/duration: 51′

 Četvorica među najinovativnijim švedskim koreografima putuju u Bergmanov dom u Faru da pronađu inspiraciju. Rezultat je jedinstveni film o savremenoj igri. Aleksandar Ekman, Par Isberg, Pontus Lidberg i Joakim Stefenson, sa prvacima Kraljevskog švedskog baleta Dženi Nilson, Natali Nordkuist, Oskarom Salomonsonom i Nađom Selrup, tumače Ingmara Bergmana kroz četiri jedinstvena performansa koji odražavaju ljudske odnose i intenzivna osećanja. Povezani sa slikama prirodne epske lepote grada i Bergmanovog poetskog doma Hamarsa, uključujući i glas samog majstora – Bergmana, igrači otkrivaju njegove misli o pokretu i muzici.

 Baletski igrači/Ballet Boys

režija /directed by: Kenneth Elvebakk

producent/producer: Carsten Aanonsen

trajanje/duration: 75′

„Ballet Boys“ vas vode kroz razočaranja, pobede, fingiranje prijateljstva, prve ljubavi, sumnje, veru, razdvojena odrastanja, pronalaženje vlastitog načina i sopstvene ambicije, sve pomešano sa prelepim baletskim izrazom.

Povezana vest:  Proslavite Dan zaljubljenih uz ljubavne romane Vulkan izdavaštva i Raffaello

Opera u Parizu/The Paris Opera

režija /directed by: Jean-Stéphane Bron

producent/producer: Philippe Martin

trajanje/duration: 110′

Jesen, 2015. U pariskoj Operi Stefan Lisner osmišljava poslednje detalje svoje prve konferencije za novinare kao direktor. Scenski radnici, umetnici i ekipa spremaju se da podignu zavesu u novoj sezoni sa Šenbergovim „Mojsijem i Aronom“. Međutim, objavljivanje štrajka i dolazak bika za epizodnu ulogu komplikuju stvari. Istovremeno, na opersku Akademiju stiže talentovani mladi ruski pevač. U hodnicima Opere Bastilje, njegova sudbina će ukrstiti puteve sa Brinom Terfelom, jednim od najvažnijih vokala svog vremena. Kako sezona napreduje, pojavljuje se sve više i više likova, koji stvaraju pravu komediju u maniru Opere. Ubrzo, ova komedija se gasi kako bi ustupila mesto tragičnoj scenografiji, usled terorističkih napada koji uronjavaju Pariz u žalost. Iako se predstava mora nastaviti po svaku cenu, ne postoji granica za probleme sa kojima se suočava novi direktor. Koreografska zvezda Bendžamin Milepje odlazi ubrzo nakon što je preuzeo ulogu direktora baleta u Palati Garnije, a pripreme za šestočasovnu Vagnerovu operu „Majstori pevači“ ponovno ujedinjuju  kompaniju.

Glavna scena/Central Stage

režija /directed by: Nicholas Hytner

producent/producer: Laurence Mark

trajanje/duration: 115′

Tri mlade devojke Džodi, Eva i Morin studiraju na Američkoj baletskoj akademiji. Život nije ono što su očekivale u cenjenoj ABA, i sve tri se suočavaju sa problemima. Džodi nema „idealno“ telo za igru, Eva nema pravi stav, a Morin nema srce. Tokom njihovih studija, saznaju da se ljubav može pronaći na neverovatnim mestima, a igra treba da bude strast, a ne dužnost.

Ostavi poslednju igru/ Save the Last Dance

režija /directed by: Thomas Carter

producent/producer: Robert W. Cort

trajanje/duration: 112′

Sedamnestogodišnja gimnazijalka želi da postane profesionalna balerina, ali svoje planove mora da odloži jer gubi majku u automobilskoj nesreći, i prisliljena je da se preseli kod oca u mračno predgrađe Čikaga. Iako zaplašena gradskim životom, ona u klubovima traži utočište. Tako upoznaje mladog Afroamerikanca koji deli njenu ljubav prema igri. Kako se njihovo međusobno poštovanje razvija, oni otkrivaju da je pritisak vršnjaka najveća prepreka.