Tri decenije izdavačka kuća „Kreativni centar“ posvećena je razvijanju dečje kreativnosti, objavljuje knjige koje podstiču dečiji samostalni rad, druženje dece i odraslih, koje promovišu stvaralačke metode u učenju, iza sebe imaju 1.300 naslova, sedam Evropskih nagrada za najbolji udžbenik i dalje ne odustaju od principa od kojih su i krenuli 1989.
„Pocelo je kao mali, ne mnogo ambiciozni projekat pod naslovom slikovnice „Žapče“. To je autorska edicija Simeona Marinkovića, koja se polako razvijala u pravcu edukativnih knjiga, u pravcu alternativnih obrazovnih materijala da bi postepeno počinjali da objavljujemo i druge knjige. Najpre smo radili samo sa domaćim autorima, kasnije smo krenuli i u prevode i osluškivali smo potrebe čitaoca i sopstvene želje, objavljivali knjige kakve bismo sami želeli da kupimo i ponudimo svojoj deci“, kaže Ljiljana Marinković, direktorka „Kreativnog centra“.
Vreme u koje su počinjali, prema njenim rečima, bilo je vrlo teško za zemlju, ali je za nekog ko počinje u izdavaštvu bilo i lako, jer su mnoge izdavačke kuće u tom momentu nestale.
„Mi smo ušli u taj upražnjeni prostor i ponudili ono što je nedostajalo – kreativne knjige koje podstiču dečiji samostalni rad, druženje dece i odraslih, koje promovišu stvaralačke metode u učenju i vasptne principe do kojih je nama bilo stalo. Gledali smo da obrazujemo decu za demokratiju, toleranciju, bolje odnose i sve te principe smo ugradili u naše knjige. Vrlo smo ponosni na činjenicu da i danas te prve knjige stvarno mogu ravnopravno da stoje rame uz rame sa našim novim naslovima“, istakla je Marinković u intervjuu Tanjugu.
Od edicije „Miško piško“ koja slavi 25 godina i čije knjige se i dalje prodaju nesmanjenim tempom, preko male Ana, junakinje serijala „Šta sve Ana zna“, do edicije o Petsonu i jednog od najpopularnijih serijala „Pustolovine“, „Kreativni centar“ nastoji da zadovolji potrebe i najmlađih čitalaca, i školaraca, ali i roditelja.
Marinković kaže da ih iznenađuje da se knjige koje su izašle ranih devedesetih i dalje prodaju, te tako deca i dalje vole slikovnicu „Mali bukvar“ koja je prvi put objavljena 1991, ove godine će će proslaviti dve decenije od izlaska knjige „Sa decom oko sveta“ koja je dobila mnogo nagrada i po njoj se i danas radi u vrtićima.
„Deca i dalje vole toplu duhovitu knjigu koja razume njihove probleme i razvojne faze. Tu se ništa nije promenilo. S druge strane uticaj medija i mnoštvo knjiga na tržištu čine da morate da budete vrlo pažljivi u izboru naslova. Morate da osluškujete šta je novo, ali je važno zadržati i sopstvenu boju, imati sopstveni stil“, smatra Marinković.
Kvalitet izdanja „Kreativnog centra“ iz godine u godinu prepoznaju i strani stručnjaci te se srpski izdavač može pohvaliti sa sedam evropskih priznanja za najbolji udžbenik.
„To nam je posebno drago, jer smo se trudili da u naše edukativne materijale utkamo ono najbolje što svet u ovom momentu nudi. Čvrsto držimo do toga da se samo modernim knjigama koje odstupaju od proseka, koje ne promovišu repetitivnost u učenju i neko mehaničko učenje, već promovišu smisleno učenje i kritičko učenje, može napraviti korak napred u obrazovanju“, rekla je Marinković.
Od početka sarađuju sa školama, od 2004. izdaju udžbenike, svoja izdanja predstavljaju u školskim bibliotekama, odlično sarađuju i sa vrtićima, a uz radne listove „Kreativnog centra“ su odrasle mnoge generacije.
„Danas imamo ljude koji imaju svoju decu, a u vrtićima su radili po našim knjigama. Na Sajmu knjiga nam ljudi prepričavaju svoja sećanja i imaju mnogo dirljivih uspomena vezanih za rad sa našim izanjima. Dug je to put 30 godina, a nadamo se da smo tek na početku“, kaže Marinković.
Kako bi deci na zanimljiv način približili knjigu, svake subote u svojoj knjižari u Makedonskoj ulici organizuju besplatne radionice, a do mesta je teško doći.
Najviše radionica je namenjeno predškolcima, ali ima programa i za tinejdžere, organizuju i školu roditeljstva, cešto i autori drže radionicu i naravno ima mnogo čitanja.
Ovu godinu „Kreativni centar“ će obeležiti nizom aktivnosti, a posebna pažnja će biti posvećena saradnji sa mladim stvaraocima.
„Trudićemo se da i dalje promovišemo modernost u likovnom izrazu, u tekstu i u edukativnim metodama i vaspitnim principima i da sve to bude upakovano uz malo humora i dosta emocija. Čitaoci vide koliko energije ulažemo u svaku knjigu, timovi ljudi rade na svakoj knjizi i ime je dato našoj izdavačkoj kući sa idejom da okupi sve kreativne ljude oko knjige za decu“, naglasila je Marinković.