Predsednik i izvršni direktor korporacije Sony, Kenićiro Jošida, govorio je na konferenciji za medije kompanije Sony održanoj u ponedeljak, 7. januara, i izjavio sledeće: „Sony je kreativna kompanija iz oblasti zabave. Mi u kompaniji Sony sklapamo partnerstva sa kreatorima sadržaja koji stvaraju muziku, filmove, televizijske serije i video igre koje plene pažnju milijardi očiju, ušiju i umova širom sveta. Želimo da pokažemo kako tehnologije profesionalnog kvaliteta marke Sony pomažu stvaraocima u svim industrijama zabave da proizvode neverovatan sadržaj. Takođe ćete videti kako naši proizvodi široke potrošnje povezuju stvaraoce i korisnike, tako što omogućavaju ljudima da uživaju u sadržaju najvišeg mogućeg kvaliteta.”
Ovom prilikom, takođe je predstavio „zajednice interesovanja“ koje formiraju ljudi koji dele slična interesovanja, emocionalne vrednosti i iskustva, koje se formiraju oko našeg zabavnog sadržaja i hardverskih proizvoda kao što su PlayStation® i α™ digitalni fotoaparati sa izmenjivim objektivom. Na kraju je rekao: „Na osnovu svoje tehnologije, cilj kompanije Sony je takođe da doprinese realizaciji vrhunskog doživljaja zabave ljubiteljima i ispuni svet emocijama.”
Nakon njega su govorili Tom Rotman (predsednik Motion Pictures Group, Sony Pictures Entertainment (SPE)) i Kristin Belson (predsednica Sony Pictures Animation, SPE) o tome kako su, pored izuzetnih tehnologija, dobar zabavni sadržaj i dugotrajna intelektualna svojina od suštinske važnosti za realizaciju vizije kompanije Sony. Potom su opisali kako tehnologija i proizvodi kompanije Sony pomažu da se vizija stvaralaca pretvori u stvarnost. Nakon toga su predstavili primere korišćenja fotoaparata CineAlta Camera VENICE i α9 fotoaparata punog kadra bez ogledala u kreiranju televizijskih serija i filmova, a takođe su ukazali na novi asortiman BRAVIA® MASTER Series televizora koji adaptiraju umetničku zamisao stvaralaca i korisnicima pružaju sadržaj.
Takođe, Rob Stringer (izvršni direktor Sony Music Entertainment) uzeo je reč i dotakao se kampanje „Lost In Music“ kao primera spajanja muzike i najnovije tehnologije kompanije Sony. Potom je objavio da će Sony ljubiteljima muzike pružiti nove muzičke doživljaje putem 360 Reality Audio tehnologije.
Glavni proizvodi i prototipovi koji se predstavljaju
Štand kompanije Sony se sastoji od više zona kao što su „Vizuelna zabava,” „Muzička zabava”, „α” i „PlayStation”. Svaka zona predstavlja aktivnosti i proizvode kompanije Sony koji povezuju stvaraoce i korisnike putem najnovijeg hardvera i tehnologije i korisnicima pružaju vrhunski doživljaj zabave.
Bina je postavljena u centru štanda kompanije Sony. Na tom mestu će specijalne talk show sesije i prikazivanja video snimaka koji se održavaju više puta dnevno predstavljati umetničku zamisao raznih kreatora sadržaja (uključujući ton majstore i profesionalne fotografe, dobitnike nagrada Grammy, itd). Obrađivaće se teme poput primera stvaralačkog sadržaja koji je kreiran uz pomoć najnovijih proizvoda kompanije Sony i njihovo razmišljanje o stvaranju.
Vizuelna zabava
Ovaj štand predstavlja novi asortiman proizvoda BRAVIA® MASTER Series i demonstrira visok kvalitet slike i audio tehnologije koji korisnicima verno i direktno prenosi zamisao stvaralaca.
BRAVIA MASTER Series ZG9 8K HDR Full Array LED TV, prvi 8K HDR Full Array LED televizori kompanije Sony odlikuju se procesorom za obradu slika X1™ Ultimate najnovije generacije opremljenim algorithm custom bazom podataka ultra rezolucije 8K, što 8K X-Reality™ PRO omogućava da konvertuje svaki sadržaj tako da se približi istinskom kvalitetu 8k. Pored toga, jedinstvena i napredna Backlight Master Drive tehnologija kompanije Sony sadrži novi LED modul i kontrolni algoritam optimizovan za 8K.
Kombinacija tih tehnologija čini da slika sa visokom rezolucijom i kvalitet slike sa visokim kontrastom ožive na zapanjujući način. Pored toga, Acoustic Multi-Audio koji sadrži četiri zvučnika koji se nalaze iznad i ispod ekrana gledaocima omogućava da čuju zvuk koji dolazi od ekrana, a ne sa mesta na kojem se nalazi zvučnik, čime se postiže visok nivo audio kvaliteta koji odgovara uranjajućem karakteru slika rezolucije 8k na velikom ekranu.
Novi vodeći BRAVIA MASTER Series AG9 4K HDR OLED televizori (od 77, 65 i 55 inča) su otprilike upola tanji1 od prethodnih modela kada se montiraju na zid, čime se neprimetno uklapaju u svaki prostor. Pored procesora za obradu slika X1 Ultimate, oni sadrže jedinstvenu Pixel Contrast Booster™ panel control tehnologiju, koja verno i izuzetno živo reprodukuje sve od najdubljih crnih do boja najvišeg osvetljenja. Pored Acoustic Surface™ Audio+ tehnologije koja proizvodi zvuk iz samog ekrana usklađujući sliku i zvuk u cilju postizanja kohezivnog, uranjajućeg i visoko kvalitetnog doživljaja okružujućeg zvuka i TV Centre Speaker Mode2, oni su takođe kompatibilni3 sa Dolby Atmos®, najnovijim audio formatom.
MASTER Series televizori takođe sadrže funkciju Netflix Calibrated Mode, koja vam omogućava da uživate u širokom izboru zabave sa servisa Netflix upravo onako kako su to zamislili stvaraoci. Pored toga, ti televizori su deo IMAX® Enhanced, programa sertifikacije koji je rezultat saradnje inženjera kompanije Sony sa IMAX, DTS® i kreatorima sadržaja u cilju vernog prenošenja vizije i zamisli stvaralaca.
1: Razdaljina od prednjeg dela ekrana do zida u poređenju sa serijom AF9 uz upotrebu kompatibilnog sistema za montažu na zid.
2: Mora da se kombinuje sa postojećim sistemom kućnog bioskopa.
3: Dostupno putem budućeg softverskog ažuriranja.
Muzička zabava
U cilju podrške zajedničkim stvaralačkim naporima umetnika i tehnologije kompanije Sony, Sony predstavlja 360 Reality Audio, novi muzički doživljaj koji stvara „zvučna polja“ koja slušaocima daju osećaj da uranjaju u zvuk iz svih pravaca. Taj novi doživljaj donosi nove načine uživanja u muzici dopunjavajući bogat kvalitet zvuka koji stvara High Resolution Audio (Hi-Res) i izvrsnu audio funkcionalnost visoko ocenjene tehnologije za potiskivanje buke kompanije Sony.
360 Reality Audio omogućava object-based prostorna audio tehnologija. Ona može da doda informacije koje se tiču razdaljine, uglova i druge informacije u vezi sa položajem izvora zvuka poput vokala, hora i instrumenata, itd. u cilju proizvodnje trodimenzionalnog zvučnog polja. Različiti zvuci i muzički elementi mogu da se projektuju bilo gde unutar prostora od 360 stepeni oko slušaoca. To stvara bogat i uranjajući muzički doživljaj koji daje osećaj kao da se prisustvuje koncertu uživo. Kompatibilni sadržaj će biti proizveden4 u saradnji sa velikim muzičkim kućama i očekuje se da će biti dostupan putem servisa za distribuciju muzike5.
Na štandu je izložen sistem sa više zvučnika koji se sastoji od 13 zvučnika i demoa6 koji koristi MDR-Z7M2 slušalice. Prototip bežičnog zvučnika koji pruža doživljaj 360 Reality Audio takođe će biti izložen.
Takođe su prikazani audio proizvodi Signature Series koji su kompatibilni sa Hi-Res, koji koriste audio tehnologiju visokog kvaliteta kompanije Sony razvijenu tokom dužeg niza godina, kao i bežične slušalice WH-1000XM3 predstavljene prošle jeseni, koje karakteriše realizacija potiskivanja buke bez premca u svojoj delatnosti7.
4: Sony planira da obezbedi alate za proizvodnju sadržaja i predstavi format fajla. Format koristi otvoreni standard MPEG-H 3D audio, koji je optimizovan za striming muzike u saradnji sa Fraunhofer IIS, koji je deo najveće evropske organizacije za primenjeno istraživanje.
5: Pružanje usluge je predviđeno da počne na ukupno četiri servisa: Deezer, nugs.net, Qobuz, i Tidal.
6: Demo prvo analizira slušne karakteristike svakog pojedinačnog slušaoca u cilju pružanja uranjanjućeg, optimizovanog zvučnog polja.
7: Sa 30. avgustom 2018. godine, prema istraživanju Sony Corporation, mereno uz pomoć smernica koje su usklađene sa JEITA. Na tržištu bežičnih slušalica sa trakom za glavu i potiskivanjem buke.
α
Odgovarajući na umetničku zamisao fotografa i filmskih stvaralaca, Sony predstavlja fotoaparate serije α9 i α7 punog kadra bez ogledala, koji omogućavaju nove fotografske izraze, i kompletnu lepezu posebno dizajniranih objektiva bez ogledala, uključujući G Master™, pored umetničkih fotografija.
Pored toga, samo jedno postolje (E-postolje) može da se koristi za čitav niz raznovrsnih fotoaparata i video kamera i Sony takođe proširuje svoje linije proizvoda koji mogu da koriste bogatu lepezu posebno dizajniranih objektiva. Izloženi su digitalni fotoaparat α sa izmenjivim objektivom (koji je kompatibilan sa E-mount objektivima koji podržavaju optičke senzore punog kadra i veličine APS-C), kamera sa memorijom XDCAM™ i profesionalna filmska kamera CineAlta Camera VENICE.
Sony ima za cilj da dalje unapredi mogućnosti i funkcije pet osnovnih elemenata svog fotoaparata bez ogledala (objektiv, kvalitet slike, brzina, trajanje baterije, kompaktnost i mala težina). U okviru štanda smo postavili različite prostore za demonstraciju, gde posetioci mogu da iz prve ruke dožive svih ovih pet osnovnih elemenata i uživaju u jedinstvenom doživljaju koji obezbeđuje jedino α i koji sadrži funkcije koje su bitne profesionalcima, poput velike brzine, visoke rezolucije, AF visokih performansi i Eye AF funkcionalnosti. Štaviše, posetioci mogu da fotografišu i snimaju plesove i performanse u posebnom studiju na štandu.
PlayStation
PlayStation, najveća „Zajednica interesovanja“ kompanije Sony, nastavlja da se nadovezuje na uspeh konzole PlayStation®4 (PS4™), koja je nedavno premašila 91.6 miliona prodatih jedinica širom sveta, i PlayStation™Network, koja ima preko 90 miliona aktivnih korisnika mesečno u svetu. Na štandu, posetioci mogu da igraju igrice za PS4 i virtuelnu stvarnost (VR) poput akcione igrice Astro Bot: Rescue Mission na PlayStation®VR, VR sistemu koji obogaćuje doživljaj gejminga i dodatno unapređuje privlačnost platforme PS4.
Uz gore navedeno, na štandu će takođe biti prikazan konceptualni video snimak buduće autonomne vožnje ostvarene putem automobilskih vizuelnih senzora kompanije Sony, kao i zabavni robot „aibo”, koji je predstavljen u SAD u septembru 2018. godine.
Dodatne vesti iz kompanije Sony dostupne su na http://presscentre.sony.eu/