Rezultati istraživanja, koje je ProCredit banka u saradnji sa istraživačkom agencijom IPSOS Strategic Marketing sprovela među malim i srednjim preduzećima i preduzetnicima u Srbiji, pokazuju da indeks poslovnog optimizma za 2019. godinu iznosi 60,1 odsto što znači da domaći privrednici u većem procentu imaju pozitivna očekivanja. Istraživanje pokazuje i da je indeks poslovnog optimizma preduzeća koja sarađuju sa Nemačkom stabilan i iznosi 68,4 odsto.

Prema podacima ProOptimist Indeksa, 55,7 odsto privrednika očekuje veći profit u 2019. godini, dok 71,5% preduzeća koja sarađuju sa Nemačkom smatra da će im prihodi naredne godine biti veći nego u prethodnoj.

Povezana vest:  CAMILA CABELLO u novogodišnjoj kampanji za GUESS JEANS

„Podaci koje smo dobili istraživanjem govore o opravdanom optimizmu privrednika, što je posebno istaknuto kod projekcije profita, obima prodaje i planiranih investicija, ali i u domenu planova za  povećanja plata. O proširenju investiranja više razmišljaju veće kompanije, dok mala i srednja preduzeća ostaju fokusirana na ostvarivanje prodajnih ciljeva. U preduzećima koja sarađuju sa Nemačkom bilo je više zapošljavanja odnosno povećanja broja zaposlenih što se najavljuje i u 2019. godini, nego u ostalim preduzećima, gde je većinom broj zaposlenih ostao na istom nivou. Posebno je interesantan podatak koji govori o rastu plata kao pokazatelja stabilnosti,“ rekao je Igor Anić, član Izvršnog odbora ProCredit banke, i dodao: „Imajući u vidu značaj malih i srednjih predezeća na srpsku ekonomiju, ponosni smo, da smo unapređenjem svojih usluga upravo u sektoru MSPP motivisali ih na inovativne ideje i investicije, čime su oni povećali svoju konkurentnost ne samo na domaćem tržištu. Posebno se pokazalo da se sa nemačkom privredom isplati poslovno sarađivati.“

Povezana vest:  HAILEY BALDWIN u prolećnoj kampanji za GUESS JEANS

Raportirana svesnost o benefitima energetski efikasnih projekata je znatno viša nego prošle godine i više je među preduzećima koja sarađuju sa Nemačkom nego među ostalima.

Među ključnim problemima sa kojima se privrednici u Srbiji suočavaju su: slaba naplata potraživanja, jaka konkurencija i slaba prodaja. Kod preduzeća koja sarađuju sa Nemačkom se pominju i porezi i nekvalifikovana radna snaga.

Povezana vest:  Novo praznično pakovanje Grand kafe Gold

ProOptimist indeks je istraživanje koje ProCredit banka realizuje već sedmu godinu za redom, a sve sa ciljem da javnost upozna sa očekivanjima privrednika u sektoru MSPP za narednu godinu, u pogledu poslovnih izazova i mogućnosti. Istraživanjem koje je sprovedeno  u periodu  od 7. novembra do 6. decembra 2018. godine, obuhvaćeno je 550 preduzetnika i donosioca odluka u MSPP iz različitih sektora privrede, od čega su 188 bila preduzeća koja sarađuju sa Nemačkom.