Prema godišnjoj anketi BOLJI BIZNIS ZA BOLJE DRUŠTVO – PODRŠKA ZAJEDNICI U BROJKAMA, koju realizuje Forum za odgovorno poslovanje, poslovni sektor je tokom prethodne godine u lokalne zajednice Srbije uložio gotovo milijardu dinara. Među kompanijama koje su doprinosile lokalnim zajednicama, ulaganje velikih kompanija prosečno je iznosilo 25 miliona dinara, ulaganja srednjih preduzeća iznosila su 8 miliona dinara, dok su mala preduzeća doprinosila sa iznosima između 50.000 i 100.000 dinara.

Kao i prethodnih godina, poslovni sektor najčešće je podržavao projekte u vezi sa obrazovanjem. Međutim, kao novina, ove godine, ističe se porast projekata i inicijativa koji su posvećeni ekonomskom osnaživanju. Podrška je pružena ženama, mladima, poljoprivrednicima, malim i srednjim preduzećima u sektoru poljoprivrede i prehrambenih proizvoda, pokazujući na ovaj način kako poslovni lideri mogu doprineti pozitivnim, dugotrajnim promenama u lokalnim zajednicama. Svake godine sve više kompanija daje prioritet volontiranju i angažovanju zaposlenih, a navedena anketa pokazuje da je svaki peti zaposleni iz kompanija članica Foruma za odgovorno poslovanje makar jednom učestvovao u korporativnim volonterskim akcijama tokom prethodne godine.

Povezana vest:  Bijonse i Džej-Zi odlučili da Opra Vinfri bude kuma Blu Ajvi Karter

„Shvatili smo da društvu možemo pružiti dodatnu vrednost od koje će imati korist na duge staze – znanje i stručnost naših zaposlenih. Osim toga, želeli smo da uključimo zaposlene u sve ono što radimo za lokalne zajednice kako bismo podigli svest o tome koliko je važno biti odgovoran građanin.” Jasna Uzelac Braunović, Rukovodilac tima za odnose sa medijima i održivo poslovanje, UniCredit Bank, jedne od najposvećenijih članica Foruma za odgovorno poslovanje.

Povezana vest:  Obama zbija šale na račun Bekamovih reklama za donji veš

BOLJI BIZNIS ZA BOLJE DRUŠTVO – PODRŠKA ZAJEDNICI U BROJKAMA može se preuzeti na sledećoj stranici.

Publikaciju je objavio Forum za odgovorno poslovanje u okviru Projekta unapređenje okvira za davanje koji finansira USAID, a realizuje Koalicija za dobročinstvo koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac, a dodatno čine Trag Fondacija, Smart kolektiv, Katalist Balkans, Forum za odgovorno poslovanje, Srpski filantropski forum i Privredna komora Srbije.

Povezana vest:  Svaki treći tata u Srbiji dobio personalizovanu gajbu Jelen piva

U analizi rezultata učestvovale su 34 kompanije: Art Ival, Bambi, Banca Intesa, Coca-Cola HBC Srbija, Crédit Agricole Srbija, CRH Srbija, Delhaize Serbia, Delta holding, dm drogerie markt, G4S Secure Solutions, Elixir Prahovo, Erste Bank Srbija, Eurobank, Hemofarm, JKP Gradska toplana Niš, Lafarge BFC, Majanca Plast, ManpowerGroup Srbija, Marbo Product, MOZZART, NCR Srbija, NIS, Nordeus, Fabrika konfekcije NOVITET, Organic Tea, SZR Servis Polaris, Radijator-Inženjering, Rudnik i flotacija Rudnik, OTP banka Srbija, Telekom Srbija, TITAN Cementara Kosjerić, UniCredit Bank Srbija, Vip mobile i Vojvođanska banka.