U svom izdanju od 13. februara u kojem je predloženo šest komada savremene igre koje ne treba propustiti predstojećeg vikenda i tokom sedmice koja sledi u Velikoj jabuci, „Njujork tajms“ je naveo čak tri produkcije trupa koje dolaze na 17. Beogradski festival igre! To su kompanije Ervea Kubija, Olivijea Diboa i Njujork siti balet.
Dvanaest godina nakon što je publici prikazao svoje prvo koreografsko delo, Olivije Diboa donosi intimni autobiografski solo „Moje telo…“ koji istražuje domete pamćenja i sposobnost tela da priča o svojoj umetnosti. Reč je o avanturističkom delu sastavljenom od „isečaka iz nekoliko ranijih performansa“ koje publika sama bira i aranžira svake večeri, uz pokret i tekstove koji se mešaju sa različitom muzikom i kostimima, čime „nastaje neka vrsta izvođačkog selfija u datom trenutku“, piše „Njujork tajms“. Dalje, kritičar navodi da je Diboa 2011. godine proglašen jednim od 25 najboljih igrača na svetu, kao i da je nastupao i sarađivao sa izuzetnim umetnicima poput koreografa Anželina Preljokaža i Saše Valc, muzičarke Selin Dion ili čuvene akrobatske trupe Cirque du Soleil. „Moje telo…“ je na programu Beogradskog festivala igre 11. aprila na sceni Ateljea 212.
Kompanija Ervea Kubija sastavljena od isključivo muških igrača, „poslednjih 20 godina predstavlja fizički veoma zahtevne performanse na osnovama hip-hopa, savremene igre, borilačkih veština i kapuere, analizirajući i slaveći mušku igru“ navodi „Njujork tajms“. U svom najnovijem komadu, „Varvarske noći“, Kubi se bavi „predrasudama protiv takozvanih ‘varvarskih’ kultura, zagledan u sopstvene francuske i alžirske korene. Njegovi igrači skaču i vrte se u suknjama derviša, sa kristalnim maskama preko lica i rogovima od noževa, što njihovoj eleganciji i okretnosti daje opasan prizvuk“, poručuje „Njujork tajms“. „Varvarske noći“ su na programu Beogradskog festivala igre 3. aprila u Ateljeu 212.
Njujork siti balet, koji gostuje 13. marta u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu i 14. marta u Jugoslovenskom dramskom pozorištu u Beogradu, predstaviće nam komade „U noći“, „Đavolci“, „Dijamanti“, „Posle kiše“ i „Who Cares“. U tekstu „Njujork tajmsa“ preporučena je njihova nova verzija „Labudovog jezera“ u koreografiji Pitera Martinsa, bivšeg umetničkog direktora kompanije, nadograđena na originalnu postavku Marijusa Petipa i Leva Ivanova iz XIX veka i jednočinku Žorža Balanšina iz 1951. godine, a u izvođenju prvaka i solista ove čuvene trupe u čijoj će igri uskoro uživati i srpska publika.
PHOTO: Frédérique Calloch