U svom izdanju od 13. februara u kojem je predloženo šest komada savremene igre koje ne treba propustiti predstojećeg vikenda i tokom sedmice koja sledi u Velikoj jabuci, „Njujork tajms“ je naveo čak tri produkcije trupa koje dolaze na 17. Beogradski festival igre! To su kompanije Ervea Kubija, Olivijea Diboa i Njujork siti balet.

Dvanaest godina nakon što je publici prikazao svoje prvo koreografsko delo, Olivije Diboa donosi intimni autobiografski solo „Moje telo…“ koji istražuje domete pamćenja i sposobnost tela da priča o svojoj umetnosti. Reč je o avanturističkom delu sastavljenom od „isečaka iz nekoliko ranijih performansa“ koje publika sama bira i aranžira svake večeri, uz pokret i tekstove koji se mešaju sa različitom muzikom i kostimima, čime „nastaje neka vrsta izvođačkog selfija u datom trenutku“, piše „Njujork tajms“.  Dalje, kritičar navodi da je Diboa 2011. godine proglašen jednim od 25 najboljih igrača na svetu, kao i da je nastupao i sarađivao sa izuzetnim umetnicima poput koreografa Anželina Preljokaža i Saše Valc, muzičarke Selin Dion ili čuvene akrobatske trupe Cirque du Soleil. „Moje telo…“ je na programu Beogradskog festivala igre  11. aprila na sceni Ateljea 212.

Povezana vest:  Konkurs za dramski prvenac na početku sezone u BDP-u

Kompanija Ervea Kubija sastavljena od isključivo muških igrača, „poslednjih 20 godina predstavlja fizički veoma zahtevne performanse na osnovama hip-hopa, savremene igre, borilačkih veština i kapuere, analizirajući i slaveći mušku igru“ navodi „Njujork tajms“. U svom najnovijem komadu, „Varvarske noći“, Kubi se bavi „predrasudama protiv takozvanih ‘varvarskih’ kultura, zagledan u sopstvene francuske i alžirske korene. Njegovi igrači skaču i vrte se u suknjama derviša, sa kristalnim maskama preko lica i rogovima od noževa, što njihovoj eleganciji i okretnosti daje opasan prizvuk“, poručuje „Njujork tajms“. „Varvarske noći“ su na programu Beogradskog festivala igre 3. aprila u Ateljeu 212.

Povezana vest:  Kako pisac Milovan Glišić pred kraj XIX veka rešava misteriozna serijska ubistva otkrijte u romanu "Firentinski dublet - Sfumato"

Njujork siti balet, koji gostuje 13. marta u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu i 14. marta u Jugoslovenskom dramskom pozorištu u Beogradu, predstaviće nam komade „U noći“, „Đavolci“, „Dijamanti“, „Posle kiše“ i „Who Cares“. U tekstu „Njujork tajmsa“ preporučena je njihova nova verzija „Labudovog jezera“ u koreografiji Pitera Martinsa, bivšeg umetničkog direktora kompanije, nadograđena na originalnu postavku Marijusa Petipa i Leva Ivanova iz XIX veka i jednočinku Žorža Balanšina iz 1951. godine, a u izvođenju prvaka i solista ove čuvene trupe u čijoj će igri uskoro uživati i srpska publika.

Povezana vest:  Humor 21. veka - knjiga priča Predraga Ličine "Bljuzga u podne" u prodaji od 2. septembra

https://www.nytimes.com/2020/02/13/arts/dance/nyc-this-weekend-dance.html?fbclid=IwAR2VmgLoC0eG2I7srW726zbTz2WrMQIh7Qvo38HmwmRId5WaoyG6kn_7J9Y

PHOTO:  Frédérique Calloch