Nova zajednička inicijativa Grada Beča i bečke Privredne komore ima za cilj da Beč postane grad u kojem će odlazak do prodavnice, lekara, majstora ili u park trajati maksimalno petnaest minuta, bez automobila.

Da bi se tako nešto postiglo potrebno je da u čitavom gradu budu podignuti centri koji će služiti pojedinačnim naseljima. Oko 50 takvih oblasti su definisane i sažete u stručnom konceptu „Centri gradskog života – policentrični Beč“ koji su predstavili vicegradonačelnica Beča, Birgit Hebajn, i predsednik bečke Privredne komore, Valter Ruk.

Povezana vest:  Tolkin i Džekson Novom Zelandu dovode turiste

Koncept ne predviđa samo stvaranje novih centara, kao na primer u razvojnim delovima grada ili oživljavanje starih delova grada, već i jačanje naselja koja dobro funkcionišu.

Tako Grad i Privredna komora žele da spreče nastajanje šoping centara na obodu grada. Definisane zone naselja su osnova za to gde treba da se podižu novi šoping-molovi. „Prošla su vremena kada su se gradili šoping molovi na poljani. Vraćamo trgovinu u gradove“, objašnjava Hebajn. „Prodavnicama su potrebni centri da bi mogle da opstanu u borbi protiv online-konkurencije“, rekao je predsednik bečke Privredne komore.

Povezana vest:  MIKSER KIDS MARKET: DEČJI IZBOR U NEDELJU, 16. MARTA, U MIKSER HOUSEU

PHOTO:  PID/Christian Fürthner