Neki stereotipi se ne menjaju– gotovo tri četvrtine žena u Srbiji brigu o svom automobilu i dalje prepuštaju muškarcima
Kompanija Chevrolet, proizvođač automobila čiji je tržišni udeo među najbrže rastućim u svetu, sprovela je istraživanje u širem regionu da bi saznala preferencije naših građana i suseda kada je reč o navikama održavanja automobila, potvrdivši da i naši vozači dobro brinu o svojim „ljubimcima na četiri točka“.
Vremenske neprilike mogu izazvati haos na putevima pa dolazak snega, leda i vlažnih uslova zahtevaju posebnu pažnju prilikom pripremanja automobila za zimsku sezonu. Rezultati istraživanja su pokazali sličnosti u navikama vozača u Srbiji i okruženju. Čini se da sneg i klizavi putevi ne predstavljaju iznenađenje za vozače jer je većina korisnika prešla na zimske gume još krajem jeseni. Međutim u ovom pogledu, Slovenci, sa 74%, su bili najažurniji. Isto su uradili i oko 72% ispitanika u Srbiji i oko 57% ispitanika u Hrvatkoj. Svega 13% ispitanih u Srbiji čeka na prvi sneg da bi zamenili gume. Chevrolet savetuje sve vozače da menjaju gume na svojim automobilima na vreme, jer pored poboljšanja bezbednosti na putu u lošim vremenskim uslovima, odgovarajuće gume vozačima donose i veću udobnost u vožnji, uštedu goriva i manje opšte habanje pneumatika.
Istraživanje je pokazalo da, kada je u pitanju nega i održavanje automobila, značajan broj ljudi misle da obavlja dobar posao – 66% građana u Srbiji i 61% u Hrvatskoj su sami sebe ocenili sa dve najviše ocene, dok su slovenački vozači bili malo skromniji – 40% njih je dalo prosečnu ocenu. Svi koji osećaju potrebu da nešto unaprede mogu konsultovati Chevrolet Customer Care savete, koji će pomoći vozačima da naprave pomake i u ovoj oblasti. Rob Huff, VTCC vozač trka za Chevrolet i Ian Halleran, Chevroletova postprodajna menadžerica za centralnu i istočnu Evropu podelili su svoje iskustvo sa svim korisnicima na ovom linku.
Kada je reč o „prljanju ruku“ zavirivanjem pod haubu, žene još uvek oklevaju da same obave i taj posao kako bi bile sigurne da je sve u redu sa njihovim kolima. Samo trećina ispitanih žena redovno obavljaju ovu aktivnost (38% u Srbiji 28% u Sloveniji i 26% u Hrvatskoj), dok većina i dalje preferira redovno godišnje održavanje u servisnim salonima.
Rezultati ankete takođe otkrivaju da oko 42% vozača u Srbiji pere svoje automobile jednom nedeljno, 32% jednom u dve nedelje. U Hrvatskoj 20% ispitanih pere svoje automobile jednom nedeljno a 46% jednom mesečno, dok čak 60% Slovenaca to radi jednom mesečno.
U sve tri zemlje otprilike polovina ispitanih žena izjavila je da se pre opredeljuju za slatke, male, gradske automobile. Novi gradski automobil Chevrolet Spark menja sva pravila, donoseći u segment malog gradskog automobila koliko zabave toliko i praktičnosti i funkcionalnosti. Spark nudi vrhunski stil, najsavremeniju opremu, praktičnost, nisku potrošnju goriva i nisku emisiju štetnih gasova, nudeći odličnu vrednost za novac.
Uprkos uobičajenom mišljenju da muškarci vole brze sportske automobile, istraživanje je pokazalo da oni u ovom regionu prednost daju velikim, porodičnim automobilima kao i snazi SUV vozila (46% i 13% u Srbiji, 38% i 25% u Sloveniji i 35% i 25% u Hrvatskoj). Chevrolet Captiva objedinjuje obe ove potrebe – dinamičnost i snagu za slobodno vreme ali i fleksibilnost i prostranost porodičnog automobila i udobnost.
U Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji, intervjuisano je 1300 vozača, dok je ukupno 4700 vozača učestvovalo u istraživanju koje je Chevrolet napravio u 11 evropskih zemalja, uključujući Mađarsku, Rumuniju, Bugarsku, Češku Republiku, Slovačku, Estoniju, Letoniju i Litvaniju.