Dom omladine Beograda 30. juna od 20 časova na Platou Milana Mladenovića predstavlja koncert Beti Đorđević, vokalne dive naše muzičke scene. To će biti prilika da, uz najlepše džez standarde iz njenog bogatog repertoara, obeležimo Svetski dan džeza koji se slavi 30. aprila, ali koji je zbog pandemije koronavirusa širom sveta ove godine protekao bez koncertnih nastupa.
Svetski dan džeza obeležava se 30. aprila, kao zvaničan UNESCO praznik. Džez se u zvaničnim dokumentima UN od 2011. godine vidi kao „sredstvo sporazumevanja, dijaloga i jedinstva među ljudima“. Dom omladine Beograda i Beogradski džez festival od 2012. redovno obeležavaju ovaj dan organizovanjem koncerata, čija misija je promovisanje značaja džeza i popularizacija ovog muzičkog pravca kod najšire publike. Zbog dobro poznatih okolnosti, ovog 30. aprila poslali smo virtuelnu muzičku čestitku svim muzičarima, ljubiteljima džeza, našoj publici i svim činiocima domaće i međunarodne džez scene, uz malo sećanje na prošlogodišnju proslavu ovog praznika: petnaestominutni snimak sa dvostrukog koncerta na kojem su nastupili Ulrih Dreksler (Ulrich Drechsler) i Peter Cirbs (Zirbs), nosioci najaktuelnijih muzičkih tokova sa austrijske scene, u dinamičnoj duo postavi „Azure“, te jedan od ključnih srpskih džez muzičara nove generacije, lider sastava EYOT, Dejan Ilijić, koji je premijerno promovisao svoj novi klavirski solo album „DYAD“.
Dva meseca kasnije, koncert na popularnom Zidiću Doma omladine Beograda 30. juna, biće prilika da se okupimo i uživo zajedno podsetimo na lepotu, snagu i aktuelnost džez muzike. Beti Đorđević u pratnji Trija (Milovan Paunović – klavijature, Slaviša Pavlović Stenli – bas, Saša Radojević Žule – bubnjevi) otpevaće neke od najlepših džez standara, kojima je svojom specifičnom interpretacijom podarila novi život.
Beti Đorđević i njen nezaboravan glas predstavljaju posebno blago ovdašnje muzičke scene. Svoj zanat „ispekla“ je na mestu koje je bilo najbliže američkoj klupskoj sceni šezdesetih i sedamdesetih – u klubovima za američke oficire u tadašnjoj Zapadnoj Nemačkoj, u kojima je nastupala pevajući soul, džez i fank repertoar. Klasične numere zlatnog doba američkog soula u verzijama Arete Frenklin, Dion Vorvik, Dajane Ros ili Dajne Vošington, tako su u njenoj interpretaciji imale odmah proveru pred publikom prepunom pravih poznavalaca, kojima se Beti dokazivala iz večeri u veče.
Ova nezaboravna škola, pretvorila je koncertni nastup Beti Đorđević u pravu senzaciju kad se pojavila u Beogradu 1971, nastupajući prvo u Topčiderskoj noći, a potom u klubu Hotela Jugoslavija. Svedoci se sećaju da se čekalo na red da se uđe i oseti atmosfera svetske zabava, sa aktuelnim hitovima sa američkih top lista. Stalna serija ovih usijanih večeri koje su promenile muzičku sliku Beograda, željnog otvaranja ka svetu, tako je upisala Beti u gradsku legendu i pre nego što se proslavila na tadašnjoj pop sceni.
Koncert povodom Svetskog dana džeza prethodnih godina tradicionalno je bila i prva u nizu aktivnosti u susret Beogradskom džez festivalu, najstarijoj i međunarodno najuglednijoj umetničkoj manifestaciji posvećenoj ovoj vrsti muzike u Srbiji, koju Dom omladine Beograda pod pokroviteljstvom Grada Beograda organizuje svakog oktobra, još od 1971. godine. Zbog vanrednih okolnosti izazvanih pandemijom koronavirusa planirano je da se održavanje Beogradskog džez festivala ove godine pomeri na decembar.