Savremene studije* o potrošačkim navikama pokazuju da trećina tinejdžera, ali i odraslih više uživa u šopingu nego u treniranju, a da žene u proseku provedu osam godina života u kupovini. Međutim, ova istraživanja se ne osvrću na poznatu situaciju za veliki broj potrošača: za ponudu koja na prvi pogled bude super se u radnji ili pretposlednjem koraku online kupovine, ispostavi da i nije baš tako povoljna.

Živimo među marketinškim trendovima koji nalažu da kupcima ne treba reći sve i odmah. Zato nije loše da narednom šopingu u startu pristupite opreznije i informišete se na adekvatan način. Time dajete sebi više vremena da izaberete proizvode i usluge koje najviše odgovaraju vašim potrebama i džepu, a vreme provedeno u kupovini postaje vreme stvarnog opuštanja i uživanja.

Povezana vest:  Simona Andrejić - zaštitino lice Dior Cruise kolekcije

Korisno je, recimo, da se raspitate o svim karakteristikama proizvoda i detaljima ponude pre nego što donesete odluku o kupovini. Dodatne informacije i specifikacije robe, uglavnom možete pronaći na sajtovima prodavnica. Ako nemate ranijeg iskustva sa određenim proizvođačem, artiklom ili uslugom, od pomoći vam mogu biti i komentari i ocene ranijih korisnika. Neretko je moguće putem četa na oficijelnom sajtu ili društvenim mrežama dobiti i direktnu korisničku podršku koju kompanija nudi. Što više izvora ukrstite u potrazi za pravim savetom, verovatnije je da ćete do njega doći.

Iako najveći deo posla koji prethodi kupovini zaista možete obaviti online, ne treba da se ustručavate od obraćanja osoblju u radnjama ako nakon samostalne pretrage i dalje imate nedoumice. Ukoliko niste sigurni koja vam sve prava kao potrošaču pripadaju, možete prelistati Zakon o zaštiti potrošača pre naredne kupovine. Ukoliko se odlučite za online kupovinu bilo bi dobro da proverite identitet prodavca kao i trajni nalog i razmislite pre nego što ostavite podatke o plaćanju. Kada kupujete online od druge osobe, nemojte slati novac ili broj kartice unapred i izbegavajte online kupovinu na stranicama koje ne koriste potpunu autentifikaciju.

Povezana vest:  Brojne promene u saobraćaju širom Evrope

Najzad, nisu svi ponuđači roba i usluga na tržištu poklonici marketinških trikova. I dalje ima brendova koji biraju fer-plej. To su one kompanije koje poverenje kupaca stavljaju na prvo mesto i čijim ponudama i popustima možete zaista da se radujete, sami ili sa celom porodicom, znajući da ćete dobiti ono što očekujete.

Među takvima je kompanija Vip koja tokom septembra meseca nudi popust do čak 15.000 dinara na bilo koji telefon iz celokupnog asortimana, a u kombinaciji sa bilo kojim postpejd paketom. Visina popusta zavisi od paketa uređaja i usluga za koji se odlučite, ali ćete svakako uštedeti na bilo kom miksu poruka, minuta, gigabajta i telefona koji izaberete i koji najbolje odgovara na vaše želje i potrebe.

Povezana vest:  L’Oréal na listi kompanija sa najvišim etičkim standardima

*Izvor statističkih podataka korišćenih u tekstu je na sledećem linku: https://www.becomingminimalist.com/shopping-statistics/