Lokomotiva 12.10 Tehničkog muzeja u Beču je najveća, najteža, najjača i najbrža parna lokomotiva koja je ikada proizvedena u Austriji. Nakon opsežne restauracije lokomotiva je vraćena u Tehnički muzej kao deo specijalne izložbe koja će biti otvorena 18. septembra 2020. godine. Pored impresivne lokomotive posetioci će imati priliku da vide interaktivnu video instalaciju o legendi austrijske železničke istorije.

Povezana vest:  Zimska turistička sezona 2010/2011 u Crnoj Gori – Beg na sneg! i doček Nove godine u Crnoj Gori

Lokomotiva 12.10 je proizvedena 1936. godine u fabrici lokomotiva Floridsdorf, dugačka je 22,6 metara i teži 138 tona. Sa 2.700 konjskih snaga mogla je da dostigne maksimalnu brzinu od 154 kilometara na čas, što je bio rekord u tadašnje vreme.

Od trinaest lokomotiva koje su nastale između 1932. i 1936. godine u fabrici Floridsdorf jedino je očuvana lokomotiva 12.10. Kako bi se čelični gigant obnovio i vratio u zgradu muzeja bilo je potrebno prevazići mnoge organizacione i logističke izazove.

Povezana vest:  Milica Mandić zablistala na modnoj pisti a Lena Kovačević otvorila šestu Humanitarnu modnu reviju novim singlom “Cafe”

Interaktivna video instalacija nudi projekciju parne lokomotive u razmeri 1:1, razgledanje unutrašnjosti lokomotive i podatke o konstrukciji i funkcionisanju pojedinačnih delova lokomotive. Posetioci mogu da posmatraju kako vatra dovodi vodu do ključanja, kako se parni ventili otvaraju, vrući gasovi struje u cilindar i pokreću lokomotivu. Odgovori na mnoga pitanja predstavljeni su na gotovo realan način.

Izložba takođe povezuje istorijski objekat sa aktuelnim pitanjima iz oblasti održivosti. Tako se može saznati podatak da je lokomotiva 12.10 na relaciji Beč-Salcburg proizvodila manje ugljendioksida po glavi stanovnika od današnjih aviona.

Povezana vest:  Humanitarni projekat „Veliko srce“ kroz najbolje fotografije

PHOTO: Technisches Museum Wien