U velelepnom zdanju Muzeja grada Beograda u kom je aktuelna postavka Paja Jovanović: Jedan slikar, 12 fotografa – 24 umetnička dela, održan je svečani koktel povodom potpisivanja ugovora između Serbia Fashion Week-a i Color Media Communitation-a o pokretanju nove platforme Digital Fashion Week/Serbia. U prisustvu brojnih srpskih modnih dizajnera, uglednih zvanica iz javnog života i predstavnika medija ugovor su potpisali ispred SFW Svetlana Horvat i Robert Čoban ipred CMC, koji su se potom obratili prisutnima.
„Amerikanci su se prvi dosetili i pronašli novu platformu za prikazivanje kolekcija. Nedelje mode u Parizu, Milanu i Londonu uključile su digitalne delove, ali ovo je prva platforma koja je u potpunosti digitalna. Formirao ga je FNL Network, najveća lifestyle televizija u Americi, uz podršku najvećih američkih nedelja mode. Naša sreća je što već godinama sarađujemo sa svim američkim nedeljama mode i sa FNL Network, pa su nam ponudili da budemo strateški partneri i generalni zastupnici za sve zemlje jugoistočne i deo zemalja centralne Evrope. Na taj način stekli smo 14 licenci, a to nam daje mogućnost da napravimo digitalna izdanja Fashion Week-ova u celom okruženju. Upravo zbog toga smo se Robert Čoban i ja dogovorili o saradnji i ovo bi trebalo da bude prekretnica kada je reč o srpskoj modi. Zbog ograničenog vremena, ove godine zajedno ćemo organizovati Digital Fashion Week samo u Srbiji, a naredne godine i u ostalih 13 zemalja za koje imao licencu”, rekla je predsednica Nacionalne komore za modu Srbije i predsednica Serbia Fashion Week-a Svetlana Horvat i dodala:
„Nisam baš oduševljena što se moda u velikoj meri seli na digitalne platforme, ali to je naša realnost i moramo je prihvatiti. To će živeti i kada kovid prođe. Biće i revija u onom obliku u kom smo na njih navikli, ali će veliki deo preći na digitalne platforme. Ponosna sam i srećna zbog činjenice da je ovo večeras početak velikih projekata koje će Color Media Communication i Serbia Fashion Week uspešno voditi. Kreatorima želim mnogo sreće i da ovo shvate kao priliku. Ako ostanu samo na revijama koje se organizuju na tradicionalan način, ne znam kako će u budućnosti prodavati svoje kolekcije. Trebalo bi da iskoriste priliku što je Srbija prva zemlja u regionu koja je uvela potpuno digitalni fashion week”.
Predsednik CPG i Color Media Communitation Robert Čoban najpre je izrazio zadovoljstvo činjenicom da se na koktelu, uz poštovanje mera prevencije protiv kovida, okupio veći broj gostiju, a potom je rekao:
„Nije samo pandemija razlog zbog koga su se Serbia Fashion Week i Color Media Communication dogovorili o saradnji i pokrenuli Digital Fashion Week. Naša iskustva govore da sve online konferencije daju odlične rezultate, a pandemija je samo ubrzala pokretanje ove nove platforme. Bilo bi bolje da smo neke stvari prebacili online još pre nekoliko godina.
Događaji poput ove sjajne izložbe, koju večeras imate priliku da pogledate, uvek će ostati u ovom obliku, jer se u online formi ne mogu dočarati, ali će mnogo toga preći na digitalne platforme”, rekao je Robert Čoban, a potom je otkrio kakve sadržaje publika može da očekuje od 20. do 27. novembra kada će se održati Digital Fashion Week / Serbia.
Neće to biti samo predstavljanje dizajnera kroz petominutne filmove, već ćemo imati i panel diskusije o svim pitanjima i problemima s kojima se moda danas susreće, imaćemo poznate ličnosti koje će govoriti o svom stilu. Dakle, potrudićemo se da za svaku veče pripremimo zanimljiv i raznovrstan program”.
PHOTO: Goran Zlatković