Onlajn platforme za učenje su u proleće 2020. godine uočile porast broja polaznika od oko 520% u poređenju sa istim periodom protekle godine. Istraživanje, koje su analitičari Payoneer-a sproveli među onlajn predavačima iz 40 zemalja širom sveta, imalo je za cilj da se ustanovi kako je pandemija uticala na njih i kakva su im predviđanja za sektor onlajn učenja.

Pandemija koronavirusa potpuno je promenila sektor obrazovanja, budući da su mnogi procesi prešli na onlajn format, koji je postao jedini mogući način da se steknu nova znanja. U neizvesnoj ekonomskoj situaciji mnogi pokušavaju da prošire postojeće veštine ili usvoje nove kako bi ostali konkurentni na tržištu.

Povezana vest:  Nova turistička ponuda prestonice: Sa „Lastom“ po beogradskim manastirima

Obrazovna platforma Coursera ističe da je broj polaznika porastao za 25 miliona od sredine marta, ili 520% više nego u istom periodu prošle godine. I platforma Udemy beleži rast upisa polaznika od 425%. Analitičari Payoneera smatraju da će trend naglog rasta onlajn nastave biti nastavljen i u budućnosti.

“Karantin je u prvi plan istakao format onlajn nastave i mnogi su otkrili učenje na daljinu kao nov odgovarajući format za sticanje znanja. Ovo je pozitivan signal za onlajn predavače koji planiraju da nastave da privlače polaznike svojih kurseva. Rezultat toga je da 87% predavača profesionalnih veština i 54% onih koji podučavaju strane jezike očekuje dugoročan rast potražnje za kursevima koje drže“, smatraju analitičari Payoneer-a.

Povezana vest:  DOČEK NOVE 2013., Žurka pod maskama “Širom zatvorenih očiju” ove godine na dve lokacije

Na tržištu onlajn obrazovanja postoje brojni servisi, platforme, smerovi, a radi lakšeg razumevanja, istraživanjem je definisano dve glavne oblasti: obuka u profesionalnim veštinama (usavršavanje stručnosti na radnom mestu, rad na tvrdim veštinama) i učenje stranih jezika.

Oko 75% ispitanih predavača kaže da su počeli sa onlajn nastavom u protekle dve godine. Čak 77% nastavnika stranih jezika ima zvanične kvalifikacije (TESOL, TEFL, fakultetsku diplomu ili napredno znanje jezika). Isto tako, 73% nastavnika nema formalne kvalifikacije za profesionalne veštine: oni se oslanjaju samo na praktično iskustvo, koje na ovom polju može da bude dragoceno.

Statistika pokazuje da je za mnoge profesionalce onlajn edukacija postala jedini izvor prihoda, tačnije za 77% predavača stranih jezika i 52% predavača profesionalnih veština.  Oko 90% ispitanih predavača navodi da je spremno da razmotri onlajn nastavu kao svoj jedini izvor prihoda.  Interesantno je napomenuti da je oko 75% ispitanika reklo da nisu menjali cene svojih kurseva i programa obuke, uprkos porastu potražnje.

Povezana vest:  Hale Beri "unajmila" bivšeg partnera kao dadilju

Za mnoge predavače onlajn edukacija otvara nove mogućnosti za zaradu. Uz pomoć platforme za plaćanje Payoneer nastavnici mogu znatno da uštede prilikom podizanja novca, jer je za većinu online platformi taksa besplatna ili iznosi do 2%.

Rezultate istraživanja možete preuzeti na sledećem linku: https://register.payoneer.com/sr/report/elearning-in-the-wake-of-a-pandemic/