Snažnim aplauzom publike u Gornjem Milanovcu, sinoć (10.11.) je završen novembarski deo 17. Beogradskog festivala igre. Na sceni Doma kulture u ovom gradu, u sinergiji Festivala i Nacionalne fondacije za igru, a u okviru projekta Karavan igre, nastupila je Kompanija Silvije Gribaudi iz Venecije. Prethodne večeri (9.11.), italijanske umetnike je videla beogradska publika u Operi Madlenianum. Predstavu „Gracije“ pratilo je 238 gledalaca u sali zemunskog teatra, dok je u Kulturnom centru u Gornjem Milanovcu bilo prisutno 107 gledalaca. Živi prenos na FB kanalu zabeležio je oko 450 uključenja.
Komad inspirisan Kanovinom skulpturom, od prve scene isijava dobrim humorom i specifičnom ironijom koja je postala zaštitni znak Silvije Gribaudi. Nagradu za najbolju italijansku produkciju u oblasti umetničke igre za 2019. godinu, poneo je od strane uglednog milanskog magazina Danza e Danza. Ujedno je reč o produkciji koja je sinoć zabeležila svoje 130 izvođenje od premijere u avgustu 2019. godine, a bilo bi ih sigurno mnogo više da nije bilo pandemije. Umesto u aprilu, i mesec dana pre nastupa na venecijanskom Bijenalu, publika u Srbiji je otkrila „Gracije“ u novembru, i to dve nedelje nakon izvođenja na Bijenalu igre u Veneciji. Svakako, uz neskrivene simpatije, osmehe i skoro neprekidan aplauz.
U petak, 6.11. na sceni Ateljea 212, nastupila je Kompanija 111 iz Tuluza, sa komadom „Pepeo“ u izvođenju čuvene Šantale Šivalingape, ali i sjajnog perkusioniste Loika Šilda.
Šivalingapa je u Srbiju doputovala iz rodnog Madrasa, samo zbog nastupa na Beogradskom festivalu igre. U skladu sa strogim epidemiološkim pravilima, predstavu je u Ateljeu 212 pratilo 162 ljudi, dok je na društvenim mrežama ovo izvođenje zabeležilo preko 1.800 pregleda. Publika u sali je ovacijama ispratila produkciju poznatog francuskog koreografa Orelijena Borija.
Nekoliko dana pre nastupa Kompanije 111, u beogradskom Narodnom muzeju, uručena je Nagrada Jovan Ćirilov – za korak dalje. Po najznačajnije priznanje Beogradskog festivala igre, iz Frankfurta je doleteo koreograf Jakopo Godani.
Inače, prvi deo 17. Beogradskog festivala igre izveden je u septembru, kada su u Beogradu i Novom Sadu nastupile trupe La Veronal iz Barselone, Un Poyo Rojo iz Buenos Ajresa, Balet Hrvatskog narodnog kazališta iz Rijeke, Kompanija Ervea Kubija iz Kana, ali i igrači Baleta beogradskog Narodnog pozorišta, sa komadom Sanje Ninković. Septembarske programe je pratilo 3.987 gledalaca.
Nastavak festivala je planiran u decembru, kada se očekuju nastupi belgijske kompanije Voetvolk (19.12.) i Drezden Frankfurt kompanije igre (22.12.). Neke od produkcija ovogodišnje manifestacije pronašle su svoje nove datume tokom 2021. godine, što ne znači da će publika ostati uskraćena za programe 18. Beogradskog festivala igre. Naprotiv, najavljeni su radovi autora poput Dimitrisa Papajoanua, Akrama Kana, Šaron Ejal, Franka Šartijea i njegove trupe Peeping Tom, ali i Magi Maren, Hofeša Šehtera, Roberta Zapale…
Beogradski festival igre se zahvaljuje svojoj publici i medijima na razumevanju, strpljenju i praćenju. Realizaciju programa je podržala kompanija Nis kao generalni sponzor, kompanija Visa kao glavni pokrovitelj, Grad Novi Sad i Pokrajinski sekretarijat za kulturu, Erste banka, DDOR Novi Sad, Fondacija Hemofarm, Schweppes, Telekom, Nestle Adriatic, Reno, Haineken, Pošta Srbije, Vahali i drugi.
PHOTO: Beogradski festival igre