Koliko dugo ćemo moći da kažemo da imamo moderne bioskope u Srbiji trenutno najviše zavisi od države, jer je pandemija bacila na kolena čitavu industriju, a finansijska pomoć u najvećom meri izostala.

Iza nas je ostao period preporoda srpske kinematografije u celini. Marljivim radom, strateškim planiranjem i kvalitetnom koordinacijom Grupacije za kreativnu industriju pri Privrednoj komori Srbije i Filmskog centra Srbije imali smo fazu najvećeg ulaganja u filmove. Tako je Srbija postala lider u regionu po broju snimljenih filmova, broju posetilaca u bioskopima i broju novootvorenih bioskopskih sala. Dobili smo snažnu prikazivačku mrežu na teritoriji cele Srbije, snimili najgledanije domaće filmove u novijoj istoriji i prestigli rezultatima sve države u okruženju u ovoj oblasti. Zbog pandemije je ovaj trend dobrog privrednog rasta surovo zaustavljen, jer su bioskopi prvi zatvoreni, poslednji otvoreni, a period u kome se radilo od 1. septembra je suštinski doneo još veću krizu zbog troškova koji su bili daleko veći od prihoda“, izjavio je Nebojša Ćetković, direktor kompanije Art vista, koja je distributer najvećih domaćih blokbastera, poput filmova „Hotel Beograd“, „Jedini izlaz“, „Južni vetar 2 – ubrzanje“, „Neto kada sam naučila da letim“, „Zlatni dečko“ i „Toma“.

„U prvom talasu, zahvaljujući pomoći Vlade, uspeli smo da preživimo udar pandemije, da održimo živom distributersku i prikazivačku mrežu i da sačuvamo zaposlene. Ali novim odlukama i merama Kriznog štaba doživeli smo potpuni krah. Ponovo smo sada ka Vladi Republike Srbije uputili apele i molbe za sektorsku pomoć u ime Sekcije distributera i prikazivača. Velika su nam očekivanja od njihovog odgovora i nadamo se da ćemo naići na razumevanje, koje imamo kod Privredne komore i Filmskog centra Srbije, kojima je nedvosmisleno jasno da prikazivači i distributeri neće preživeti novi talas pandemije. Ključna stvar i velika opasnost je to što najgledaniji bioskopski hitovi u koje je već uloženo dosta novca iz budžeta neće imati gde da se prikazuju ni ove ni sledeće godine“, dodaje Ćetković, koji se ujedno nalazi i na poziciji predsednika Sekcije distributera u Privrednoj komori Srbije.

Povezana vest:  Džoš Harnet bio nespreman za slavu

Uprkos najvećoj krizi koju je pogodila bioskope, Cineplexx je u protekla 3 meseca rada u pandemiji otvorio čak dva nova bioskopa u Beogradu i zadržao sve svoje zaposlene, ali da će ostati tako od 1. januara zavisi isključivo od države.

„Poslednje mere Kriznog štaba su dovele do toga da Cineplexx bioskopi, kao i skoro svi prikazivači u Srbiji zatvore svoja vrata radnim danima i da rade isključivo vikendom. Ovakav režim rada je u potpunosti neodrživ i moguće izuzimanje bioskopa kao ustanove kulture iz novih mera neće ništa promeniti, jer se Cineplexx bioskopi nalaze u tržnim centrima, čije će radno vreme u tom slučaju ostati i dalje skraćeno. Pozdravljamo tu inicijativu ministarke kulture Maje Gojković da se ustanove kulture posmatraju kao zasebna celina, jer su bioskopi pokazali da su bezbedno mesto u kojem je moguće sprovoditi sve propisane mere na najvišem mogućem nivou, međutim bioskopi i filmski distributeri su trenutno na kolenima i ukoliko ne stigne direktna pomoć od države, postoji mogućnost da će veliki broj radnika od januara ostati bez svojih radnih mesta.“ , izjavio je predsednik Sekcije prikazivača u Privrednoj komori Srbije i programski direktor Cineplexx bioskopa Ivan Hinić.

Povezana vest:  Šerbedžija kao negativac u nastavku filma "96 sati"

„Dakle, iako smo bili vrlo uspešna i samoodrživa grana privrede, koja uplaćuje ozbiljan novac na ime poreza u budžet, ipak smo ostali bez mogućnosti da nadalje samofinansiramo poslovanja, te nam je neophodna hitna pomoć države. U suprotnom radnici će ostati bez posla, filmovi bez bioskopa, a pitanje je da li ćemo ikada više moći da regenerišemo poslovanja i vratimo bioskope i domaću kinematografiju na nivo regionalnog lidera, koji smo imali do marta ove godine„ zaključuje Nebojša Ćetković.