Atlantic Grupa i Mercator-S, udružili su se pod Argetinim projektom „Podržavamo lokalno“ i još jednom su pokazali svoju spremnost da pomognu srpskoj privredi, kupovinom pastrmke iz ribnjaka Đokić u Sečoj Reci, kod Kosjerića. Saradnjom Atlantic Grupe, sa brendom Argeta, i kompanije Mercator-S riba će se koristiti za novi riblji namaz od pastrmke, a Atlantic Grupa i Mercator-S su se odrekli zarade od proizvoda.
Poslednjih par meseci uzelo je danak ekonomiji, a ovo su posebno osetili mali i lokalni preduzetnici koji izvoze svoje proizvode. Jedna od njih je i porodica Đokić koja je vlasnik ribnjaka u mestu Zarići – Seča Reka (opština Kosjerić). U blizini reke Tmuše, ovaj ribnjak gaji pastrmku u čistoj vodi i netaknutoj prirodi od 2011. godine. Nosioci posla su vlasnica Dragana Đokić i njen suprug, koji su angažovani na ribnjaku 24 sata, 7 dana u nedelji. Kada naiđu obimniji poslovi – počev od čišćenja, klasiranja, pa do isporuke, porodica dodatno angažuje ljude iz sela i okoline.
Vlasnica ribnjaka Dragana Đokić objasnila je da ukoliko niko ne bi pružio ruku pomoći, njen posao bi bio u velikim problemima. “Naši glavni kupci ribe su ribarnice, restorani i hoteli, a ima i puno pojedinaca iz većih gradova u okolini. Pandemija izazvana virusom Covid-19 znatno je umanjila ribnjaku prodaju, kako ka hotelima i restoranima, koji su i sami smanjili obim svog rada, tako i ka fizičkim licima. Naravno, ribnjak i dalje uzgaja ribu, ali je plasman veoma otežan.” – zabrinuta je vlasnica Dragana Đokić i dodaje: “Saradnja sa Argetom je od velikog značaja za ribnjak. Kroz ovu saradnju ribnjak može da plasira svoju ribu. Samim plasmanom, održava se prodaja već odgajene ribe, a ribnjak može da razmišlja i o ulaganjima za narednu godinu, što je pre dogovorene saradnje sa Argetom bilo pod znakom pitanja.“
Atlantic Grupa je početkom novembra ove godine otkupila pastrmku od ribnjaka Đokić, koja će se koristiti za novi Argeta riblji namaz – Kosjerićka pastrmka, a koji će biti dostupan u Idea, Roda i Mercator prodavnicama. Obe kompanije su prepoznale priliku za pomoć, kao i poslovnu priliku, jer novi Argeta namaz nesumnjivo ima veliki tržišni potencijal.
Ova priča govori puno više od razvoja novog ukusa, što dokazuje i činjenica da su se Atlantic Grupa i Mercator-S odrekli profita. „Kompanija Mercator-S posvećena je pružanju podrške proizvođačima koji za svoje proizvode koriste domaće sirovine izuzetnog kvaliteta. Naši potrošači su sve više naklonjeni domaćim proizvodima u kupovini, tako da su i oni značajna podrška domaćoj privredi. Zbog toga nam je važno da proizvod koji ćemo ponuditi kupcima bude dobrog kvaliteta i dostupan po pristupačnim cenama za sve, a Kosjerićka pastrmka to i pokazuje”, izjavila je Violeta Kovačević, generalni direktor Mercator-S i dodala da se kompanija uključila u projekat „Podržavamo lokalno“ jer već godinama unazad pruža podršku domaćoj privredi. „Jedan od naših najuspešnijih projekata je brend Ukusi moga kraja, koji je nastao u uspešnoj saradnji Mercator-S i malih domaćih proizvođača, koji je nedavno dobio priznanje žiga “Čuvarkuća“, kao garanciju kvaliteta i da je stvaran u Srbiji“, rekla je Violeta Kovačević.
Identifikovati mogućnosti koje pokreću ekonomiju, posebno na lokalnom nivou, i ponuda novih proizvoda ili usluga na tržištu je fokus mnogih uspešnih kompanija. Kako kaže Enzo Smrekar, potpredsednik Atlantic Grupe za delikatesne namaze, Donat Mg i internacionalizaciju: „Važno je pratiti brzo menjajuće okolnosti i istovremeno identifikovati mogućnosti za razvoj uspešnih priča. Ovde je dragocena saradnja između kompanija – ne samo većih, već i saradnja velikih kompanijasa manjim, koja je presudna za uspešno rešavanje stvarnih ekonomskih problema u zemlji. Ovakve saradnje mogu doneti mnogo pozitivnih promena u lokalnom okruženju, održati radna mesta, promovisati aktivnu lokalnu zajednicu i, pre svega, vratiti nadu u bolje sutra. Podrška lokalnom okruženju stoga je i dalje važan deo poslovne strategije Atlantic Grupe“, dodao je Smrekar.
Projekat Atlantic Grupe i brenda Argeta, kompanije Mercator-S i ribnjaka Đokić, nadahnjujući je dokaz prepoznavanja mogućnosti za pomoć lokalnoj ekonomiji, a na zadovoljstvo potrošača.
PHOTO: Atlantic Grupa