“Ako želimo postići buduće klimatske ciljeve, udeo električnih vozila mora se znatno povećati“, kaže Opelov izvršni direktor Michael Lohscheller. Shodno tome, Opel će na tržištu imati devet elektrifikovanih vozila (EV) do kraja ove godine – od Corsa-e, Mokka-e, Zafira-e Life, Grandland X plug-in hibrida i sledeće generacije Astre, do Comba -e, Vivaro-e i Movano-e koji su laka komercijalna vozila. Do 2024. godine brend će ponuditi elektrificiranu varijantu svakog modela.

Međutim, Opel je svoj prvi doprinos povećanju prodaje EV već dao pre deset godina, 2011. godine lansiranjem Ampere – prvog električnog automobila proširenog dometa evropske marke – Opel se postavio kao pionir na putu ka električnoj mobilnosti. Revolucionarna, uglađena i praktična Ampera bila je prvo evropsko električno vozilo koje je omogućilo mobilnost „idi bilo gde u bilo koje vreme“. Kada je puštena u prodaju krajem 2011. godine, Ampera je osnovala potpuno novi segment vozila na evropskom tržištu automobila.

Uspeh: Ampera je ubedila medije, oduševila kupce i pobedila na reliju Monte Carlo

Opel Ampera je imala oduševljene kupce širom sveta. Više od 5.000 „e-pionira“ izjavilo je da su potencijalni kupci i pre nego što je automobil krenuo u prodaju.

Mediji su bili podjednako impresionirani, žiri vodećih međunarodnih novinara izabrao je

Opel Amperu i njen sestrinski model Chevrolet Volt za dobitnike nagrade „Evropski automobil godine u 2012.“. Dugoročnim testom koji je iste godine započeo nemački automobilski klub ADAC, Ampera je pokazala svoju trajnost prešavši više od 200.000 km za osam godina.

Povezana vest:  Modeli Mazde koji su promenili auto-industriju

Ne zadovoljavajući se samo popularnošću i nagradama, Ampera se dokazala i u konkurenciji.  2012. godine Opelovo električno vozilo proširenog dometa pobedilo je na 13. međunarodnom reliju Monte Carlo za električne automobile i alternativne pogonske sisteme. Pobedničku Amperu vozili su francuska legenda relija Bernard Darniche i Joseph Lambert, a još trojica završili su među prvih deset.

Ampera je potvrdila Opel kao lidera inovacija i odmah je postala najprodavaniji evropski električni automobil u 2012. godini, sa 6.631 jedinica i oko 21 odsto udela u evropskom segmentu električnih putničkih automobila. Vodeće tržište za EREV bila je Holandija, zatim Nemačka i Velika Britanija. Po završetku proizvodnje 2015. godine, registrovane Ampere iznosile su više od 10.000 jedinica.

Voltec električni pogon sa produžetkom dometa

Prednji točkovi Ampere su u svakom trenutku električno vođeni. Litijum-jonska baterija od 16 kWh napaja naprednu električnu pogonsku jedinicu od 111kW/150ks da bi isporučila između 40 i 80 km čistog električnog pogona sa nula emisija – u zavisnosti od terena, tehnike vožnje i temperature – kada je potpuno napunjena. Prema tadašnjim propisima za merenje potrošnje goriva i emisije CO2, Ampera je trošila 1,2l/100 km i emitovala 27 g/km CO2 kombinovano u NEDC ciklusu.

Na putu, Amperin električni pogonski sistem Voltec osigurava živahne performanse. Trenutni obrtni moment od 370Nm omogućava ubrzanje od nula do 100km/h za oko devet sekundi i maksimalnu brzinu od 161 km/h. Ampera nudi gotovo tihi električni pogon pod napajanjem iz baterije i prefinjene performanse čak i u režimu vožnje produženog dometa.

Povezana vest:  Opel Corsa: Priča o uspehu u pet činova

Zahvaljujući inteligentnoj i praktičnoj Amperinoj mogućnosti proširenog dometa, vozači uživaju u miru jer nikada neće ostati na cedilu sa ispražnjenom baterijom.

Pored čiste baterije, domet vožnje sa nultom emisijom dovoljan je bio da zadovolji dnevne potrebe većine evropskih vozača. Ampera je takođe obezbedila ukupan domet vožnje veći od 500 kilometara zahvaljujući svom benzinskom motoru koji proširuje domet. On se bez problema uključuje u proizvodnju električne energije kada baterija dostigne minimalno stanje napunjenosti.

Električna pogonska jedinica, smeštena ispod haube uz benzinski motor, sastoji se od električnog motora, električnog generatora i seta zupčanika koji poboljšava ukupnu efikasnost smanjenjem kombinovane brzine rotacije elektromotora. Za razliku od konvencionalnog pogonskog sklopa, ne postoje stepenasti prenosnici.

U režimu proširenog dometa, koji se aktivira kad god bi baterija dostigla minimalno stanje napunjenosti, pogonska snaga generatora neprimetno se isporučuje na električnu pogonsku jedinicu. Generator pokreće visoko efikasni benzinski motor od 1,4 litra snage 63kW / 86ks.

Vozači su najčešće birali jedan od dva glavna načina vožnje: Normalni i Sport.

Režim ‘Sport’ povećava osetljivost papučice gasa. Postoje dva dodatna režima za posebne situacije u vožnji: „planinski“ režim osigurava dovoljno energije baterije za održivu vožnju alpskim putevima. Režim „Zadrži i napuni“ zadržava preostali energetski kapacitet baterija aktiviranjem benzinskog motora.

Paket baterija u obliku slova T, 198 kg, 16 kWh, postavljen je u središnji tunel vozila. Sadrži 288 litijum-jonskih baterija, konfigurisanih za optimalne performanse i trajnost. Koristi sistem za termičko upravljanje tečnošću i u to vreme je bio jedina masovno proizvedena baterija koja se mogla zagrejati ili hladiti – prva u industriji.

Povezana vest:  Blogeri Srbije prvi testirali Ford automobile i novi Ford Focus

Ampera je isporučena sa šest metara dugačkim kablom za punjenje koji je smešten u prtljažnik. Korišćenjem utičnice od 230V / 6 ili 10A, vlasnici su mogli u potpunosti napuniti bateriju za oko devet ili pet sati i programirati vreme punjenja.

Dizajn enterijera i eksterijera: Elektrifikacija izgleda dobro

Jednako revolucionaran kao i njegov jedinstveni Voltec-ov električni pogonski sistem bio je i Amperin privlačan dizajn. Elegantan, aerodinamički efikasan stil objedinjuje kabinu koja zamenjuje konvencionalne brojčanike i merače ekranima u boji visoke rezolucije i funkcionalnošću ekrana osetljivog na dodir.

Kabina odražava revolucionarnu prirodu pogonskog sistema Ampere. Dva interaktivna ekrana u boji visoke rezolucije označavala su jedinstveni karakter automobila.

Kabina nudi sav prostor, udobnost i pogodnosti koje biste očekivali od modernog kompaktnog automobila: fleksibilnost sa pet vrata, udoban smeštaj za četiri odrasle osobe i prostor za prtljag sa podignutim / spuštenim sedištima  do 310 / 1.005 litara.

Zabavna za vožnju – šasija pravljena po evropskim zahtevima

Ampera se ponaša kao tipičan Opel. Razvili su ga Opelovi inženjeri u Russelsheimu, a njene karakteristike šasije su usavršene da zadovolje očekivanja pronicljivih kupaca.

Napredni sistem kočenja sakuplja energiju koja se stvara tokom kočenja. Omogućava maksimalno regenerativno kočenje pomoću električnog motora, puni bateriju prilikom kočenja i neometano uključuje frikcione kočnice kada se papučica jače nagazi za brzo zaustavljanje.