Viber, jedna od vodećih svetskih aplikacija za besplatnu i laku komunikaciju, objavila je značajan porast u korišćenju funkcija namenjenih grupnoj upotrebi godinu dana po izbijanju pandemija virusa COVID-19. Globalna kretanja na Viberu otkrivaju da je došlo do porasta od 170% u razmeni poruka u grupama i 30% u pregledu sadržaja zajednica. U Srbiji je ukupno vreme koje korisnici provode na aplikaciji poraslo za 60%, na šta je pozitivno uticao i nastanak dvostruko većeg broja zajednica na Viberovoj platformi u našoj zemlji.
I u ostalim pokazateljima, Rakuten Viber je u Srbiji zabeležio porast u korišćenju funkcija za grupnu upotrebu, i to:
- 55% više poslatih poruka unutar grupa u odnosu na prethodnu godinu,
- dvostruko više pregleda sadržaja u zajednicama, i
- skoro 30% više grupnih video poziva iz meseca u mesec – jedne od novijih funkcija na platformi.
U uslovima pandemije, brojni brendovi i kompanije su se okrenuli čet bot rešenjima u aplikacijama za razmenu poruka kako bi pružili mogućnost vođenja personalizovane i ažurirane instant komunikacije sa svojim korisnicima i klijentima. Samo u Srbiji je broj novih čet botova porastao 2.2 puta u tom periodu.
“Pandemija je promenila naše živote i uticala na načine kako komuniciramo sa članovima naših porodica, prijateljima i saradnicima – te kako pristupamo raznim uslugama i organizujemo svakodnevni život. Ona je takođe predstavila brojne inovativne koncepte koji su doveli do pravog tehnološkog „buma“ u više segmenata naših života. Kao vodeća aplikacija za razmenu poruka u Srbiji, Viberova misija je da ostane besplatan i bezbedan – ali i da stvori ambijent u kome će milioni naših korisnika moći da predstave lokalni sadržaj i kreiraju platforme u kojima će pružanje raznih usluga i rešavanje problema i pitanja biti udaljeno na samo nekoliko klikova,“ izjavio je Atanas Rajkov, viši direktor za EMENA region kompanije Rakuten Viber.