Kompanija SES je objavila rezultate svog godišnjeg istraživanja tržišta satelitskih operatera, glavnog industrijskog pokazatelja dosega satelitske televizije, koji su potvrdili utvrđenu poziciju kompanije SES kao lidera u obezbeđivanju direktne i indirektne distribucije sadržaja putem satelita. Kompanija SES nastavlja da predvodi industriju obezbeđujući 8.265 kanala, od kojih je gotovo 3.000 njih u HD rezoluciji, u ukupno 361 miliona domaćinstava širom sveta.

Ovogodišnje Satellite Monitor istraživanje je pokazalo kontinuirani rast širom Evrope (+2 miliona domaćinstava) i Afrike (+2 miliona domaćinstava). U glavnom orbitalnom “komšiluku” kompanije SES od 19,2 stepena istočno, sateliti kompanije sada distribuiraju sadržaj za neuporedivih 118 miliona domaćinstava ili preko 43 posto svih evropskih domaćinstava koja poseduju TV. Broj domaćinstava koja poseduju TV a koja imaju sadržaj HD rezolucije na 19,2 stepena istočno takođe je nastavio da raste, sve do 84 posto, što predstavlja porast od gotovo 30 procenata u poslednjih pet godina. Sledeća tablica pokazuje regionalni presek istraživanja satelitskih operatera za 2020. godinu koji ukazuje na doseg kompanije SES:

Povezana vest:  Kompanija A1 Srbija dobila dva Gold Quill priznanja za najbolje komunikacijske projekte i dve BalCannes nagrade Kompanija A1 Srbija dobitnica je čak dve Gold Quill nagrade koje se dodeljuju najboljim komunikacijskim projektima u svetu. Među 300 prijavljenih radova, IABC - Međunarodno udruženje poslovnih komunikatora, nagradilo je projekte „A1 Kinoteka Letnji bioskop“ u kategoriji Društveno odgovorno poslovanje i „Nedelja sajber bezbednosti“ u kategoriji Komunikacija bezbednosti. Kompanija je osvojila i dve BalCannes nagrade za kampanje „Srećna mi NovA1“ i "Seniori – Imam minut". „A1 Kinoteka Letnji bioskop“ je jedan od događaja koji su obeležili prošlogodišnje leto u Beogradu, budući da se za svaku projekciju tražila karta više. Tokom 48 dana prikazano je isto toliko filmova na krovnoj terasi Doma Vojske u centru Beograda. Ovaj projekat nastavak je dugogodišnje saradnje Jugoslovenske kinoteke i kompanije A1 Srbija na očuvanju filmske baštine digitalnom restauracijom i prikazivanju kultnih filmova domaće kinematografije u vrhunskom kvalitetu slike i zvuka. U digitalnom dobu, kada je veliki deo naših ličnih podataka smešten u virtuelnom svetu, sajber bezbednost je od izuzetne važnosti. Da bi dodatno unapredila znanja i veštine svojih zaposlenih, kompanija A1 je osmislila „Nedelju sajber bezbednosti“ i njom obeležila oktobar, međunarodni mesec informacione bezbednosti. Ovaj interaktivni program ponudio je predavanja, radionice, aktivacije i zabavu, sve u cilju edukacije i jačanja odgovornosti zaposlenih za ličnu i bezbednost kompanije. „Nema bolje i veće potvrde kvaliteta rada, od one koju globalna stručna zajednica prepozna kao izvrsnu, posebno kada nagrađeni projekti oslikavaju vrednosti koje su strateški važne za poslovanje kompanije. Ovo je veliki podstrek da još snažnije nastavimo da negujemo odgovornost kompanije na svim nivoima - prema društvu, zaposlenima, korisnicima i poslovnim partnerima“ - istakao je Blaž Ferenc, direktor korporativnih komunikacija i održivosti, A1 Srbija i A1 Slovenija. Sa do sada osvojene tri Gold Quill nagrade* A1 je i dalje jedina kompanija u Srbiji koja je dobitnik ovog prestižnog priznanja u oblasti korporativnih komunikacija. Još dve nagrade stigle su iz Rovinja. Na velikom regionalnom takmičenju Balcannes, u okviru ovogodišnjih Dana komunikacija, A1 Srbija dobila je srebrnu i bronzanu nagradu za kreativnost. Kampanje „Srećna mi NovA1“ i „Seniori-Imam minut“ jedina su dva nagrađena rada u kategoriji telekomunikacija na ovom takmičenju. Nagrađeni projekat „A1 Kinoteka letnji bioskop“ relizovan je uz podršku agencija Olaf&McAteer, M2Communications, Piper PR i Lava Pop, a kampanje „Srećna mi Nova“ i „Seniori-Imam minut“ zajedno sa agencijom Leo Burnett. *Prva Gold Quill nagrada osvojena je 2021. godine za projekat „Nesebična knjiga“ O Gold quill nagradama Više od 40 godina IABC, Međunarodno udruženje poslovnih komunikatora dodeljuje projektima iz celog sveta Gold Quill nagradu. Kroz Gold Quill program, stričnjaci u oblasti komunikacija iz celog sveta nagrađuju sve one koji su kroz svoje projekte pokazali inovativnost i posvećenost u oblasti strateških komunikacija. Međunarodno udruženje poslovnih komunikatora, kroz različite radionice i obrazovne ponude, postavlja globalni standard u komunikaciji. O BalCannes nagradama BalCannes je veliko regionalno takmičenje koje okuplja agencije i oglašivače iz Srbije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Severne Makedonije i Slovenije koje prepoznaju kreativost i inovativnost radova. Članovi žirija su predstavnici klijenata, agencija i novinara koji prate struku, a nagrade dodeljuje HURA, Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje.

 

Tržište Broj domaćinstava koja poseduju TV
Evropa 170 miliona
Severna Amerika 65 miliona
Latinska Amerika 42 miliona
Afrika 37 miliona
Azija Pacifik 33 miliona
Srednji Istok 13 miliona

 

Sve u svemu, doseg kompanije SES do domaćinstava koja poseduju TV je ove godine neznatno smanjen, uglavnom zbog promene metodologije izveštavanja koju je implementiralo regulatorno telo u Indiji, a koja zahteva novu definiciju aktivnih pretplatnika.

OTT usluge komplementiraju linearnu televiziju

Evropsko televizijsko tržište je zadržalo nivo od poslednje četiri godine, brojeći 273,1 milion domova u 2020. godini, od kojih 40% koristi satelitski prijem. Jedan od trendova 2020. godine na koji je ukazalo istraživanje Satellite Monitor bio je povećana zastupljenost HD i UHD rezolucije. Satelit ostaje odabrana platforma za HD ekrane, predstavljajući gotovo 40 posto domaćinstava koja poseduju TV i HD rezoluciju. Broj evropskih domaćinstava koja imaju HD rezoluciju iznosio je 180,2 miliona na kraju 2020. godine, što je 7,8% više u odnosu na 2019. Pored toga, zastupljenost UHD ekrana je porasla za 5 procentnih poena od 2019. godine i sada su prisutni u 20 posto evropskih domaćinstava koja poseduju TV (50 miliona UHD domaćinstava).

Povezana vest:  Reci „volim te“ na Viberu!

Vrhunska televizija komplementira i ne zamenjuje linearnu televiziju, naglašava godišnje istraživanje kompanije SES. Tokom poslednjih pet godina OTT televizija je dostigla porast od 138 posto, dok je tradicionalna linearna televizija – bilo putem satelita, kablovske, internet protokol televizije ili zemaljske – uglavnom ostala stabilna. 31% domaćinstava koja imaju linearnu televiziju dodatno koristi i OTT. Satellite Monitor istraživanje pokazuje da u Evropi postoji 78,4 miliona OTT domaćinstava, dok je ukupan broj domaćinstava koja poseduju TV dostigao 273,1 milion na kraju 2020. godine.

Povezana vest:  Samsung predstavio 5G mrežna rešenja na sajmu MWC

„Jedan od najznačajnijih izveštaja industrije, ovogodišnje istraživanje satelitskih operatera još jednom potvrđuje uspostavljenu vodeću poziciju kompanije SES u smislu našeg globalnog dosega u kombinaciji sa našim fokusom na pružanje najsveobuhvatnijeg iskustva gledanja putem HD i UHD sadržaja. Pandemija COVID-19 je podstakla povećanu konzumaciju sadržaja, više nego ikada pre, a u mnogim delovima sveta linearna televizija i dalje je primarni izbor za ljude koje najviše zanimaju vesti i informacije. Nastavićemo sa inovacijama kako bismo našim video korisnicima omogućili da dosegnu što veći broj ljudi putem što više ekrana”, rekao je Stiv Kolar (Steve Collar), izvršni direktor kompanije SES.