Balet „Mikelanđelo” u koreografiji i režiji slovačkog autora Maria Radačovskog, koji je spojio klasičnu muziku i pokret neoklasičnog stila u priči o životu i delu velikog renesansnog umetnika, s Dejanom Kolarovim u naslovnoj ulozi, premijerno je izveden sa velikim uspehom večeras na Velikoj sceni Narodnog pozorišta.
Radačovski, učenik slavnog Jiržija Kilijana dok je tokom 90-ih godina prošlog veka bio igrač Holandskog plesnog teatra, smatra da je ““Mikelanđelo““ fantastična i univerzalna svetska tema, a sa ovom predstavom želeo je da oni koji ne znaju mnogo o Mikelanđelu steknu pravu sliku o tom veličanstvenom umetniku i da ga zavole.
S druge strane, za publiku koja poznaje njegov život i rad nastojao je da „rasvetli izvesne momente“ koji su ga inspirisali da stvori dela poput ““Pijete““, ““Davida““ ili freski na Sikstinskoj kapeli.
Celu predstavu pratila je snažna, dirljiva, emocionalna muzička nit sastavljena od poznatih kompozicija renesansnih autora, zatim Baha, Vivaldija, Hendla…
Moderan pristup se ogledala u scenografiji koja je savremeno dizajnirana, tako da je zahvaljujući spoju neoklasične koreografije i klasične muzike na sceni dobijen izvestan kontrast koji se veoma dopao i premijernoj publici koja nije štedela dlanove da na kraju predstave, uz uzvike „bravo” nagradi umetnike velikim, iskrenim i snažnim aplauzom koji se dugo nije stišavao.
Najznačajnija poruka ovog baleta je pogled na Mikelanđela čoveka, koji je najveći deo života bio usamljenik, a ostavio nam je tako veliko delo u nasleđe.
U predstavi je učestvovao ansambl Baleta Narodnog pozorišta koje su u solističkim ulogama, osim Kolarova, predvodili i Ivana Savić Jaćić (majka), Nikola Bjanko (ljubavnik), Dejana Zlatanovski (drugarica), Olga Olćan (Beli anđeo) i Miloš Živanović (Mikelanđelov otac).
Scenografiju i dizajn svetla kreirao je gost iz Slovačke Marek Holi, a kostime Katarina Grčić Nikolić.
Prva repriza biće održana u utorak 1. juna.
PHOTO: Milan Maričić/ATA Images