Izdavačka kuća Booka u julu je objavila knjigu „Smrtni ishod atletskih povreda“ Milice Vučković koja u svom novom romanu govori o patološkim emotivnim vezama.
Vučković rasvetljava kompleksne sisteme manipulacije, njihovu suptilnost i postepenu gradaciju. Svoju junakinju, snažnu i nezavisnu ženu, spisateljica potpuno degradira i ogoljava patrijarhalne obrasce u kojima su žene naučene da trpe i ćute ili da veruju da ljubav mora i treba da boli.
Pisac Božo Koprivica ovu knjigu naziva „knjigom teskobe i ljubavi“ i „romanom apsolutne iskrenosti“, a spisateljica Lana Bastašić stiče da Vučković „vješto rekonstruiše obrazac poetizovane ’velike ljubavi’ kojoj smo odmalena učene, a potom ga jednako vješto objelodanjuje kao košmar bezizlazne toksične igre“.
Kako sama Vučković kaže, ovaj roman možda „može da pomogne i pruži sagovornika ljudima koji se u takvim odnosima nalaze, jer je značajno da o svojim traumama mogu s nekim da pričaju, da znaju da nisu sami i jedini koji to proživljavaju“.
Proza Milice Vučković je britka, oštra, brza, poetična, ali nikako i patetična, i ne pruža laku katarzu srećnih krajeva. Prema rečima pozorišnog režisera Nikole Zavišića, „Smrtni ishod atletskih povreda“ je „mudro, talentovano, crnohumorno, analitički detaljno, hrabro i duhovito ispričana priča“.
Milica Vučković rođena je 1989. godine u Beogradu. Završila je slikarstvo na Fakultetu primenjenih umetnosti, gde je doktorirala 2021. Članica je umetničkog udruženja ULUPUDS, od 2014. godine sa statusom samostalnog umetnika, i ima iza sebe više od deset samostalnih slikarskih izložbi.
Prvu knjigu, zbirku kratkih priča „Roj“, objavila je 2014. Za priču „Jedu ljudi i bez nogu“ dobila je 2017. prvu nagradu na konkursu „Biber“. Svoj prvi roman „Boldvin“ objavila je 2018. i s njim je uvrštena u najuži izbor za književne nagrade „Vital“ i „Biljana Jovanović“. Piše i prozu i poeziju, a pesme su joj objavljene u nekoliko književnih časopisa kao što su „Fantom slobode“, pančevački „Rukopisi“, „Povelja“, „Sent“.
PHOTO: kunst.weekly