U Međunarodnom takmičarskom programu 14. Beldocsa, koji će biti održan od 9. do 16. septembra u Beogradu, biće prikazano 11 filmova koji će konkurisati za nagradu za najbolji film u vrednosti od 2.000 evra, koju daruje DOX TV. Među tih 11 filmova sedam će imati regionalne premijere.
Prva regionalna premijera u stranom takmičarskom programu jeste portugalski „Naša zemlja, naš oltar“ (A Nossa Terra, o Nosso Altar / English title of the film: Our Land, Our Altar) Andrea Gvjomara (André Guiomar) koji prikazuje nove dnevne običaje stanara u socijalnim stanovima u Aleišu, koje karakterišu tenzije izazvane nametnutim neminovnim rušenjem.
Argentinski „Ski“ (Esqui) Manka La Banka (Manque La Banca) nam kroz oči Migela, operatora žičare iz Bariločea, otkriva prikriveno društveno nasilje koje se odvija u najvećem skijaškom centru u Latinskoj Americi.
Francuska „Srednja zemlja“ (La Terre du milieu / Middle Earth) Žilijet Ginjar (Juliette Guignard) priča je o zemljoradnici Kamil, kojoj je važnije vaspitanje troje dece i briga o životinjama i biljkama nego prinos, čak i kada dolazi u sukob sa poljoprivrednim standardima koji upravljaju njenom proizvodnjom.
Regionalnu premijeru imaće i koprodukcija Austrije, Francuske i Madagaskara, film „To sam ja (Zaho Zay) u režiji Maeva Ranaivojaona i Georga Tilera (Maéva Ranaïvojaona, Georg Tiller), potresna priča o devojci koja radi kao čuvar u večito prepunjenom zatvoru na Madagaskaru, koja vreme prekraćuje sanjareći o ocu, ubici koji ju je napustio kad je bila mala, sve dok u zatvor ne stigne novi zatvorenik koji tvrdi da poznaje njenog oca, pa se njeno sanjarije pretvara u košmar.
Ruski „Belosvetski otpad“ (Чермет / Beaumonde Scrapping) Nikolaja N. Viktorova (Nikolay N. Viktorov) prati Iliju, sakupljača sekundarnih sirovina koji sanja da postane kovač ali i da savlada lične demone koji ga koče u ostvarenju sna da započne život u glavnom gradu.
Francuski „Dan današnji“ (Au Jour d’Aujourd hui / Th Day Today) francusko-grčkog reditelja Maksensa Stamatiadisa je film o ljubavi, tugovanju i vremenu, smešten u 2024, u vreme kada osamdesetosmogodišnja Suzan iz predgrađa Pariza ne može da živi bez nove tehnologije. Zaslepljena ekranom, dok deli video-klipove sa mačkama, uči o bitkoinu i posvećuje svoj život romansama iz rijalitija, ništa ne može da popuni prazninu koju je ostavio gubitak njenog supruga Eduarda, sve dok Suzan jednog dana ne otkrije novu aplikaciju „Dan današnji“ koja obećava povratak voljenih…
Francuska „Džungla“ (Jungle) Luize Muc, dobitnik Grand Prix za srednjemetražni film na festivalu „Visions du Réel“, vrlo intimno, ali i razbijajući klišee, prikazuje grupu Parižanki koje žive u betonskoj džungli i bore se za slobodu i jednakost, dok belgijski „Holgut“ (Holgut) u režiji Lizbet de Seler (Liesbeth De Ceulaer), slikajući otopljeni sibirski permafrost, prati trojicu protagonista koji žele da boreći se sa nemogućim pobede sebe i ostvare svoje više ciljeve.
Meksički „Ono što ne smemo da radimo“ (Cosas que no hacemos / Things we dare not do) Bruna Santamarije Raza (Bruno Santamaría Razo) prati tinejdžera Artura koji se igra sa mlađom decom slobodnog duha, sa kojima živi u svom malom priobalnom selu, sve dok naizgled idiličnu atmosferu ne uzburka nasilni događaj koji nosi u sebi nagoveštaj mačizma, zbog čega on odlučuje da se otvori pred svojim roditeljima.
Vizuelno upečatljiva ukrajinsko-iračko-kurdistansko-sirijsko-nemačka koprodukcija „Ova kiša će zauvek padati“ (This rain will never stop) Aline Gorlove (Alina Gorlova), dobitnik nagrade za najbolji debi na IDFA festivalu, prati dvadesetogodišnjeg Andrija Sulejmana koji pokušava da obezbedi sebi budućnost dok se suočava sa izgubljenim ljudskim životima u oružanim sukobima. Od sirijskog građanskog rata do sukoba u Ukrajini, Andrijev život je obeležen naizgled večnim tokom života i smrti.
Holandsko-bosanskohercegovačko-francuski film „U potrazi za konjima“ (Looking for Horses) Stefana Pavlovića, nagrađen priznanjem za najbolji film u selekciji „Burning Lights“ festivala „Visions du Réel“ je priča o prijateljstvu između reditelja, koji muca, i pecaroša koji je ogluveo tokom rata u Bosni, koji pokušavaju da se sporazumeju.
Beldocs festival sa industry programom je realizovan zahvaljujući podršci Evropske Unije kroz program Kreativna Evropa, potprogram MEDIA, Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, Filmskog centra Srbije, udruženja DOK Srbija, ambasada Australije, Portugalije, Ukrajine, Izraela, Švajcarske, Slovenije, Gete instituta, Austrijskog kulturnog foruma, Italijanskog kulturnog centra, Francuskog instituta, Filmskog centra Crne Gore, Grčkog filmskog centra, Misije OEBS-a u Srbiji, RYCO, DOX TV, TV Al Jazeera Balkans i Orion Telekoma.
Foto: Beldocs Promo