Novo Kaspersky Safe Kids istraživanje otkrilo je onlajn sadržaj za koji su deca bila najviše zainteresovana tokom leta 2021. godine. Tokom ovog perioda, TikTok je prestigao WhatsApp na listi aplikacija koje su deca najviše koristila. Popularnost Instagrama među decom je nastavila da opada, dok je Evrovizija postala popularna, a igrica Brawl Stars je svojom popularnošću nadmašila Roblox.

Leto je najbolje vreme za opuštanje i zabavu jer nema škole, lekcija i domaćih zadataka. Tokom ovog perioda, deca imaju više vremena za praćenje različitih sadržaja, gledanje više blogera, igranje onlajn igrica i dopisivanje sa prijateljima. Kompanija Kaspersky je analizirala anonimne podatke, poput upita pretrage i najpopularnijih Android aplikacija, kao i kategorija veb-sajtova, koje su korisnici Kaspersky Safe Kids rešenja dobrovoljno podelili, kako bi istražila kako su se interesovanja i potrebe dece promenili tokom leta 2021. godine.

Deca koja koriste Android uređaje provela su najviše vremena na YouTube platformi (32,9%)[1]. Ovog leta, TikTok (19%) je uspeo da prestigne WhatsApp (16%) i nađe se na drugom mestu. To se razlikuje od trenda koji je primećen u periodu od novembra 2020. do aprila 2021. godine kada je udeo korišćenja TikToka iznosio 14,9%, dok je taj udeo za WhatsApp aplikaciju bio 18,1%.

Povezana vest:  HERE mapira Srbiju u 3D

Glavne aktivnosti koje su zanimale decu su video zapisi i YouTube, a posebno pretraživanja u vezi sa video igricama (32,3%), kao što su ona koja su se odnosila na Let’s Play walkthroughs. Među najpopularnijim ‘Let’s Players’ bili su SSundee i MrBeast Gaming na engleskom jeziku. Minecraft (25,9%) igrica je bila najpopularnija tokom leta, dok je Brawl Start (4,9%) po popularnosti nadmašila Roblox (4,6%).

Drugi ključni trend među decom je bila muzika. Gotovo petina svih internet pretraga na YouTube platformi (18,4%) odnosila se na izvođače i klipove. Najpopularnija pesma ovog leta je bila Astronaut In The Ocean repera Masked Wolf, dok su Ariana Grande i Lil Nas X postali najpoznatiji izvođači.

Povezana vest:  Sony potvrđuje da HDR format stiže na BRAVIA TV uređaje

Zanimljivo je da se Evrovizija takođe pokazala kao popularna među decom i adolescentima. Ovogodišnji pobednici, italijanski bend Måneskin, postali su jedan od najpopularnijih tinejdžerskih bendova širom sveta. Deca su na YouTube-u najčešće pretraživala njihove pesme Beggin’, I WANNA BE YOUR SLAVE i pobedničku pesmu Evrovizije ZITTI E BUONI.

Među ostalim internet trendovima važno je istaći veliku popularnost novih igračaka Simple Dimple i Pop It. One su bile propraćene muzičkim numerama koje su postale viralne na TikTok mreži, a na YouTube platformi se pojavio veliki broj recenzija  igračaka.

“Istraživanje pokazuje da deca ne menjaju svoja interesovanja tako često i da nastavljaju da gledaju istu vrstu sadržaja, ali su glavni likovi ti koji se menjaju. Na primer, italijanski rokeri Måneskin su zamenili BTS, a igrica Friday Night Funkin’ je sada popularnija od Among Us. Brojke takođe pokazuju da decu više zanima muzika nego sport. Čak ni globalno bitni događaji kao što su Euro 2020 i Olimpijske igre u Tokiju nisu mogli da zaokupe njihovu pažnju” komentariše Ana Larkina (Anna Larkina), stručnjak za analizu veb sadržaja u kompaniji Kaspersky.

Povezana vest:  Amerikanci misle da je MP3 robot iz "Ratova zvezda"

Kako biste obezbedili pozitivno onlajn iskustvo za svoju decu, kompanija Kaspersky roditeljima predlaže sledeće:

  • Surfujte internetom i učite zajedno. Informišite se kako vaša deca provode vreme onlajn i istražite kako najbolje možete da ih zaštitite.
  • Razmislite o preuzimanju aplikacija za roditeljsku kontrolu i razgovarajte o ovoj temi sa svojim detetom kako biste mu objasnili kako ove aplikacije funkcionišu i zašto su potrebne za očuvanje onlajn bezbednosti.
  • Provodite više vremena u razgovoru sa decom o onlajn bezbednosnim merama. Recite svojoj deci šta nikako, ni pod kojim uslovima, ne smeju da objavljuju na internetu i zašto.

[1] Kaspersky compiled the Top 10 most popular applications in the world. The percentage distribution in the TOP 10 reflects the number of hours spent in each of the applications, out of the total 10 apps