U okviru Akcije za borbu protiv raka dojke, kompanija Avon je najavila donaciju Fondu B92, vrednu preko 1,4 miliona dinara. U saradnji sa Institutom za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“, donacija će biti iskorišćena za troškove rada pokretnog mamografa, sa ciljem da se obezbede besplatni pregledi i podstakne rana dijagnostika kod žena starijih od 45 godina. Mamograf je postavljen na Kalemegdanu i radiće do 14. novembra 2021.

Rak dojke je oboljenje sa kojim se suočava svaka četvrta žena koja boluje od maligniteta u Srbiji i godišnje se dijagnostikuje kod više od 4000 žena u našoj zemlji, dok njih 1600 izgubi bitku, što ovu bolesti čini jednim od vodećih uzroka smrtnosti među ženama u Srbiji.

„Od osnivanja Avon Akcije za borbu protiv raka dojke, naš važan cilj je da informišemo žene o važnosti redovnih pregleda i ohrabrimo ih da brinu o svom zdravlju. Veoma smo ponosni što smo i ovogodišnjom donacijom otišli dalje od ohrabrenja. Zahvaljujući zalaganju Avon Dama i svih naših saradnika, izdvojili smo sredstva koja će omogućiti ženama besplatne mamografske preglede u ovim nesvakidašnjim okolnostima kada je zdravstveni sistem pod velikim opterećenjem.’’ – izjavila je Danijela Šantić, direktorka kompanije Avon za Adriatik region.

Povezana vest:  La Roche-Posay dnevna & noćna rutina hidratacije za negu vaše kože!

Dugogodišnja saradnja kompanije Avon i Fonda B92 ogleda se u zajedničkoj realizaciji različitih aktivnosti, poput kupovine prvog mobilnog mamografa 2008. godine, ali i prošlogodišnje donacije za kupovinu vaučera za više od 1300 specijalnih ortopedskih grudnjaka namenjenih ženama koje su se suočile sa mastektomijom širom Srbije.

Predsednik Upravnog odbora Fonda B92, Veran Matić, naglasio je da je dodatno važna uloga digitalnog pokretnog mamografa u ovo vreme pandemije kada su smanjeni preventivni pregledi, jer ne samo da njegova mobilnost utiče na to da više žena može da dođe na pregled, već pojednostavljuje i samo obavljanje pregleda. Matić je dodao da je izuzetno zahvalan donatorima ove akcije bez kojih ne bi bilo sredstava da se plate svi troškovi vezani za rad mamografa, od ljudstva do tehničkih troškova.

Povezana vest:  U Novom Sadu juče otvorena „Kreativna EU letnja škola" za mlade

Otkrivanje raka dojke u ranoj fazi povećava šanse za izlečenje i produžetak života, a uspehu lečenja kod žena može se doprineti kroz redovne samopreglede i posete lekaru.

„Bez obzira na godine života svaka žena treba da brine o svom zdravlju, a ključna navika je obavljanje prеvеntivnih pregleda koji su nајеfikаsniјi u kоntrоli zdravlja. Posle 45. godine života, zdrava žena na svake dve godine treba da obavi preventivni mamografski pregled, jer se na taj način promene u dojci mogu kontrolisati bez posledica po zdravlje. Zahvalna sam saradnicima iz kompanije Avon koji godinama podržavaju promociju redovnih pregleda i što udružujemo napore u motivisanju žena da kontrolišu svoje zdravlje.“ – izjavila je doc. dr Verica Jovanović, direktorka Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“.

Samopregled se preporučuje svim ženama jednom mesečno, klinički pregledi jednom godišnje nakon 30. godine života, a mamografski prema potrebi, za starije od 45 godina.

Povezana vest:  EVROPLJANI KUPUJU PREVIŠE HRANE ZA PRAZNIKE

Pregledi se obavljaju svakog dana, osim nedeljom, od 8 do 20 časova na Kalemegdanu (Carigradski drum, prilaz iz Uzun Mirkove ulice), do 14. novembra.

O Avon Akciji za borbu protiv raka dojke 

Akcija za borbu protiv raka dojke u Srbiji je pokrenuta 2004. godine, a do danas je u njenim okvirima prikupljeno i donirano oko 700.000 dolara za obezbeđivanje opreme koja je neophodna za ranu dijagnostiku, podizanje svesti o važnosti redovnih pregleda i podršku edukativnim programima koji pružaju sve značajne informacije ženama u borbi protiv raka dojke.

Među proizvodima za lepotu i negu, u ponudi kompanije Avon postoje i posebni proizvodi sa ružičastom vrpcom koji su ključni za obezbeđivanje sredstava za sve aktivnosti u okviru Akcije za borbu protiv raka dojke. Celokupan bruto profit od prodaje ovih posebnih proizvoda izdvaja se za fond Akcije, a zatim usmerava na donacije, edukativne kampanje i programe organizacija koje se bave ovim važnim ženskim pitanjem.