U utorak, 26. oktobra u Bioskopu Balkan izveden je interdisciplinarni performans ““The edges of Silence / Ivice tišine”, koji predstavlja saradnju i interakciju umetnika različitih disciplina. Improvizacijom je pokrenut razgovor između medija, u kome se prepliću instinktivni pokret, elektronska i akustična muzika sa video i vizuelnom umetnošću. Performans nije prethodno uvežbavan, sa nadom za postizanje jedinstvenosti i spontanosti.
Olga Uzikaeva, koordinatorka performansa, o ideji iza ove saradnje je rekla: “Mnogo volim da radim na polju improvizacije. Volim da radim sa muzičarima i mix media i već smo pravili neke projekte s manjim brojem ljudi. Interesantno mi je kako se kompozicija pravi na mestu, u trenutku ispred publike, kao način komunikacije. Uvek mogu nešto novo da naučim od umetnika iz drugih disciplina. Imali smo neku strukturu zato što je prostor dosta interesantan i komplikovan, ali ono što bude na kraju ne znamo – to je uvek nešto magično i neočekivano.”
Video segment programa izveli su Paulina Marrón i Aleksandar Lazar, uz Tanju Ličinu koja je slikala uživo. Za pokret je bila zadužena Olga Uzikaeva, a u zvučnom segmentu programa nastupili su WTNS (elektronika i glas), Anamarija Ilić (čelo), Vukan Potežica (kontrabas), Kristijan Đorđević (saksofon) i Todor Rosić (perkusije).
Olga Uzikaeva je svoje formalno obrazovanje započela je u baletskoj školi, a klasičnim plesom i baletom bavi se do 2014. kada razvija zanimanje za savremeni ples i performans. Od tada je pohađala veliki broj radionica za profesionalne plesače, sa renomiranim svetskim koreografima. Od septembra 2018. živi u Srbiji, gde je prvi put boravila od 2011. do 2013. godine. Olga Uzikaeva u Srbiji istražuje savremenu nezavisnu umetničku scenu, a u svojoj umetničkoj praksi zainteresovana je za interakciju između zvuka – muzike, buke, izgovorene reči – i pokreta, uz upotrebu instant komponovanja i improvizacijskih sredstava.
Kreativnu i tehničku podršku performansu “The edges of Silence / Ivice tišine” činili su Bioskop Balkan, Fondacija Saša Marčeta, Kvaka 22 i TWV’9.
PHOTO: Bojana Janjić