U nedelju, 24. oktobra, na drugoj večeri 14. Kondenza – Festivala savremenog plesa i performansa publika je mogla da pogleda predstavu “Jagode sa šlagom” i prostornu instalaciju “Tender Fights 2020”.

Od 18 časova u Magacinu (Kraljevića Marka 4) program je otvorila predstava “Jagode sa šlagom” Jovane Stojić i Đorđa Živadinovića Grgura. Ovo je plesni performans dvoje prijatelja, saradnika i umetnika, koji suptilno objektifikuju svoje telo uglavnom bez međusobnog kontakta, uz svesno odabranu i naglašenu dihotomiju muško-žensko.

Đorđe Živadinović Grgur, jedan od dvoje koautora, o genezi predstave je rekao: “Sedeli smo u jednom lokalu i pričali o tome šta volimo i u čemu uživamo, šta su neki čulni nadražaji koji nas uzbuđuju na različitim nivoima. Onda smo shvatili da nas povezuje gastronomija. S druge strane, istog dana smo u zajedničkoj šetnji svratili do knjižare i naleteli na Batajevu Istoriju erotizma, kupili je i počeli da je čitamo. Setio sam se i nekih referenci iz Fukoa, o seksualnosti, i shvatili koliko zapravo možemo da povežemo teme koje naizgled nemaju mnogo veze, a na nekim meta-nivoima zapravo itekako mogu da korespondiraju. Odlučili smo da napravimo performans koji će se baviti simbolizacijom stvari kao što su požuda, potreba za zadovoljenjem neke oralne potrebe da se nešto unese, da se oseti neka vrsta uzbuđenja i ekstatičnog zanosa. Počeli smo to da sprovodimo na duhovit način kroz koreografske prakse o kojima smo ranije pričali”.

Povezana vest:  Novi istorijsko-ljubavni romani u Vulkan izdavaštvu

U 20 časova u Ostavinskoj galeriji (Kraljevića Marka 8) publika je mogla da pogleda video i prostornu instalacija “Tender Fights 2020” Ane Dubljević, Marje Christians i Kasie Kanije. U ovom performansu koji se nikada nije dogodio, izvedenom u online formatu, autori pozivaju publiku da u ruševinama performansa osete treperavu stvarnost i njihovu višestrukost u vremenu i prostoru.

Marja Christians, jedna od tri autorke, o nastanku ovog dela je rekla: “Veoma je očekivano da govorimo o uslovima rada, jer smo imali zakazanu premijeru, a onda je ona  odložena zbog korone. Potom nismo mogli da se sretnemo jer je jedna od umetnica iz Srbije, a ona nije mogla da uđe u Nemačku.  Na kraju smo se našli u Rijeci. Pandemija je uslovila oblik našeg rada, jer je sada to video instalacija, i konačno je predstavljamo prvi put pred živom publikom”. O samom radu ona je dodala:  “Vidljivo je pitanje šta to znači biti ljudsko biće u ovoj pandemiji. Ne samo u pandemiji kao takvoj, već shvaćenoj kao katalizator u ovom postkapitalističkom, neoliberalnom sistemu. Ovo je rad o ruševinama i tome kako smo se nosili sa tim ruševinama kojima smo okruženi, i koje nosimo u nama samima”.

Povezana vest:  Knjige za mlade o pozorištu u izdanju "Kreativnog centra"

Trećeg festivalskog dana, u ponedeljak 25. oktobra, u 20 časova u Malom pozorištu Duško Radović (Aberdareva 1) biće izvedena predstava “Kolo” koatuora Simonide Žarković, Đorđa Živadinovića Grgura, Jane Milenković, Isidore Popović, i Jovane Stojić. U umetničkom istraživanju i radu na predstavi “Kolo”, mladi autori i autorke bavili su se preispitivanjem savremenih manifestacija zajedništva, sa fokusom na fizičke aspekte njegovog ispoljavanja kroz plesnu praksu, a na osnovu iskustava kroz koja su zajedno prošli kao polaznici Staničinog obrazovnog programa „Puzzle“ tokom prethodnih godina.

Povezana vest:  Predstavljena zabavna slikovnica "Mravac Mrav" Jelice Greganović

Festival Kondenz se ove godine održava od 23. do 31. oktobra na nekoliko lokacija u Beogradu. Program ovogodišnjeg Kondenza je susret tema kojima se saradnici Stanice Servisa za savremeni ples, organizatora festivala, i akteri nezavisne plesne scene, bave u ovom vremenu post-pandemije i post-tranzicije, u pokušaju da podrže različita istraživanja aktera domaće plesne scene, ali i u nameri da barem popišu, markiraju i pokrenu sve one nedostajuće sistemske procese koji su neophodni da bi ovdašnja scena kao umetnički, (kulturno)politički i ekonomski habitus mogla da se dalje razvija.

Svi programi Kondenza su besplatni, a oni koji se održavaju u Magacinu i u Centru za kulturnu dekontaminaciju su dostupni licima u invalidskim kolicima.

Foto: Anđela Žugić, foto tim Magacina