Najbolji polaznici besplatnog obrazovnog programa Nordeus fondacije i letnje prakse Crater Training Centra, napravili su dve igre o našim slavnim naučnicima i premijerno ih prikazali na izložbi u Muzeju nauke i tehnike.
Dve mini video igre inspirisane Nikolom Teslom i Mihajlom Pupinom deo su izložbe “Razvoj i primena rendgenske tehnologije kod kod Srba – od Tesle i Pupina do danas” koja će od 27. oktobra biti otvorena u Muzeju nauke i tehnike, a svi posetioci moći će da ih odigraju i na zabavan i edukativan način saznaju detalje o radu srpskih naučnika u oblasti X-zraka.
Kako su nastale video igre o Tesli i Pupinu
Deo Nordeus fondacije, Obrazovni centar Nordeus Hub koji se bavi edukacijom u oblasti razvoja igara, darovitim mladim ljudima zainteresovanim da nauče kako da osmisle i razviju svoje video igre, tokom juna je omogućio besplatni četvoronedeljni onlajn program Game Design Bootcamp.
Ovaj prvi u nizu programa za početnike, sastojao se iz četiri radionice koje su pokrile ključne teme kao što su narativni dizajn, dizajn nivoa, umetnost u video igrama i tehnički razvoj igre
Obrazovni program pohađalo je gotovo 400 mladih entuzijasta iz cele Srbije koji su razrađivali koncepte video igara na temu Teslinog i Pupinovog rada na razvoju X-zraka, a odabrana su dva najoriginalnija: gejm dizajnerke Tatjane Gadže (26) pod nazivom Misterije X-zrakai gejm dizajnera Ivana Ljujića (26): koji je osmislio igru Naučnikove odaje: put otkrića.
Druga faza same izrade igara sledila je od jula do oktobra u okviru letnje prakse Crater Training Centra i Nordeus Hub-a kada su formirani timovi odabranih praktikanata komplementarnih znanja i veština, koje su predvodili pobednici obrazovnog programa Nordeus fondacije – Tatjana Gedža i Ivan Ljujić.
Šta sve otkriva igra Omaya tima: Misterije X zraka
Oko tim liderke i gejm dizajnerke Tatjane Gadže (26) osnovan je Omaya tim. Ona je uz pomoć Alekse Petrovića gejm developera, Andrije Vasiljevića artiste, Marine Perović animatorke, Teodore Zanoškar 2D artistkinje, razvila igru Misterije X zraka, 2D platformer žanra. Avanturistička igra inspirisana istinitim istorijskim događajima, sastoji se od dva nivoa po uzoru na dva naša naučnika, Nikolu Teslu i Mihajla Pupina, koji se bave istraživanjem rendgenskih zraka. Velika otkrića rezultat su udruženog rada više naučnika i kroz priču igre vidimo kako naši naučnici dele svoja istraživanja na polju radiologije sa Vilhelmom Konradom Rendgenom.
Posetilac izložbe kroz ovu video igru preuzima ulogu Teslinog i Pupinovog asistenta i pomaže naučnicima u njihovim istraživanjima. Igrač dobija zadatak da sakupi četiri elementa potrebna da se napravi uređaj za X-zrake. Igra kroz vizuelno bogat i interaktivan sadržaj na zabavan način približava doba i atmosferu u kojoj su naučnici živeli. Mlađi igrači naučiće šta je potrebno da se napravi rendgenski snimak, a stariji ljubitelji igara saznaće nešto novo o počecima radiologije i upoznaće se sa ulogom naših naučnika u usavršavanju tehnologije rendgenskih zraka. Kreiranju igre prethodilo je istraživanje istorijske građe, prikazivanje istorijskih podataka su relevantni i predstavljeni su kroz fiktivne događaje i doživljaje.
Šta sve krije igra 4Gear studija: Naučnikove odaje – put otkrića?
Druga igra koju će posetioci muzeja moći da igraju u narednih mesec dana biće Naučnikove odaje: put otkrića, HOPA žanra (pronalaženja skrivenih objekata).
Idejni tvorac i gejm dizajner Ivan Ljujić je sa timom 4Gear Studio koji čine Ljubica Marinković takođe gejm dizanerka, Dragan Kuburović gejm developer i Marija Bogdanović 2D artistkinja, napravio igru namenjenu posetiocima izložbe koji žele dublje da razumeju izume, njihove delove i način na koji funkcionišu. Uživaće i svi oni koji vole nauku, praktične eksperimente i planiraju da se usmere ka tehničkim naukama, matematici, mehanici ili programiranju.
Edukativni sadržaj interesantan je samim tim što je igrač jedan od naučnih saradnika koji pomaže naučnicima poput Tesle i Pupina u procesu otkrivanja nekog od pronalazaka koji se nalaze na izložbi. Kako su naučnici tokom svog dugogodišnjeg kreativnog procesa nehajno gomilali korisne i beskorisne stvari, zadatak igrača je da pronađe delove koji su im sada neophodni za prototip novog izuma. Ovaj naizgled lak zadatak postaje prava „potraga za blagom“ kada igrač shvati u kakvom haosu se kriju delovi od kojih se može sastaviti, do tada neviđeno, naučno dostignuće.
Izložba “Razvoj i primena rendgenske tehnologije kod kod Srba – od Tesle i Pupina do danas”, Jelene Jovanović Simić i Aleksandra Vl. Markovića, u Muzeju nauke i tehnike u okviru koje će posetioci moći da igraju i video igre autora polaznika obrazovnog programa Nordeus fondacije, trajaće do 30. novembra. Izložbu organizuju Muzej nauke i tehnike i Visaris, uz podršku Ministarstva za kulturu i informisanje Republike Srbije.
“Nordeus fondacija ima za cilj da pomogne mladima u Srbiji da uspeju u digitalnoj ekonomiji. Igre su spoj nauke i umetnosti, a njihov razvoj spada među najperspektivnija zanimanja 21. veka.
Kao što smo danas pokazali, imaju moć da edukuju ne samo onoga ko ih stvara, već i onoga ko ih igra. Kroz besplatne onlajn programe Nordeus Huba omogućavamo da mladi iz cele Srbije uče kroz iskustvo i stvaranje sa nekim od najboljih stručnjaka naše kreativne industrije. Veliku zahvalnost dugujemo predavačima i mentorima koji su svoje vreme i znanje nesebično delili. Gejming industrija ovim na još jedan način pokazuje kako jača deljenjem i udruživanjem.”, istakao je Miloš Đuričanin, direktor strategije Nordeus fondacije.
Sledeći onlajn obrazovni program Nordeus fondacije kreće već od 15. novembra, kako bi još mladih ljudi iz cele Srbije imalo priliku da se besplatno edukuje i usavršava u domenu razvoja video igara. Svi zainteresovani za tehnički razvoj igara (Game Development Bootcamp) moći će da se prijave od 1. do 12. novembra putem forme na sajtu Nordeus Huba. Najbolje polaznike očekuje šestomesečna praksa u nekom od gejming studija.