U toku nepunih mesec dana od najave osnivanja crowdfunding platforme Dobri Dabar, čak 20 ideja i projekata prijavilo se za sprovođenje online kampanje za prikupljanja sredstava od zajednice na ovoj platformi.

„Dobri Dabar je prva crowdfunding platforma u Srbiji na kojoj će biti  moguće da, pored organizacija, udruženja i pojedinaca, kampanje za grupno finansiranje pokreću mala i srednja preduzeća, a prioritet će imati ideje i projekti usmereni ka zelenoj ekonomiji, održivosti i zapošljavanju. S obzirom da nagradni crowdfunding u osnovi podrazumeva motivisanje pojedinaca i organizacija da manjim ili većim iznosima podrže ideju koja se crowdfunduje, jedan od najvažnijih kriterijuma za pokretanje kampanje na platformi Dobri Dabar biće značaj predložene ideje i projekta za zajednicu i opšti društveni razvoj,“ kaže Dušan Vulović, ekspert za crowdfunding i osnovač organizacije Loud Crowd, koja uz podršku Nemačko-srpske inicijative za održivi rast i zapošljavanje pokreće platformu Dobri Dabar.

Platforma Dobri Dabar počinje sa radom 16.februara 2022.godine, a  svima koji su zainteresovani za ovaj način finansiranja na adresi  dobridabar.com dostupan je upitnik na osnovu kog će moći da provere kapacitete svoje ideje za crowdfunding kampanju. Kao prve kampanje za sada su potvrđeni projekti ekološkog udruženja Zelenacija i nekoliko organizacija udruženih sa nevladinom organizacijom Supernatural festival.

Povezana vest:  Za zimski raspust radionice slikarstva, stripa, ikonopisa i grafike

“Beogradska pčela je projekat čiju smo realizaciju već započeli osnivanjem pčelinjaka sa 30 košnica i medonosnim vrtom kod Silosa Beograd na Dorćolu.  Više od 70 odsto svetske flore i faune zavisi isključivo od pčela. Oprašivanje je jedna od njihovih najvažnijih funkcija i omogućava biljkama da se razmnožavaju, što ih čini veoma važnim u održanju biodiverziteta. Kroz crowdfunding kampanju želimo da obezbedimo sredstva za opstanak ovog projekta i plasiranje teglica meda pod nazivom “Beogradska pčela” na tržište,” kaže Srđan Stanković, osnivač Supernatural festivala i dodaje da se ovaj projekat realizuje u saradnji sa Gaia Pokretom.

Povezana vest:  Šta u stvari znači „jesti umereno”?

Ekološko udruženje Zelenacija poznato je po promociji ekološkog i održivog načina života. Aleksandar Janković, osnivač ovog udruženja, i njegova porodica žive na seoskom imanju u kući od slame, sa solarnim sistemima za proizvodnju energije i sistemom za filtriranje kišnice. Glavni izvor prihoda porodice trenutno dolazi od poslovnih konsultacija koje Aleksandar pruža na daljinu iz njegove kancelarije u divljini. “O našim aktivnostima i prednostima i izazovima naše svakodnevice redovno informišemo pratioce našeg sajta i društvenih mreža. Mnogi od njih došli su i da nas posete. Želeli bismo da kroz crowdfunding kampanju dobijemo podršku da priče o ovom načinu života, koji i u modernim vremenima ima dosta elemenata starinskog, predstavimo u knjizi i promovišemo većem krugu ljudi”, kaže Aleksandar Janković.

Na početku rada platforme Dobri Dabar biće sprovedena i crowdfunding kampanja za uređenje prostora oko malog jezera koje se nalazi u selu Babina Luka kod Valjeva. Kampanju pokreću volonteri Zavičajnog udruženja Hadži Ruvim,  inače angažovani na rešavanju problema, očuvanju  kulturnog nasleđa i unapređenju potencijala za život i turizam svog sela. Cilj kampanje je održanje vodenih ekosistema, socijalizacija mladih u selu, unapređenje ponude seoskog turizma i promocija pomoći zajednici.

Povezana vest:  CONVERSE U KREATIVNOJ AKCIJI OVOG PROLEĆA

Organizacija Loud Crowd će i nadalje, a posebno u periodu do početka rada platforme, raditi na obezbeđivanju što boljih uslova za uspeh kampanja na platformi Dobri Dabar. U tom smislu do sada je sa Raiffeisen bankom a.d. Beograd postignut dogovor da transakcije kampanja na platformi Dobri Dabar budu oslobođene provizije. U toku su i dogovori sa nekoliko važnih nacionalnih institucija o podršci u svrhu bržeg razvoja crowdfunding-a u Srbiji i širenja potencijala platforme Dobri Dabar.

Uz podršku  Nemačko-srpske inicijative za održivi rast i zapošljavanje, Dušan Vulović je u proteklih nekoliko godina organizovao niz aktivnosti u svrhu promocije crowdfunding-a u Srbiji i širenja znanja o vođenju crowdfunding kampanja. Rezultat te saradnje je i sajt crowdfunding.rs koji služi promovisanju crowdfunding-a i edukaciji potencijalnih crowdfunder-a.