Tokom 2021. godine prestonica Austrije je zabeležila pet miliona noćenja što predstavlja porast od devet odsto u odnosu na 2020. godinu, ali svega 28 odsto kapaciteta u poređenju sa brojem noćenja u 2019. godini.
Promet smeštajnih preduzeća u Beču je iznosio 279 miliona evra u periodu od januara do novembra.
„Bečki smeštajni objekti su bili zatvoreni skoro šest meseci u prethodnoj godini. U takvim uslovima turistička branša nije mogla da ostvari ekonomski zadovoljavajući bilans. Međutim hoteli su uspeli da od leta do novembra dostignu popunjenost kapaciteta od 60 odsto u odnosu na period pre krize, a cene soba su ostale stabilne“, objašnjava Norbert Ketner, direktor Bečke turističke organizacije.
Naveći broj turista u 2021. godini je bio iz Austrije, zatim Nemačke, Italije, Izraela, SAD, Rumunije, Francuske, Poljske, Španije i Švajcarske. Bečka turistička organizacija u tekućoj godini raspolaže budžetom za marketing u visini od jedanaest miliona evra. Fokus marketinških aktivnosti će biti na dvanaest tržišta: Nemačka, Francuska, Velika Britanija, Italija, SAD, Austrija, Švajcarska, Španija, Belgija, arapske zemlje, Japan i Kina.
„Godina 2022. će doneti pozitivan trend kada su bečki gosti u pitanju, iako će izlazak iz krize trajati duže“, izjavio je Peter Hanke, član gradskog veća zadužen za privredu.
Foto: Christian Stemper