Iako je na muzičkoj sceni i među poštovaocima klasične i zabavne muzike godinama uspešan, produktivan i angažovan, Aleksandar Sedlar je tek nedavno objavio svoj prvi autorski studijski materijal. Cenjen i poznat kao kompozitor, dirigent, autor, multiinstrumentalista i profesor, Sedlar je minulog vikenda u PGP radnji ugostio predstavnike medija i kolege, na promociji prvog albuma projekta „Sale i Sedlari“.
“Uvek sam bio zauzet radeći druge- tuđe projekte, a svoje sam stavljao na poslednje mesto. Konačno sam rešio da to promenim, te je ovaj prvi album samo početak nečega što će tek zasijati u punom sjaju. Svaka pesma predstavlja deo kreativne faze kroz koju sam prolazio dok sam ih pisao, u periodu od 2009. do 2019. godine. Proces je potrajao, ali je vredelo čekati.“ poverio je Sedlar.
Talentovani muzičar kaže da je izlasku ovog studijskog materijala prethodio dugačak proces traganja i sazrevanja, što je rezultiralo jednim eklektičnim, humorističnim, ali pre svega ozbiljno urađenim materijalom u aranžerskom i produkcijskom smislu.
„Nakon nekoliko godina godina isčekivanja, hvala ti Sale što si nas obradovao ovim albumom, čast nam je i zadovoljstvo! Inače, kad čitate njegovu biografiju i saznajete o impoznantnom obrazovanju, brojnim delima kojih je auto, aranžer, o mnogim potvrđenim talentima koje poseduje (među njima je, osim pevačkog dara i umeće sviranja svih poznatih,ali i instrumenata koji će tek biti poznati)- čovek može da pomisli da se radi o nekom izuzetnom umetniku, koji ima- barem 90 godina :) Ipak nije tako, Aleksandar Sedlar je četrdesetogodišnjak- naš savremenik i izuzetna ličnost, koja svoje brojne umetničke i muzičke talente nesebično deli, on je neko ko nas svojim staralaštvom i umećem raduje i oplemenjuje… Ovim muzičkim materijalom je nama u PGP RTS- u učinio izuzetnu čast. Želim vam da pesme/ muziku sa albuma „Sale i Sedlari“, svako od vas doživi na svoj način, a verujem da ćete itekako uživati.“ rekao je Vladimir Graić, direktor PGP RTS- a.
Među brojnim kolegama iz sveta muzike koji su prisutvovali promociji, bio je i violinista Nemanja Radulović, sa kojim Sedlar godinama sarađuje.
Nemanja Radulović:“Vezali smo se, kroz muziku i kroz prijateljstvo. Sedlar je jedna od najkreativnijih i najtalentovanijih osoba koje sam ikada u životu upoznao. Slušao sam pesme sa ovog albuma i ranije, a i sada kada su sve zajedno, na jednom disku. Ono što je toliko autentično kod Saleta je to što- bilo da piše pesme, simfonije, kompoziciju- uvek je prepoznatljiv. A to je odlika pravog uetnika. Takođe, uvek je tu da se nađe i pomogne bilo kada i u svakoj situaciji. Svi mi muzičari smo uz njega i uživamo u njegovoj muzici.“
Na promociji je pročitan i tekst muzičkog kritičara Petra Pece Popovića, koji je pišući o albunu „Sale i Sedlari“, između ostalog podsetio i na Sedlarovog oca, Ljubu, koji je kao uspešni gitarista u nekadašnjoj Jugoslaviji među prvima imao zasluženi nadimak „Hendriks“, bio jedan od osnivača tadašnje beogradske rok scene, bio uspešan studijski muzičar i producent:
„Naša sredina je zaslužila da čuje jedan krajnje ozbiljno zaokružen muzički materijal, u izvođačkom, aranžerskom i produkcijskom smislu. Meni je divno što iza tih elektičnih pesama mogu prepoznati pravog očevog naslednika. Lepo je kad sin nadmaši svog starog. Taj proces rasta imao je svoje faze i trajanja, ali je vredelo sačekati da se Aleksandar Sedlar oglasi u pravom svetlu i kako njegova darovitost zaslužuje.“
Sedlar je uz akustičnu gitaru izveo nekoliko pesama sa albuma, od kojih je najviše ovacija i aplauza prisutnih na promociji, osvojilo izvođenje numere „Lagala“ kada mu se na bini pridružio Nemanja Radulović, sa svojom violinom.
O prvom albumu projekta „Sale i Sedlari“
Na albumu „Sale i Sedlari“ koji je ovih dana objavio PGP RTS, među 12 kompozicija ima onih koje su nastale i pre više od deceniju, kao i numera koje je Aleksandar Sedlar komponovao u skorijem periodu.
Saradnici na prvom studijskom albumu „Sale i Sedlari“ su bubnjari Peđa Milutinović i Miloš Branisavljević, gudači Miloš Petrović (sa dve značajne solo deonice), Mladen Drenić i Miljana Popović Materni, trubač Kris Šel (cimer iz Amerike u pesmi Prljave piksle), saksofonisti Nikola Demonja i Luka Ignjatović, harmonikaš Aleksandar Savić – Beli (na uvodu u pesmu Pasuljčina). Prateće vokale u tri numere je pevala Nevena Filipović. Za miks je pored Sedlara bio zadužen Andreja Jovanović, a za mastering Goran Antović. Sve ostalo (glavni i prateći vokali, gitare, bas/kontrabas, bubanj, perkusije, klavijature, programiranje, gudački i duvački aranžmani, editovanje) uradio je Aleksandar Sedlar.
Sklon eksperimentisanju, Sale Sedlar je i kao tekstopisac to rado činio, te su tekstovi njegovih pesama uglavnom humoristični :
“Skoro svaka pesma ima neki svoj tvist, ponekad i po koju poganu reč, koja je u datim okolnostima nezamenljiva. No bitno je da su čak i te sporne reči uvek kontekstualizovane, nisu tu radi kerefeke niti zbog manjka vokabulara. Svaka pesma je iskreni odraz određenog vremena, okruženja i događaja koji su se desili ili meni ili ljudima iz mog bliskog okruženja, uvek sa malim dodatkom umetničke slobode. Po meni je najznačajni taj kontrast između šaljivih, ponekad neočekivanih tekstova, i muzike koja je urađena na najvišem umetničkom nivou u odnosu na odabrani žanr, koji uvek proističe iz samog materijala” poverio je Aleksandar Sedlar.
ALEKSANDAR SEDLAR je kompozitor, dirigent, multi-instrumentalista i producent. Master studije iz kompozicije završio je u Los Anđelesu (USC Thornton). Muzički poznavaoci ga znaju kao nekoga čija su dela izvođena od Kolarca do sale Berlinske filharmonije, televizijski gledaoci kao muzičara koji je svirao u mnogim šou programima i sa mnogim pop zvezdama, studenti kao profesora Fakulteta umetnosti u Nišu, a mlađa publika kao lidera grupe „Sale i Sedlari“.
Najznačajnija dela njegovog dosadašnjeg opusa su: „Magbet“ (koncert za violinu i orkestar, 2005), „Elegija za orkestar (diplomski rad, 2006), „Idi vidi dedu!“ (porudžbina akademskog hora Collegium Musicum, 2010), „Spring in Japan“ 2011 (porudžbina violiniste Nemanje Radulovića, izdata za diskografsku kuću DECCA Universal), „Mesečeva kći“ (bajka- varijacije za violončelo, orkestar i naratora, porudžbina dirigenta Liora Šambadala a i orkestra Berliner Symphoniker, premijerno izvedena u sali Berlinske filharmonije, 2014). Sedlarovi aranžmani pojedinih kompozicija nalaze se na novim albumima Nemanje Radulovića, Patrisije Petibon i Kamil Tomas u izdanju Deutsche Grammophon…
„Sale i Sedlari“ je prvi album istoimenog projekta i objavljen je za PGP RTS, februara 2022. godine.
Foto: Nikola Ristić , RTS