Čoveka sa najvećim osmehom na domaćoj muzičkoj sceni, legendarni bubnjar Dragoljub Đuričić, u martu prošle godine preminuo je od posledica koronavirusa i ostavio nenadoknadivu prazninu.

Koncert u njegovu čast, biće održan 24. februara u pozorištu Atelje 212, sa početkom u 19.30 sati. Đuričić je u Ateljeu 212 jednom godišnje držao koncerte na kojima je učestvovala bubnjarska elita Srbije i nekadašnje Jugoslavije.

Ovogodišnji koncert organizuje izdavačka kuća Lampshade Media uz kompletnu podršku Ateljea 212. Sviraće Dragoljubovi bubnjari i beogradska reprezentacija bubnjara, Vlatko Stefanovski, Jan Stefanovski, YU grupa, Kerber, Nikola Čuturilo, Dejan Cukić i Spori ritam bend, Đurađ Đuričić, Duda Bezuha, Aleksandar Lokner, Džoni Dunkić i Peđa Milanović. Program režira Milutin Petrović, a vodiće ga glumica Gorica Popović. Želja organizatora, kao i Dragoljubovih prijatelja koji su se okupili oko ovog koncerta, jeste da se nastavi tradicija bubnjarskih večeri koju je on uspostavio i da mu se ubuduće svake godine koncertom oda počast za velike zasluge i trag koji je ostavio u domaćoj muzici.

Povezana vest:  Southern Soul Festival Montenegro 2013

Koncert je humanitarnog karaktera, a sav prihod od ulaznica namenjen je Univerzitetskoj dečjoj klinici u Tiršovoj.

Karte se mogu kupiti na blagajni pozorišta Atelje 212 ili on-line.

DRAGOLJUB ĐURIČIĆ – BIOGRAFIJA

Višedecenijska, bogata karijera Dragoljuba Đuričića svoj pravi početak imala je sredinom sedamdesetih godina prošlog veka. Đuričić je tada postao član grupe Ribeli, u koju je uskoro došao i Dado Topić. Topićevim dolaskom, grupa je promenila ime u Mama Co. Pored ostalog, krajem sedamdesetih pratili su Zdravka Čolića na spektakularnoj turneji Putujući zemljotres. Posle toga, Đuričić je postao član YU grupe. S njima je snimio album Samo napred (1979). Iz YU grupe otišao je u Leb i sol. Tamo se zadržao do sredine osamdesetih. U postavi sa Dragoljubom, Leb i sol su snimili albume Sledovanje (1981), Akustična trauma (1982), Kalabalak (1983) i Tangenta (1984). Dragoljub je potom prešao u grupu Kerber. Svirao je na njihovim albumima Seobe (1986), Ljudi i bogovi (1988), 121288 Uživo (1989) i Peta strana sveta (1990). Početkom devedesetih nakratko se vratio u Leb i sol i s njima snimio još jedan album. Taj album pojavio se 1991. godine. Delimično je bio snimljen u čuvenom njujorškom klubu CBGB i jednostavno je nazvan Live In New York.

Dragoljub Đuričić je započeo je solo karijeru krajem devedesetih. Držao je uspešne koncerte i u malim salama (Atelje 212) i u velikim dvoranama (Sava Centar). Godine 1997, snimio je album Two Drums & Percussion (uživo u Ateljeu 212, sa bubnjarem Lavom Bratušom i perkusionistom Urošem Šećerovim). Četiri godine kasnije, sa svojom grupom The Drums Company, snimio je album Ritam slobode. Niko na domaćoj sceni nije doprineo popularnosti bubnjeva toliko koliko je doprineo Đuričić. U svoj mnogočlani sastav Balkanska lavina uključivao je mlade muzičare. Pružao im je priliku da se pojave u prestižnim salama i davao im neprestane podsticaje da razvijaju svoj talenat.

Povezana vest:  REVIJA „DREVNE CIVILIZACIJE PROTIV DOOMSDAY” I ME - HIGH - LOW & DJ POP U KRUG-U!

Krajem devedesetih je obnovio i saradnju sa Zdravkom Čolićem. U međuvremenu, svirao je sa Đorđem Balaševićem, Nikolom Čuturilom, Dejanom Cukićem i nizom drugih muzičara. Ukupno je potpisan na nekoliko desetina albuma, a svirao je na nekoliko hiljada koncerata. Voleo je da se okušava u avangardnim i eksperimentalnim poduhvatima. U drugoj polovini osamdesetih nastupao je sa Rambom Amadeusom. Jedini instrumenti na tim nastupima bili su bubnjevi i glas. Tih godina, Dragoljub je sa bubnjarem Ivanom Feceom Firčijem odsvirao i koncert za bubnjeve i udaraljke, uglavnom ispunjen pesmama Bitlsa.

Povezana vest:  Izbor za Dečju pesmu Evrovizije u subotu, 20. novembra

Dragoljub Đuričić je i autor muzike za desetak pozorišnih predstava, a kao čovek širokih umetničkih interesovanja oprobao se i u slikarstvu. Posetioci koncerta zakazanog za 24. februar moći će u holu Ateljea 212 da vide neke od njegovih slika.

Foto: ATA Images