Miljakovac_tj_Novi_Zeland_fotografija_sa_predstave

Malo pozorište Duško Radović treću godinu zaredom u borbi za solidarnost

Predstavom „Miljakovac tj Novi Zeland“ Malo pozorište Duško Radović, treću godina zaredom, realizuje akciju „Pozorište je solidarnost“, koja je namenjena marginalizovanim grupama dece i mladih u našem društvu (deca sa smetnjama u razvoju, deca bez roditeljskog staranja, deca romske i drugih manjinskih nacionalnosti). Predstava je kreirana i realizovana u saradnji sa Centrom za razvoj inkluzivnog društva i kompanijom Coca-Cola Hellenic Srbija, a prema motivima knjige „Priče o dugmetu i sreći“, Jasminke Petrović. Premijera predstave zakazana je za je 8. februar u 20 časova u Malom pozorištu Duško Radović.

Povezana vest:  Predstavljamo vam novo izdanje "Kreativnog centra" - UČIMO DA MISLIMO 1 - zbirku za uvežbavanje školskog gradiva iz predmeta srpski jezik, matematika, svet oko nas i građansko vaspitanje. Mlađa deca spontano koriste misaone veštine. Ona uče da budu samostalna istražujući, proučavajući okolinu, koristeći logiku i rasuđivanje, isprobavajući nove stvari i razmišljajući kreativno. Tokom sazrevanja i ulaženja u obrazovni sistem, njihova prirodna radoznalost i sposobnost instinktivnog rešavanja problema ne angažuju se onoliko koliko bi to bilo moguće. Često čujemo kako u redovnoj nastavi nedostaje materijala koji bi pomogao učenicima da nauče i razviju kritičko mišljenje kao jedan od oblika mišljenja višeg reda. Misaone veštine koje spadaju u kategoriju mišljenja višeg reda nisu veštine poput pamćenja informacija ili računanja sa poznatim podacima, koji se često koriste u mnogim nastavnim predmetima. To su veštine koje prožimaju kompletan nastavni proces, kao i vannastavne aktivnosti, veštine koje služe da se ono što je naučeno primeni u novim situacijama. U radnoj svesci Učimo da mislimo 1, u izdanju Kreativnog centra, nalazi se mnoštvo raznolikih vežbanja kojima se dete podstiče da mišljenje višeg reda primenjuje u rešavanju jezičkih, matematičkih, logičkih i drugih zadataka u mnogim nastavnim oblastima, ali i u svakodnevnim životnim situacijama. Knjiga Učimo da mislimo 1 namenjena je učenicima prvog razreda osnovne škole i sadrži: preko 50 pojmova čija primena utiče na razvoj mišljenja višeg reda; 150 zadataka koji će pomoći učenicima da nauče kritički i kreativno da razmišljaju; aktivnosti usmerene na pojam koji je ključan za pokretanje misaonog procesa; aktivnosti za sticanje praktičnog iskustva i povezivanje misaonih veština s realnim životnim situacijama. Polazna tačka svakog vežbanja u knjizi jeste reč koja je ključna za pokretanje misaonog procesa, kao i njena definicija. U tekstu zadatka ova reč je istaknuta, kako bi učenici uočili kada i kako upotrebljavaju datu misaonu aktivnost. Aktivnosti koje se nalaze u knjizi Učimo da mislimo 1 nisu onakve kakve su učenici vežbali u školi. Ove aktivnosti će im pomoći da njihov mozak radi na potpuno nov način. Pitanja su često takva da nemaju samo jedan tačan odgovor. Zato autori ove knjige ohrabruju male čitaoce da odgovaraju onako kako oni misle da je ispravno i na početku zbirke im nude deset izuzetno korisnih saveta za rešavanje zadataka. „Iako su sve misaone veštine važne, učenici najviše prakse stiču u uvežbavanju pamćenja, prepoznavanja, poistovećivanja i razumevanja. Zato se u ovoj knjizi fokusiramo na misaone veštine koje su zahtevnije za usvajanje, kao što su analiziranje, predviđanje, stvaranje, sastavljanje, organizovanje, procenjivanje, kreiranje, kritičko mišljenje i rešavanje problema. Ljudi sa razvijenijom veštinom kritičkog mišljenja ostvaruju veća postignuća, bez obzira na predznanje o datoj temi. Oni uspešnije stiču nova znanja i umeju da pristupe rešavanju problema. Istrajniji su i znaju kako da na produktivan način iskoriste poteškoće s kojima se suočavaju kako bi pronašli rešenje.“, ističu autori zbirke Učimo da msilimo 1. Ovde možete prelistati izdanje:

Predstava „Miljakovac tj Novi Zeland“ govori o životu dečaka koji boluje od cerebralne paralize i ima za temu jedan od najtežih zadataka modernog društva – inkluziju marginalizovanih grupa. “Ukoliko ste pomislili da je ovo predstava o sirotom dečaku s hendikepom, prevarili ste se. Jovan nije tu da nas rastuži, već da nas razgali. 
On ne izaziva sažaljenje, već divljenje!“ rekla je Jasminka Petrović, autorka knjige i jedan od dramaturga predstave.

Povezana vest:  Seran Demiral: Danas su deca prilično potcenjena

-Saradnja kompanije Coca-Cola Hellenic Srbija i Malog pozorišta Duško Radović započeta je prošle, a nastavlja se i ove godine, što govori o tome da velika kompanija kao što je Coca-Cola Hellenic Srbija prepoznaje značaj ove akcije i podržava projekte koji svojim sadržajem upućuju na teme socijalnog, a pre svega društveno angažovanog karaktera – izjvila je direktorka Malog pozorišta Duško Radović, Anja Suša.

Povezana vest:  Izložba „Iscrpljenost i ushićenost ili Mogu, ne mogu: studija četiri figure“ Darka Dragičevića u Salonu Muzeja savremene umetnosti

Malo pozorište Duško Radović je jedno od najpoznatijih i najpriznatijih dečjih pozorišta u Srbiji, koje je 2009. godine proslavilo 60 godina postojanja. Njegovu publiku čine deca i mladi, a poslednjih godina postalo je mesto aktivnog dijaloga pozorišta i publike. Uvođenjem pojmova dečja prava, tolerancija, pravo na razliku, priznavanje i poštovanje različitosti, u rečnik mladih stanovnika Beograda koji su publika ovog pozorišta, pokušava da doprinese kulturološkom povezivanju dece iz različitih miljea i društvenih grupa.