Microsoft i glumci filma “Montevideo, Bog te video” edukuju decu o bezbednosti na internetu
Povodom Evropskog dana bezbednosti dece na Internetu, predstavnici kompanije Microsoft održali su kratki javni čas učenicima osnovne škole “Drinka Pavlović“ na temu bezbednosti na Internetu i tako označili početak kampanje “Čuvaj leđa – net je stvaran svet, kao što si ti”. U tome su ih podržali glumci filma “Montevideo, Bog te video” koji su đacima delili savete kako da se zaštite od rizika koji vrebaju na Internetu.
Čilj ovog Microsoft projekta je da podigne svest dece o opasnostima koje vrebaju na Internetu, preduslovima bezbednog ponašanja I načinima zaštite, ali i da skrene pažnju roditeljima o važnosti njihovog uključivanja u život svoje dece na internet socijalnim mrežama kao što je Facebook.
Prema podacima Microsoftovog globalnog istraživanja, 87 odsto roditelja razgovara sa svojom decom o mogućim Internet opasnostima, 65 procenta veruje da njihova deca preduzimaju sve mere predostrožnosti kada dele lične podatke online, dok trećina roditelja priznaje da ne kontroliše šta njihova deca rade kada su na Internetu. Međutim, 67 odsto tinejdžera briše listing sajtova koje posećuju kako bi tu informaciju sakrili od roditelja, 39 odsto posećuje sajtove ili igra online igrice koje njihovi roditelji ne bi odobrili, 15 odsto ne skriva svoje lične podatke na društvenim mrežama, a čak 44 procenta daje lažnu informaciju o svojim godinama. Ipak 85 odsto tinejdžera ograničilo je pristup svom profilu ne nekoj od društvenih mreža i sajtova.
“Danas je druženje preko Interneta sve češći način za komunikaciju, pa pitanje bezbednog ponašanja na Internetu dobija sve veći značaj. U Microsoftu ozbiljno shvatamo ovaj problem, pa stalno unapređujemo naše proizvode, ali i dodatno ulažemo značajna sredstva i energiju u unapređenje bezbednosti svih naših korisnika, organizacijom aktivnosti kroz koje podižemo svest dece o pretnjama koje sa Interneta vrebaju njih, njihovu porodicu i drugove. Sve ove aktivnosti sprovodimo uz pomoć nastavnika i roditelja, koji imaju sve teži zadatak – da vaspitavaju decu za život u digitalnom dobu, koje otvara nove mogućnosti i krije nove opasnosti” izjavila je Katarina Milanović, menadžer programa “Partner u učenju” kompanije Microsoft.
Zanimljivosti:
Ljubitelji igrica provode u proseku 8 sati nedeljno igrajući online igrice
Mladi ljudi spavaju u proseku 2 do 3 sata manje noću nego pre 10 godina
Facebook ima više od 617 miliona korisnika širom sveta
Broj Facebook korisnika u Srbiji dostigao je 2,58 miliona
KAKO OBJASNITI DECI ŠTA JE NAJBOLJA ZAŠTITA PRI KORIŠĆENJU SOCIJALNIH MREŽA
Ohrabrite ih da kao profil slike postavljaju samo one koje biste i vi nosili u novčaniku, tj.bez ikakvih provokativnih sadržaja.
Objasnite im da na mrežama nikada ne ostavljaju svoje lične podatke- kućnu ili email adresu, broj telefona (fiksnog ili mobilnog), školu koju pohađaju…
Pomozite im da prilagode svoj profile tako da samo odabrani i odobreni prijatelji mogu da im ostavljaju poruke. Ovo neće uništiti njihovu privatnost pošto će i dalje moći da dobijaju zahteve za prijateljstvo, samo će biti teže dostupni nepoznatim osobama.
Proverite da li je vaše dete obeležilo opciju “bez daljeg slanja slika” (no picture forwarding), koja će sprečiti druge da prosleđuju njihove slike bez pristanka.
Kada pišu blog, preporučite im da ne daju lične informacije, već da pišu samo svoj stav.
KAKO DA UMANJITE RIZIK U INSTANT MESSAGING-u
Ako vaše dete koristi Internet za ćaskanje sa drugarima, zamolite ih da vam pokažu način na koji to rade. Uverite se da deca stvarno poznaju ljude koji se nalaze iza naloga.
Pitajte ih da li znaju kako se blokira neko sa kim ne žele više da komuniciraju.
Možete ih uputiti i na neki od sajtova koji decu uči kroz igru kako da ostanu bezbedni na mreži www.thinkyouknow.com ili www.kliknibezbedno.rs.
Trebalo bi da dogovorite i neka porodična pravila koja se odnose na upotrebu Interneta. U pravila obavezno uključiti: zabranjeno otkrivanje ličnih podataka, kao i razgovori sa nepoznatim osobama.
Podsetite decu da NIKADA ne ugovaraju sastanke sa osobama koje su upoznali putem Interneta.