Saznajte više o filmu „Burleska“
Eli (Kristina Agilera) je devojka iz malog grada, ali sa moćnim glasom, koja rešava da preokrene svoj život. Upušta se u neizvesnost, kako bi ispunila snove i odlazi u Los Anđeles. Nakon uspona i padova u Burleska Salonu, veličanstvenom ali i pozorištu punom bola, koje je dom za inspirativnu muziku, Tes, vlasnica i upravnica salona (Šer) daje Eli posao konobarice. Razuzdani kostimi i smela koreografija očarali su mladu i skromnu devojku, koja je obećala sebi da će, barem na jedan dan, nastupati u Burleski.
Kristina Agilera (Ali) Pevačica, tekstopisac, izvođač, producent, reditelj i glumica, postoji li nešto što Kristina Agilera nije radila? Jedna od najostvarenijih izvođača protekle decenije, prodala je preko 30 miliona albuma širom sveta i osvojila pet nagrada Gremi. Sarađivala je sa legendarnim muzičarima kao što su Herbi Henkok, Andrea Bočeli, Toni Benet, Elton Džon i The Rolling Stones. Agilera je bila i jedini muzičar ispod 30 godina koji se našao na listi 100 najvećih pevača svih vremena časopisa Rolling Stone.
ŠER (Tes), svojim neponovljivim glasom i harizmatičnom pojavom, dostigla je status neumornog izvođača, nemerljivog talenta i nezaustavljivog elana. Njen rad u muzici, pozorištu, na televiziji i filmu doneo joj je brojne pohvale i nagrade, kao i veliki broj poštovalaca. Njena upečatljiva uloga u filmu Normana Džuisona Opčinjena mesecom donela joj je Oskara i Zlatni globus. Uloga u filmu Pitera Bogdanoviča Maska donela joj je nagradu za najbolju glumicu na festivalu u Kanu. Za film Majka NIkolsa Silkvud, sa Meril Strip i Kurtom Raselom, Šer je bila nominovana za Oskara i Zlatni globus. Drugi njeni filmovi bili su Sirene, Veštice iz Istvika, Pod sumnjom, Vernost, Stuck on You i Čaj sa Musolinijem. Kao muzičar, Šer je karijeru započela hitom “I Got You Babe”, koji je snimila sa mužem i saradnikom Sonijem Bonom. Usledilo je još hitova, poput “The Beat Goes On” i “Baby Don’t Go”. Njihova muzika i zapažene pojave na televiziji dovele su do snimanja posebne hit serije. Šer je dobila Zlatni globus 1971. za “The Sonny and Cher Comedy Hour.”
Njenu solo karijeru obeležili su hitovi poput “Gypsies, Tramps & Thieves”, “Half-Breed”, “Dark Lady”, “Train Of Thought”, “I Found Someone”, “If I Could Turn Back Time”, “Save Up All Your Tears”, “Love And Understanding”, “Believe” i “Strong Enough”. Nastavljajući da gradi svoju svestranost, Šer je debitovala na Brodveju u drami “Come Back to the Five and Dime, Jimmy Dean, Jimmy Dean” 1983. Kasnije je tu ulogu ponovila u filmskoj adaptaciji Roberta Altmana, uz Sendi Denis i Karen Blek.
STIVEN ANTIN je scenarista/reditelj čiji se brojni talenti udružuju u njegovom rediteljskom debiju Burleska. Antin je pripremao taj film nekoliko godina, pisajući scenario, birajući pesme, dizajnirajući muzičke numere i pisajući stihove za jednu od bitnih pesama u filmu, „But I’m a Good Girl“. Pošto je pisao žive burleske u ranoj fazi karijere, snimanje ovog filma je bio prirodni nastavak. Antin je režirao nekoliko muzičkih spotova za grupe i muzičare kao što su The Pussycat Dolls, Pol Van Dajk, i Girlicious.
Rođen u Njujorku, Antin se preselio u Kaliforniju kao dete i otkriven je kao glumac u devetoj godini. Imao je zapažene uloge u nekoliko filmova, kao što su Optužena Džonatana Kaplana, Gunisi Ričarda Donera, i Poslednja američka devica Baza Dejvidsona. Nakon uspešne glumačke karijere, Antin se prebacio na pisanje scenarija i produkciju. Inside Monkey Zetterland, na kojem je bio scenarista, koproducent i glumac, bio je nominovan za Veliku nagradu žirija u Sandensu.
O PRODUKCIJI:
U razigranom mjuziklu Burleska scenariste i reditelja Stivena Antina, stara dobra priča o ispunjenju ambicija u šou-biznisu dobija novo, zabavnije i blještavije ruho.
Za Ali (Kristina Agilera), devojku iz malog grada, ali sa velikim glasom, moralo je postojati mesto na kojem će se njeni snovi ostvariti, a ne ostati samo pusta želja. Tu na scenu stupa svet burleske.
Ostavivši iza sebe težak život i nesigurnu budućnost zbog prestonice zabave, Los Anđelesa, Ali nailazi na Burlesku, veličanstveno pozorište, ali u problemima, koje na repertoaru ima inspirativnu muzičku reviju. Uspevši da dobije posao konobarice posle razgovora sa Tes (Šer), glamuroznom i otvorenom vlasnicom kluba, Ali počinje da upija sve što se u Burleski dešava. Neverovatni kostimi i smela koreografija opčinili su talentovanu devojku. Scena je mesto na kome Ali treba da bude i ona obećava sebi da će se jednog dana na njoj i naći.
Ali prvo mora da se snađe u mnogim međuljudskim odnosima u teatru, dobrim i lošim. Ona gradi prijateljstvo sa solo plesačicom (Džulijen Haf), pronalazi neprijatelja u ljubomornoj plesačici (Kristen Bel) i osvaja naklonost Džeka (Kem Žigande), zgodnog barmena i muzičara koji prima Ali kao privremenu cimerku kako bi joj pomogao da se finansijski oporavi. S vremenom, uz pomoć inteligentnog i osećajnog menadžera (Stenli Tuči) i domaćina kluba (Alan Kaming), Ali pronalazi put od bara do scene. Njen spektakularni glas i ženstvenost vraćaju Burleski staru slavu, dajući nadu Tesi da neće morati da pristane na zahteve svog bivšeg muža (Piter Galager) da proda mesto harizmatičnom bogatašu (Erik Dejn) sa podsticajnom ponudom.
Dok se Alina zvezda uzdiže, postaje jasno da Burleska živi da bi zabavila, uzbudila, fascinirala i ostvarila snove. Ali, jesu li njeni dani i živopisne, seksi, muzikom ispunjene noći odbrojane?
Kada govorimo o živom, vanvremenskom svetu burleske i njenoj skorašnjoj pop-kulturnoj renesansi, scenarista i reditelj, Stiven Antin, imao je neku vrstu intimne veze koju je bilo nemoguće ignorisati: on i njegova sestra su uvideli da postoji bogata priča u toj umetničkoj formi, ljubiteljima i izvođačima. Antin je iskoristio svoje poznavanje burleske da osmisli neverovatno putovanje Ali Rouz od bara u Ajovi do kluba na Sanset Stripu.
Jedan od Antinovih ciljeva bio je da ostane veran duhu te umetničke forme, ističući da je raširena zabluda o burleski da je sinonim striptiza. Antin objašnjava: “Burleska je postala povezana sa striptizom samo u SAD ranih dvadesetih godina prošlog veka, a inspirisana je Mulen Ružom s kraja 19. veka u Parizu. Pre toga je burleska bila definisana komičnim predstavama sa pevanjem i plesom, pripovedanjem i parodijama. Smatrana je izazovnom i zabavnom i obraćala se masovnoj kulturi“.
Izazovni elementi Burleske, međutim, nikada ne idu dalje od insinuacija i dvosmislenih rečenica. “Burleska je nekada izazovna, uvek seksi, ali nikada seksualna,” nastavlja Antin. “Sve što radimo u ovom filmu, kao kod originalne burleske, planirano je da bude prijatno za gledanje. Burleska je bila zabava za mase u svom originalnom obliku, a to je i danas u filmu Burleska.”
Antinov scenario obogaćuje Burlesku bogatom istorijom i karakterom. Njegova želja je bila da predstavi čaroban prostor, koji može da prenese ljude koji se u njemu nalaze u alternativnu stvarnost. “Kada Ali Rouz ušeta u Burlesku, ona upada u zečju rupu, poput ‘Alise u zemlji čuda’,” kaže Antin. “Ona silazi stepenicama i prva osoba koju sreće je Aleksis, nalik Ludom šeširdžiji.”
Za ostvarenje planirane veličine filma, autori su znali da je potrebna megazvezda. To je značilo da su neumorno jurili za Šer pre nego što je ova dobitnica Oskara pristala da prekine sedmogodišnju pauzu i vrati se na veliki ekran. Verovali su da će Šer odgovarati ulozi jer je i poznata i savremena, neko ko ima puno toga da pruži, a u opasnosti je da joj neko oduzme snove.
“Šer kaže, ‘Bila sam bogata i bila sam siromašna. Bolje je biti bogat.’” Antin kaže, “Doživela je i dobra i loša vremena. Znao sam da će se poistovetiti sa ovim likom i ovim svetom.”
Kada je lik Ali u pitanju, autori su bacili oko na Kristinu Agileru, koja je odavno Antinova prijateljica. Ali, ono što je presudilo, jeste njeno pojavljivanje u emisiji “Subotom uveče uživo”, koje je reditelja ubedilo da je ona prava osoba za tu ulogu. “Imao sam instinkt u vezi sa njom,” kaže Antin. “Video sam je u emisiji ‘Subotom uveče uživo’ kako radi nešto veoma teško. Mislim da ljudi ne shvataju koliko je teško biti duhovit u takvom živom programu. Znao sam da ima instinkt za tako nešto. Znao sam da je u stanju da ponese svu komediju u filmu i sve dramske elemente.”
Iz ugla Agilere, njen entuzijazam za projekat je počeo kada se uživela u ono kroz šta Ali prolazi. “Mogla sam u celini da se poistovetim sa Ali: ima san, ostvarenje joj je uskraćeno, dobija šansu, i uspeva da navede ljude da je ozbiljno shvate, jer sam doživela nešto slično,” kaže Agilera.
Kem Žigande, koji je glumio u filmovima Sveštenik i Cimer, glumi Džeka, Alinog prijatelja i kolegu muzičara. “Pripreme koje on odrađuje svakoga dana su izuzetne,” kaže Antin za mladog glumca. “Ovaj veoma zgodni mladić ulazi u prostoriju i vi očekujete nekoga ko je sasvim drugačiji od osobe koju upoznajete. On je tih, povučen, inteligentan momak. Njegov način rada je zaista interesantan. Zaista vodi računa o tome što radi i dolazi pripremljen.”
Stenli Tuči glumi scenskog menadžera Burleske, Šona. Tuči kaže, “Šon je Tesina desna ruka, bivši ljubavnik i najbolji prijatelj, koji će učiniti sve za nju i za umetničku formu koju oboje vole.”
Agilera nije bila jedini novajlija u glumačkoj ekipi. Pevačica Džulijen Haf takođe ostvaruje filmski debi u Burleski kao plesačica Džordžija. Antin objašnjava, “Mislim da je ona izuzetna osoba i neverovatna plesačica, a osim toga i prelepa.”
Alan Kaming je oduševio Antina svojim kabaretskim nastupima, pa ga je angažovao za ulogu domaćina Burleske Aleksisa, koji se svima koji ulaze obraća rečima “Možda nemamo prozore, ali imamo najbolji pogled na Sanset Strip”. Za ovo snimanje, Kaming je morao da izbalansira taj raspored snimanja u Los Anđelesu sa svojim rasporedom u Njujorku, gde je snimao hit seriju “Dobra supruga”. “U Njujorku glumim političkog analitičara,” kaže Kaming. “Klackao sam se, tamo-ovamo glumeći naizmenično veoma konzervativnog čoveka i ovog ludaka.”
Ekipa ima više likova koji stoje na putu uspeha Ali i Tes. Za Kristen Bel, Pitera Galagera i Erika Dejna, njihovi likovi nisu negativci, već samo ljudi koji se bore za opstanak u komplikovanim okolnostima.
Kristen Bel glumi Niki, čiji stav i autodestruktivnost pretvaraju dešavanja iza bine Burleske u dramu. “Mislim da ne možete ući u ulogu prividnog antagoniste i, kao glumac, verovati da je loša,” kaže Belova. “Morate tražiti razloge zbog kojih Niki misli da je ono što radi ispravno. Takođe je naporno radila da stigne tu gde je, i braniće svoju teritoriju. Niki ne misli da se ponaša kao kučka.”
Veliki deo Nikine nesigurnosti i zaštitništva je u vezi sa njenim odnosom sa Tes. Belova objašnjava: “Niki se toliko divi Tes. Tes je prelepa, talentovana žena koja drži klub i koja je Niki dala priliku za početak. Ona je omogućila Niki da pleše i dugo, dugo su već prijateljice. Kada se Ali umuva u taj odnos i Niki više ne bude omiljena, to je zaista razljuti.”
Slično, Piter Galager smatra da se njegov lik, Vins – Tesin bivši muž – suočava sa teškom finansijskom situacijom najbolje što može. “On zapravo nije zao,” kaže Galager. “On samo ne želi da mora da pozajmljuje i da umre bez novca kao svaki drugi muzičar kojeg zna.”
Burleska je film koji pleni senzualnošću, strašću i vizuelnom privlačnošću. Ali u suštini to je topla priča o prijateljstvu i ljubavi, o snovima i ciljevima. O osećanjima koje život čine lepšim.