U Beogradu je održana treća redovna konferencija za medije povodom najave 56. izdanja Bitefa, koje će se održati u Beogradu od 23. septembra do 2. oktobra.

U glavnom programu festivala će se naći  devet predstava vodećih autora evropskog i svetskog pozorišta iz Nemačke, Belgije, Meksika, Francuske, Srbije, Slovenije i Ujedinjenog Kraljevstva. Festival će se održati pod sloganom Mi – junaci rada svog i baviće se pitanjem rada u savremenom društvu, radnih prava, tržišta rada posle pandemije, ali i pitanjem rada u samim izvođačkim umetnostima.

Direktor festivala Miloš Latinović otvorio je konferenciju za štampu otkrivši da je 56. Bitef na svojevrstan način već počeo. Festival Cirkobalkana, tradicionalni prateći program posvećen savremenom cirkusu koji ove godine obeležava deceniju postojanja, već je otvoren u Luci Beograd. On je i podsetio da će glavni program početi 23. septembra danom Prologa, u kome se izvodi predstava (Nije) kraj sveta pozorišta Šaubine iz Berlina, u režiji slavne Kejti Mičel, a da će Bitef svečano biti otvoren 25. septembra predstavom jednog od najpoznatijih koreografa današnjice Jana Martensa pod nazivom Svaki pokušaj će se završiti skršenim telima i slomljenim kostima.

Umetnički direktor Bitefa Ivan Medenica je najavio da će 56. izdanje Bitefa proteći uz najveći broj stranih gostiju do sada, njih više od petsto! Većina njih su učesnici plenarnog sastanka jedne od najvećih evropskih pozorišnih mreža IETM-a. Za njih je organizovan i šoukejs, koji je zamišljen kao platforma za povećanje međunarodne vidljivosti domaćeg pozorišta i njegov plasman u inostranstvo. Medenica je poseban akcenat  stavio na  prateći program Jugofuturizam, koji se sastoji iz predstavljanja specijalnog izdanja slovenačkog časopisa za izvođačke umetnosti Maska, i međunarodne konferencije na tu temu. Koncept Jugofuturizma podrazumeva utopijsku, futurističku projekciju jednog mogućeg zajedničkog kulturnog prostora iz vizure generacije koja je rođena u doba raspada Jugoslavije i nije opterećena nostalgičnim sećanjima. Na kraju, Medenica je predstavio žiri 56. Bitefa koji će činiti dramaturškinja i pozorišna kustoskinja Štefani Karp (Nemačka, predsednica žirija), pozorišna kritičarka Kristina Dosel (Nemačka), rediteljka Selma Spahić (Bosna i Hercegovina), glumica Vanja Ejdus (Srbija) i pisac i dramaturg Dino Pešut (Hrvatska).
Producentkinja glavnog programa Ksenija Đurović je govorila o sastanku IETM-a, istakavši da je tema konferencije u skladu sa temom samog Bitefa, te da se bavi radnim pravima u izvođačkim umetnostima, a pod naslovom Na posao prioni, na život još više! Uvodno izlaganje, održaće Tomislav Medak iz Zagreba pod nazivom „Ples protiv rada“, a prenos događaja moći će da se prati uživo na sajtu howlround.com. Đurović je dodala i to da su karte za većinu predstava iz glavnog programa praktično rasprodate. Mali broj ulaznica još uvek je moguće nabaviti, zahvaljujući činjenici da će mnoge produkcije imati i reprizna izvođenja.
Festival su tradicionalno podržali Sekretarijat za kulturu Grada Beograda i Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije, kao i Delegacija Evropske unije u Srbiji. I ove godine sa nama su Gete Institut, British Council, Francuski institut u Beogradu i Ambasada Republike Slovenije u Beogradu. Partner i prijatelj Bitefa je i ove godine I&F Grupa, u okviru koje posluje i McCann Beograd, kreativna agencija festivala. Partneri festivala ove godine su Pošta Srbije, Generali osiguranje Srbija, kao i dugogodišnji prijatelj festivala Coca-Cola Hellenic Srbija, Alma Quattro, Info Media Group, Opšta bolnica Bel medic, Halo Creative tim, Docker Brewery & Beer Garden. Posebno zahvaljujemo svim restoranima i proizvođačima hrane i pića koji su i ove godine stali uz nas.
Foto: Mateja Stanisavljević/ATA Images
Povezana vest:  Izložba World Press Photo u Beču