Četvrtog dana ovogodišnjeg Kondenza, u sredu 26. oktobra, u Bitef Teatru je izvedena predstava „The sound they make when no one listens“, brazilskog koreografa Thiaga Granata. U vreme ekološke, političke i lične krize, ovaj autor istraživao je čin slušanja: tri izvođača na sceni upustila su se u mehanizme svesnog slušanja kao načina opažanja pokreta i nekretanja, razotkrivajući skrivene strukture moći i kontrole.

Thiago Granato je rad na ovoj predstavio započeo u Beogradu 2019. godine, kada je bio na rezidencijalnom programu Stanice: „Ovde sam prvobitno došao sa svojim producentom, asistentom i umetničkim saradnikom, Sandrom Amaralom. Naša ideja je tada bila tek u začetku. Rezidencija je bila dugačka, oko mesec dana, tako da smo zaista imali vremena da razmišljamo, isprobavamo različite materijale, razgovaramo sa ljudima i stupimo u odnos sa gradom. Marijana Cvetković i Stanica su nam priredili sjajnu dobrodošlicu”.

Povezana vest:  U prodaji edukativne mozgalice BrainBox

O samom delu i njegovom razvoju, Thiago Granato je rekao: “Bili smo zainteresovani ne samo za fizički fenomen slušanja, već i za njegov politički aspekt. Taj interes nam se javio kako zbog pandemije, tako i zbog političke situacije u Brazilu u poslednjih 5-6 godina. Zanimalo nas je slušanje kao forma konstantnih pregovora u društvu, o tome šta ljudi treba da urade i ispregovaraju da bi uopšte bili vidljivi. U tom procesu naš komad nije postao soundscape za slušanje, već smo radili sa idejom dizajna slušanja, odnosno usvajanja sonične senzitivnosti radi međusobnog povezivanja. Ideja slušanja se tako veoma proširila”.

Povezana vest:  Promocija knjige „Najlepše priče Mome Kapora“ i izložba slika i crteža

Istog dana u Magacinu, predstavljen je plesni časopis „Kretanja“ uz razgovor sa Ninom Gojić i Anom Fazekaš, čime je festival otvorio pitanje nepostojanja bilo kakve platforme ili časopisa za kritičko pisanje u Srbiji. “Mislim da je važno da imamo mesto na kome možemo da razgovaramo, razmišljamo, i pišemo na ambiciozan način o savremenom plesu. Mesto na kome ne bismo morali da pravimo kompromise, i gde možemo da pišemo sofisticirano, da bezbedno uronimo u materiju”, istakla je Ana Fazekaš tokom razgovora.

Povezana vest:  Nepredvidivi triler sa romantičnim zapletom: Opsesija

U četvrtak, 27. oktobra u Magacinu od 20 časova, na programu je predstava „Ranjiva tijela“. Ovo delo autorke Ane Jelušić, u saradnji s plesnom umetnicom Martom Krešić i dramaturškinjom Ninom Gojić, bavi se time kako gledamo i šta vidimo u tome što gledamo, oslanjajući se na haptički materijal koreografiranog dodira.

Foto: Vladimir Opsenica