Nagrada 31. Memorijala Nadežde Petrović pod nazivom ,,Gestovi, znakovi života” dodeljena je umetnici Vesni Vesić, dok su nagradu Umetničke galerije ,,Nadežda Petrović” podelile Neda Kovinić i poljska umetnica Ola Maćijevska (Maciejewska). Specijalno priznanje dodeljeno je zagrebačkom izvođačkom kolektivu BADco.
Umetnička galerija ,,Nadežda Petrović” u Čačku priredila je ceremoniju zatvaranja 31. Memorijala Nadežde Petrović ,,Gestovi, znakovi života” čiji su selektori Bojan Đorđev i Siniša Ilić. Uvod čitavog dešavanja bio je završni deo rada ,,AT -90 Performativni arhiv – Prošivanje“ Ane Miljanić koji se odigrao u Gradskoj biblioteci ,,Vladislav Petković Dis” gde je rad i postavljen. Nakon toga posetioci su imali prilike da u ,,Spomen zbirci Bogića Risimovića Risima” prisustvuju autorskom vođenju kroz rad Umetničke grupe ,,BADco” ,,Vremenske bombe“ Gorana Sergeja Pristaš i Nikoline Pristaš.
U samoj Galeriji priređena je promocija kataloga 31. Memorijala Nadežde Petrović ,, Gestovi, znakovi života“ kao i dodela Nagrada Memorijala i Galerije Nadežda Petrović.
Nakon što je selektor Bojan Đorđev predstavio sadržaj kataloga i zahvalio se svim učesnicima u realizaciji ovogodišnjeg Memorijala reč je preuzeo direktor Galerije Branko Ćalović. Prilikom obraćanja prisutnima on je rekao da priprema svake od izložbi Memorijala Nadežde Petrović – uključuje ceo grad, druge ustanove kulture iz grada, ali i znatno šire – kolege iz različitih ustanova i institucija u zemlji i regionu: ,,Naše angažovanje kao organizatora sada je na nivou organizaciono-produkcijskog uz tesnu saradnju sa selektorima izložbe i naravno umetnicima kao glavnim akterima, jer upravo za najveće dostignuće Memorijala možemo smatrati povezivanje umetnika, dijalog generacija, isticanje umetničke kreativnosti i kritičkih pogleda na savremeni svet – ono čemu je pre sto godina težila i sama Nadežda radeći na povezivanju kulturnog prostora jugoistoka Evrope.”
On je povodom izdanja kataloga Memorijala podsetio na postepene promene u likovno-grafičkom i sadržajnom smislu kataloga izložbi Galerije: ,,Poslednjih godina u dizajnerskom smislu katalozi su zapravo kreacije primenjene umetnosti ali kada su tekstovi u pitanju, uvek se radi o krajnje serioznim tekstovima: istraživačko-analitičkim i teorijsko-kritičkim koji odražavaju sintezu filozofsko-umetničkih promišljanja i umetničke produkcije u okviru umetničko- istorijskih, aktuelnih političkih, socioloških i ekonomskih trenutaka ili fenomena umetničke angažovanosti.”
Nakon toga su katalog predstavile Ana Ereš, naučna saradnici Odeljenja za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta, u Beogradu, autorka centralnog teksta u katalogu, dizajnerka Katarina Popović i urednica kataloga, Mirjana Racković, muzejski savetnik Umetničke Galerije ,,Nadežda Petrović” u Čačku.
Žiri u sastavu prof. dr Nikola Šuica sa Fakulteta likovnih umetnosti (FLU) u Beogradu (predsednik), mr Marijana Cvetković, profesorka Univerziteta umetnosti u Beogradu, i viša kustoskinja u Umetničkoj galeriji ,, Nadežda Petrović” doneo je odluku da se nagrada Memorijala Nadežde Petrović dodeli Vesni Vesić za rad ,,Zimska bajka” koji čine video i objekti u prostoru. Predstavnica žirija Marijana Cvetković obrazložila je nagradu sledećim rečima; ,, Delo Vesne Vesić objedinjuje iskustvo i nasleđe socijalističkog društva i afektivne odnose koji se prenose u promenjene društvene okolnosti. Njena rekonstrukcija lične istorije kroz video, performans i objekte je gest feminističkog tumačenja društvenih promena koje potresaju odnos privatnog i javnog”.
Nagradu Umetničke Galerije ,,Nadežda Petrović” koja podrazumeva smostalnu izložbu u Galeriji ravnopravno su dobile Neda Kovinić za performans ,,Luckaste drugarice” i poljska umetnica Ola Maćijevska za performans ,,Prostorne figure” i video rad ,,Aktivacija plesne konstrukcije”.
,,U kompleksnoj celini izložbe ,,Gestovi, znakovi života”, žiri je prepoznao vrednost ta dva umetnička rada koji otelovljuju gestove prelaska iz vizuelnog u performativno i obrnuto, dva pola umetničkog istraživanja slike i pokreta” rekla je u obrazloženju Marijana Cvetković i dodala da je performans ,, Luckaste drugarice” Nede Kovinić, izveden na otvaranju 31. Memorijala Nadežde Petrović,,uspešan primer mikrostrategija kolektivnog otpora politikama individualizma, konformizma i konzumerizma, koji svoje temelje nalaze u gestovima prisnosti, ljubavi i humora, nastalih kroz zajedništvo i saradnju dok rad Ole Maćievske kroz performans i video, naglašava sposobnost koreografskog znanja da proizvede predstave i slike koje smelo remete ustaljene načine opažanja odnosa prostora i vremena, a pritom pozicioniraju telo kao ključni kanal komunikacije.”
Specijalno priznanje žirija dodeljeno je ove godine kolektivu BADco. za trodelni film ,,Vremenske bombe”, kao izraz podrške i zahvalnosti za višedecenijski rad u polju izvođačkih umetnosti u regionu.