Proizvodna verzija Opel Ampera modela: Svetska premijera u Ženevi
Opel Ampera ima cilj da uspostavi sasvim novi segment na evropskom tržištu automobila. Ampera sa petoro vrata i četiri sedišta koja bi trebalo da uđe u proizvodnju kasnije u toku ove godine, dizajnirana je da obezbedi sve povlastice električnog vozila eliminišući brige tog segmenta. Proizvodna verzija modela Ampera će debitovati na Sajmu automobila u Ženevi (3. – 13. mart). Oko 1.000 ljudi širom Evrope već je rezervisalo Amperu, a polovina njih su kupci iz poslovnog sektora.
Ampera je već osvojila brojne nagrade od strane stručnih medija i javnosti. Revolucionarni tehnički koncept je ubedio čitaoce magazina Auto Zeitung, koji su ovaj automobil nagradili nagradom „Auto Trofej 2010“, u kategoriji električnih vozila. Ampera je bila prva pratilja u izboru za nagradu „Zeleni volan 2010“, to je posebna kategorija u izboru za „Zlatni volan“ od strane žirija sastavljenog od zaposlenih u časopisima: Bild i Bild am Sonntag. A ugledni žiri magazina Auto Test nagradili su Amperu nagradom „E-automobil 2010“ u kategoriji „Inovacije/Tehnički koncept godine“. Lako upravljanje Amperom joj je već donelo nagradu „Zelena Tehnologija“ od britanskog magazina „What Car?“, kao i „Trofej za Inovaciju“ 2009. godine od francuskog „L’Automobile Magazine“.
“Za razliku od konvencionalnog električnog vozila, Opel Ampera može da bude jedini automobil koji vam treba“, rekao je Alen Vizer, Potpredsednik Opelovog sektora prodaje, marketinga i postprodaje. “ Ampera vam pruža sve: revolucionaran pogon, napredan stil, odlične bezbednosne karakteristike, visok kvalitet i lako korišćenje, sve to u kombinaciji sa izvanrednim vozačkim performansama.”
Inovativna tehnologija za ukupni trošak od 42.900 evra
Za razliku od drugih proizvođača, Opel nudi Amperu za jedinstvenu cenu od 42.900 evra (preporučena maloprodajna cena, uključuje PDV) širom Evrope. Pošto će nivoi opreme varirati od tržišta do tržišta, cene u svim državama mogu da variraju. Opelova cenovna šema eliminiše zabune jer navodi ukupne cene automobila i baterije.
Proizvodna verzija Opel Ampere ne odstupa od ciljeva postavljenih tokom faze razvoja. Sa svojim jedinstvenim pogonskim sistemom koji omogućava energično ubrzanje, visokim nivoima poboljšanja i koristima koje donosi električno vozilo, Ampera sa petorš vrata ima sedišta za četiri putnika i veliki prtljažni prostor.
Njen upečatljiv dizajn ostao je veoma blizak dizajnu ranih konceptnih automobila. Ampera nosi DNK Opelovog dizajnerskog jezika – istaknuta rešetka, smeo znak Opela i izazovna prednja svetla u obliku bumeranga. Svaki element Ampera modela je dizajniran i analiziran radi efikasnosti, čineći Amperu jedim od najaerodinamičnijih i najštedljivijih vozila na tržištu. U unutrašnjosti, Ampera je opremljena sadržajem koji odgovara vozilu koje pomera granice, od Bose zvučnika do ekrana osetljivih na dodir.
ePioniri i Kejti Melua željno očekuju početak prodaje
Ampera već elektrifikuje grupu ePionira širom Evrope. Oko 400 pionira se prijavilo na www.opel-ampera.com kao potencijalni kupci. Oni dobijaju ekskluzivne informacije i usluge, i oni će biti prvi koji će testirati Amperu i uživati u mnoštvu drugih beneficija.
Dok ePioniri čekaju da prodaja Ampere počne, oni dele mišljenja o budućnosti ovog automobila. Sve više vozača je uvereno da budućnost čovekove mobilnosti leži u električnim vozilima. Tomas A. iz Ebersbaha u Nemačkoj je siguran da „e-mobilnost dolazi. Ampera koncept to može da podnese jer većina izgovora imaju veze sa opsegom.“ Inženjer Hans-Ulrih H. iz Lindaua u Nemačkoj je uveren da će „električna energija iz obnovljivih izvora energije definisati svet sutrašnjice.” Pristalica Greenpeace pokreta smatra da je Ampera logičan nastavak na „zelenu“ električnu energiju i konačna spona u „ekološkom krugu“ koji se zatvara. A Ralf G. iz Matloka u Velikoj Britaniji kaže: “Iako je razvoj alternativnih goriva tek na svom početku, čini se da je Ampera prvi praktičan korak u pravom smeru.”
Mnogi ljudi i ePioniri se slažu sa Opelovim brend menadžerom Kejti Melua, koja će sa Amperom krenuti na evropsku turneju koja počinje u martu: „Sviđa mi se način na koji su zaštita čovekove okoline i održivost realizovani u Amperi, kao i način na koji ovaj „zeleni“ automobil otelovljuje emociju i želju za životom“, izjavila je ova britanska pevačica u Londonu.
Pogodan za sve vrste putovanja
Revolucionarna Opel Ampera će biti prvi električni automobil u Evropi bez emisije, pogodan za svakodnevnu vožnju. Za razliku od konvencionalnih električnih vozila sa baterijom, Ampera eliminiše brige ranga. Vozačima nudi sigurnost i uverenje da ih istrošena baterija neće ostaviti negde u nedođiji.
Baterija se napuni za oko četiri sata na 230V kada uključite sistem za punjenje koji se nalazi u vozilu u standardnu utičnicu u domaćinstvu. Pošto se baterija lako puni, i nema potrebe za nekom posebnom opremom za punjenje, većina Ampera modela će se verovatno sve vreme voziti na baterijski pogon. Nezavisna istraživanja pokazuju da oko 80% Evropljana voze manje od 60 km na dan, tako da Ampera bez problema ispunjava njihove potrebe. Tokom prvih 40 – 80 km (u zavisnosti od terena, stila vožnje i temperature), vozilo se napaja iz litijumsko-jonske baterije snage 16 kWh. Dok vozi na struju koja dolazi iz ove baterije, Ampera vozi bez ispusnih gasova i emisija. Ako je neophodno da idete na duži put, benzinski motor može neprimetno da produži ukupan domet vožnje na preko 500 km sa punim rezervoarom. Ova tehnologija punih performansi sa produžavanjem dometa čini Amperu prvim električnim automobilom koji je svakodnevno dostupan, kao i običan automobil.
Četiri stepena vožnje, od gradskog do sportskog zarad efikasnosti i zabave pri vožnji
Izuzetno tih električni motor od 111 kW/150 ks donosi obrtni momenat od 370 Nm iz mesta. Ovaj motor ubrzava Amperu od nule do 100 km/h za oko 9 sekundi i omogućava maksimalnu brzinu od 161 km/h.
Preko „Drive mode“ dugmeta na centralnoj konzoli, vozač može da izabere između Normal, Sport, Mountain ili City način rada. Ovi stepeni optimizuju upotrebu energije u skladu sa trenutnim uslovima vožnje i puta.
Normalni (Normal) način rada je podrazumevani način kod Ampera modela i očekuje se da će biti korišćen većinu vremena radi postizanja maksimalne efikasnosti. Kada jačina baterije padne ispod granice na kojoj može da radi, Ampera prelazi na vožnju sa produženim dejstvom, tokom koje se benzinski motor automatski pokreće da održi punjenje i da omogući putovanje sa produženim dejstvom. Punjenje baterije se održava regenerativnim kočenjem, dozvoljavajući benzinskom motoru da se odmori tokom vožnje nizbrdo.
Sportski (Sport) način rada automatski rekonfiguriše papučicu gasa radi bržeg reagovanja. Dok sportski način rada ne izaziva veću snagu, on ipak pruža osetljiviju reakciju na vozačeve komande.
Planinski (Mountain) način rada automatski prilagođava sistem radi stvaranja neophodne snage u planinskim predelima, gde bi performanse konvencionalnih električnih vozila mogle biti ugrožene. Planinski način rada omogućava uključivanje proširivača dometa pre nego što energija baterije padne na minimum. Vozači bi trebali da pređu na ovaj način rada nakon punjenja ili 10-15 minuta pre nego što se nađu na planinskom terenu kako bi omogućili pun kapacitet vozila na usponu.
Gradski (City) način rada prilagođava upotrebu baterije zahtevima modernog putovanja na posao i sa posla. Odabir gradskog načina rada automatski uključuje proširivač dometa, štedeći energiju koja se trenutno nalazi u bateriji. Kada isključite gradski način rada, proširivač dometa prestaje da radi, i Ampera onda može da koristi enegiju sačuvanu u bateriji za čisto električnu vožnju, na primer u urbanim ili u zonama sa ograničenim pristupom