Od prethodnog jubileja koji smo sa ponosom proslavili uz trotomno izdanje luksuzne Monografije Madlenianuma, gde je prikazan naš rad u prvih 20 godina, sa novim direktorom Andrejom Rackovim i njegovim pojačanim timom, nastavili smo davno zacrtane težnje da našem gradu pružimo atraktivne i vrhunske sadržaje koji će zadovoljiti probrani ukus publike. I dalje angažujući svetske umetnike i otkrivajući nove mlade talente doprineli smo bogatom kulturnom životu Zemuna, kao i prestonice. U godinama korone pozorište je imalo kratak prekid igranja predstava, ali čak i tad smo imali on-line sezonu, svakodnevno emitujući naše najbolje produkcije iz prethodnih godina. Čim su to uslovi dozvolili, ponovo smo se vratili na scenu našoj vernoj publici, postavljajući nove naslove. Ponosni smo što se publika u celosti vratila našem pozorištu i što se za predstave traži karta više. Od ove sezone smo Ustanova kulture, verujući da će nadležni državni organi prepoznati napor i kvalitet, kao i doprinos Madlenianuma kulturnom životu zemlje. Ovakvo pregnuće, raskoš i uspeh ne bi bio moguć bez naše posvećene gospođe Madlene Zepter, osnivača i donatora, čija se vera u lepotu i istrajnost u nameri da ostavi nešto svom gradu, pokazala ne kao san, već kao vizija koja ima svoje opravdanje, i kojoj smo večno zahvalni. Kako je to naveo Nikolas Pejn, direktor Opera Evrope: „Zahtevalo je to viziju proroka; stvaralačku maštu umetnika; strateški plan generala; rešenost posvećenika; ljubav istinskog rodoljuba.“
Dan Madlenianuma ćemo kao i svake godine proslaviti 26. januara od 19.30 časova uz našu poslednju predstavljenu premijeru, ovog puta u koprodukciju sa Narodnim pozorištem u Beogradu, operu Đakoma Pučinija Turandot, prisećajući se i prve premijere održane na našoj sceni, opere Tajni brak. Kao i tada 1999. godine na sceni je Jasmina Trumbetaš Petrović, ovog puta kao princeza Turandot, dok će svoj debi u ulozi Kalafa imati Nikola Kitanovski, a baletsku rolu Dušu princeze Lou-Ling tumačiće Olga Olćan.
U poslednjih pet godina smo pre svega uspostavili čvrstu saradnju sa Narodnim pozorištem u Beogradu, sa kojim smo ostvarili 3 uspešne operske koprodukcije i jednu baletsku; nastavili smo saradnju sa Operom Sankt Peterburga koja je postala stalni gost na našoj sceni sa svojim čudesnim operskim vizijama i uz vrhunski ansambl i nisu odustali od gostovanja ni u vreme korone. Nastavili smo uspešnu saradnju sa Novom beogradskom operom, postavljajući na našu scenu barokne opere, uspostavili smo blisku saradnju sa Narodnim pozorištem iz Niša, novosadskim Pozorištem mladih i subotičkim Narodnim pozorištem, razmenjujući sa njima predstave. Pojačali smo međunarodnu saradnju, uspostavivši saradnju sa beloruskim pozorištima i njihove ansamble ugostili dva puta, a jednom smo i mi gostovali kod njih sa dramom Dolce vita. Nastavili smo saradnju sa Temišvarskom operom, koja je imala itekako zapaženo gostovanje prošle sezone sa operom Toska, a mi ćemo uzvratiti ove sezone sa operetom Pariski život. Naše predstave su uspešno gostovale po inostranstvu – balet Hazarski rečnik je stigao do Južne Amerike. Pojačali smo svoje prisustvo na značajnim festivalima kako u zemlji, tako i u inostranstvu, i sa mnogih od njih doneli nagrade. Na naše obe scene smo postavili nikad izvođene komade kod nas, uz dramatizaciju kultnih romana, poput Nane Emila Zole. U poslednjih pet godina premijerno smo izveli: 5 opera, 2 operete, 1 mjuzikl, 2 baleta, 12 drama, od toga 7 na Velikoj sceni i 5 na Maloj sceni, kao i 2 muzičko-scenska koncerta. Slavljenički smo na kraju prošle sezone proslavili 100-to izvođenje mjuzikla Jadnici.
Zahvaljujući Madlenianumu, na beogradsku scenu su se vratili naš čuveni tenor Zoran Todorović i bariton Željko Lučić, koji su održali maestralne koncerte otvarajući 23. i 24. sezonu Madlenianuma. Na našoj sceni je usred pandemije korone nastupala jedna Marija Guljegina, operska diva zavidne svetske karijere, ali i naša Ksenija Janković koja je ostvarila uspešnu inostranu karijeru, a sve u okviru bliske saradnje sa CEBEF-om, u okviru BEMUS-a. Sa naše scene kao mladi i talentovani umetnici u svet su otišli operski pevači: Sava Vemić, Marko Pantelić, Aleksandra Jovanović… Nadamo se njihovom povratku u naše produkcije.
U četvrtak, 26. januara od 19.30 na našoj sceni će ponovo zaigrati opera Turandot, mladog i talentovanog reditelja Maria Pavla del Monaka i pod dirigentskom palicom Stefana Romanija. Predstava je posle svoje dve premijere pobrala pozitivne kritike stručne javnosti i oduševljenje publike. U naslovnoj ulozi će pevati Jasmina Trumbetaš Petrović, u veoma zahtevnoj ulozi za dramski sporan. Podsetimo se naslova koje je Jasmina Trumbetaš pevala u Madlenianumu: Tajni brak, Dve udovice, Cosi fan tutte, Madam Baterflaj i u koprodukciji sa NP Manon Lesko. Nasuprot nje „pučinijevski poetična“ i lirski nežnija robinja Liu će biti Snežana Savičić Sekulić, koja je svoju prvu opersku ulogu imala baš na našoj sceni kao jedna od dve udovice Karolina, da bi uspešno i upečatljivo nastupala i u klasičnim i modernim operama poput: Hofmanove priče, Anželika, Don Đovani, pa i u jednoj savremenoj operi domaćeg autora Mandragola. Ovog puta kao princ Kalaf nastupiće Nikola Kitanovski, koga smo imali prilike na našoj sceni da gledamo u obnovljenoj operi Pajaci. U zanimljivim ulogama slugu Pinga i Panga nastupaju Vladimir Andrić i Darko Đorđević, koje svi pamtimo iz opera: Travijata, Madam Baterflaj, Mandragola i Manon Lesko, dok je Darko Đorđević nastupao i u Hofmanovim pričama, a Vladimir Andrić i u operama Mudrica, Rita, Anželika, ali i u mjuziklu Jadnici, a naša publika ga može gledati i u opereti Pariski život.
U februaru mesecu nas očekuje poseta Sankt Peterburgu, na poziv njihovog sekretarijata za kulturu zbog čvršće saradnje između naše dve kulture. Sanktpeterburžani žele da uzvrate gostoprimstvo koje je naše pozorište pružilo njihovom ansamblu, uz želju da i naš ansambl igra predstave kod njih. Tim povodom i povodom budućih planova umetnički direktor Opere i baleta Andreja Rackov kaže: „Opera Sankt Peterburga, kao i njen umetnički rukovodilac Jurij Aleksandrov, su decenijama naši partneri i oduvek su donosili novi talas umetnosti i svežine svojim gostovanjima u našoj Kući ili režijama predstava u našoj produkciji. Vrlo rado smo prihvatili ovogodišnji poziv da budemo njihovi gosti i da dodatno produbimo i proširimo saradnju sa svim relevantnim institucijama u St. Peterburgu. Bez obzira na trenutna geopolitička previranja, smatramo da saradnje sa inostranim partnerima, pa i sa Rusijom, kao jednom od kolevki kulture u svetu, ne treba prekidati, jer je umetnost oduvek pronalazila svoj put u svim nedaćama koje su se dešavale.“
U martu mesecu nas očekuju i nova gostovanja, drama Žanka gostuje u Beču, a Kazanova protiv Don Žuana i Da krenemo ispočetka u Novom Sadu. Povodom jubileja direktorka drame Ana Radivojević Zdravković je izjavila: „Gospođa Madlena Zepter svojom misijom u srpskom teatru pokazuje kako treba činiti za svoje bližnje, za svoj narod. Njeno pozorište se najpre definiše kako mesto na kojem se stvaraju predstave posle čijeg gledanja ćemo postati bolji ljudi.“
Uvek smo se osvrtali ka publici. Posle on-line prodaje, novina u našem pozorištu su i vrednosni vaučeri. Sada svojim voljenima ili klijentima možete pokloniti pravi ugođaj, gde oni sami biraju predstavu i termin koji im odgovara. Vaučeri u vrednosti od 3.000, 2.800 i 2.400 su podeljeni u odnosu na žanr i vrstu scene i važe za dve osobe. Mogu se iskoristiti do kraja ove sezone i vrednosni kod koji je istaknut na vaučeru lako se može zameniti za karte on-line ili na blagajnama u Zemunu i Beogradu.
Opera i teatar Madlenianum se uvek trudila da otvori vrata mladim i talentovanim stvaraocima, koji su uz vrhunske profesionalce sa međunarodnom reputacijom stasavali u ozbiljne umetnike. Uvek nam je bila premisa da se umetnici koji su angažovani kod nas osećaju dobro i »ušuškano«, što mnogi i ističu javno, hvaleći kako sjajne uslove za rad, tako i predanu organizacionu i tehničku ekipu na čelu sa rukovodiocima. Publika je drugi tas na našoj vagi primerenih vrednosti i uvek ćemo se truditi da se ona oseća sigurno u našoj kući i da ponese najlepša sećanja na sadržaje koje je gledala. Zato i dalje nastavljamo pod sloganom Mesto susretanja, za sve one željne produhovljenog teksta, vrhunske muzike, zanimljivih zapleta, atraktivne inscenacije i umetnosti koja budi emocije.
Mesto kulture i umetnosti, ali istinski. Prelepa lokacija, prelep objekat i divni ljudi u njemu. Zaista se nadam se kultura vraca na velika vrata