Gledaoci će moći da pogledaju najnovija ostvarenja autorki iz 17 zemalja: Srbije, Hrvatske, Italije, Francuske, Nemačke, Holandije, Belgije, Švajcarske, Rusije, Turske, Azerbejdžana, Maroka, Kanade, SAD, Čilea, Meksika i Nigerije.

Iz Italije dolaze četiri autorke: glumica i rediteljka Valerija Bruni Tedeski snimila je poluautobiografski film „Zauvek mladi“ (Forever Young) o prestižnoj francuskoj pozorišnoj školi, Suzana Nikjareli se u filmu „Kjara“ (Chiara) bavi životom  Sv. Klare Asiške, Karolina Kavali u filmu „Amanda“ prati „krizu prve četvrtine života“ usamljene devojke rešene da obnovi staro prijateljstvo, a Frančeska Arkibuđi ekranizovala je roman „Kolibri“ (The Hummingbird) Sandra Veronezija o čudesnom životu Marka Karere, čoveka koji ostaje miran usred haosa sveta koji ga okružuje.

Povezana vest:  Indijana Džouns najbolji filmski lik svih vremena

Ženski rukopis srpske kinematografije predstavljaće Nina Ognjanović, čiji se film „Ovuda će proći put“ takmiči za Beogradskog pobednika, i Mimi Vlaović, autorka kratkog filma „Tvoj čuvar“, deo selekcije FEST Intro.

Sem Ognjanovićke, još četiri filma koje su režirale žene biće u Glavnom takmičarskom programu, od ukupno 17 ostvarenja: „Totem“ Lile Aviles iz Meksika, „Tragovi“ Dubravke Turić iz Hrvatske, „Sneg i medved“ Seldžen Ergun iz Turske i „Dalilend“ Meri Haron iz Kanade.

Rediteljka iz Nemačke, Emili Atef, režirala je, ispostaviće se, poslednji film tragično nastradalog Gaspara Ulijela, „Više nego ikad (More Than Ever). Ulijel i Viki Krips tumače srećan par koji se suočava sa teškom egzistencijalnom odlukom.

Povezana vest:  Kanski pobednik se neće nadmetati za Oskara 2014.

Tri Francuskinje snimile su filmove o romantičnim vezama: Mija Hansen-Love „Jedno lepo jutro“ (One Fine Morning) sa Leom Sedu, Rebeka Zlotovski ostvarenje „Tuđa deca“ (Other People’s Children) sa Viržini Efira a Kler Deni „Zvezde u podne“ (Stars at Noon) sa Margaret Kvoli. Njihova sunarodnica Leonor Seraj u svom filmu „Majka i sin“ (Mother and Son) bavi se periodom od dve decenije života samohrane majke koja se iz Obale Slonovače doselila u Pariz.

Majka je i u fokusu američke rediteljke rođene u Nigeriji, Činoje Čuku. Ona je snimila film „Til“ (Till) o Afroamerikanki Mejmi Til i njenoj rešenosti da istera pravdu i razotkrije sistemski rasizam iza brutalnog ubistva njenog 14-godišnjeg sina, pedesetih godina prošlog veka na američkom Jugu.

Povezana vest:  Kejt Vinslet o najupečatljivijoj sceni filma R. Polanskog

Argentinka Manuela Martel snimila je višetruko nagrađivani film „1976″ (Chile ’76) o Karmen, supruzi, majci i baki koja zalazi na neistraženu teritoriju kada pristane da, na molbu sveštenika, u tajnosti brine o jednom mladiću.

Od četiri dokumentarca u programu ovogodišnjeg FEST-a, dva su režirale žene: Amerikanka Lora Poitras, dobitnica Zlatnog lava za ostvarenje „Sva lepota i krvoproliće“ (All the Beauty and the Bloodshed) o sunovratu jedne farmaceutske dinastije i Švajcarkinja Eva Vitija koja u „Voleti Patrišu Hajsmit“ (Loving Highsmith) otkriva nepoznate detalje o čuvenoj književnici.