Zahvaljujući projektu „Zasadi drvo“, Srbija je bogatija za neverovatnih pola miliona (500.000) sadnica, koliko je do sada ukupno posađeno na više od 300 lokacija. godine. Ovaj jedinstveni poduhvat za zdraviju životnu sredinu pokrenule su kompanije dm drogerie markt i Adria Media Group uz podršku institucionalnih partnera, a realizovan je uz veliku pomoć građana.

Ovom masovnom sadnjom zaposleni u kompanijama koje su pokrenule „Zasadi drvo“ doprineli su realizaciji najvećeg projekta masovnog pošumljavanja u Srbiji. Zajedničkom sadnjom na teritoriji ŠU Barajevo, zaposleni su još jednom pokazali da žive vrednosti za koje se zalažu i lično doprineli ostvarenju cilja četvrte sezone projekta, a to je ukupno pola miliona posađenih stabala.

Značaj projekta „Zasadi drvo“ iz sezone u sezonu sve je veći jer, pored rekordnog broja posađenih sadnica i permanentne kampanje za podizanje svesti o važnosti očuvanja životne sredine, podrazumeva i realizaciju brojnih drugih aktivnosti.

Do sada je ozelenjeno 13 gradova, očišćena je dugogodišnja divlja deponija i pretvorena u zelenu oazu, dve godine zaredom obezbeđene su sadnice za 1.215 osnovnih škola u Srbiji, održano je 28 edukativnih radionica za decu, oslikani su murali u Beogradu i Čačku, organizovani su forumi na kojima su okupljeni donosioci odluka iz državnog, nevladinog i privatnog sektora i brojne druge aktivnosti. Projekat nastavlja da živi, a najavljeni su novi ambiciozni planovi.

Povezana vest:  Bum privatnih korona testova u Beču

Alexandra Olivera Korichi, direktorka dm Srbija i Severna Makedonija, jedne od najosvešćenijih kompanija kada je reč o ekologiji, podelila je svoje utiske ovim povodom.

– Sa svakom novom sadnjom raste osećaj ponosa kod svih nas u kompaniji dm zbog svakog postignutog rezultata u okviru projekta „Zasadi drvo“ i zbog činjenice da već četvrtu sezonu zaredom svakodnevno dokazujemo da je moguće pokrenuti masovnu ekološku inicijativu za izgradnju zdravije životne sredine. Neverovatan broj od pola miliona posađenih sadnica je dokaz da mi ljudi još možemo mnogo toga da vratimo prirodi. Mnogo radosti, entuzijazma i ljubavi prema našoj zajednici uloženo je u ovaj projekat i uverena sam da je to najbolji način da kao društvo radimo velike stvari. Uz podršku naših institucionalnih partnera, zaposlenih, njihovih porodica, brojnih volontera i javnih ličnosti, posadili smo zelene oaze širom Srbije i pokazali da svaki pojedinac ima priliku da pomogne našoj planeti da diše zdravije. Zato zahvaljujemo svima koji su pružili doprinos ovoj inicijativi, posebno našim koleginicama i kolegama koji su prepoznali da snagom zajedništva možemo da udahnemo novi život prirodi. Sa istim ciljem i entuzijazmom nastavljamo dalje, stvarajući nove šume, koje imaju nemerljiv značaj u životu naše lepe zemlje – istakla je Alexandra Olivera Korichi.

Povezana vest:  U Parizu počela Nedelja visoke mode za jesen-zimu 2014-2015

Ana Aleksić, članica uprave kompanije Adria Media Group, izrazila je zadovoljstvo zbog ostvarenih rezultata i pozvala građane da se uključe u projekat.

– Impozantna brojka od pola miliona stabala na više od 300 lokacija širom Srbije potvrda je da je „Zasadi drvo“ jedna od najvećih inicijativa pošumljavanja u našoj zemlji. Veoma smo ponosni što smo u prethodne četiri godine posadili brojne nove šume i ozeleneli 13 gradova, ali i što smo, zahvaljujući snazi naših medija, dali znatan doprinos podizanju svesti o značaju životne sredine i njenog očuvanja.

Kroz „Zasadi drvo“ smo pokazali moć zajedništva i nepregledne mogućnosti koje otvara saradnja partnera okupljenih oko zajedničkog cilja. Zahvalni smo svima koji su deo naše „Zasadi drvo“ priče, a posebno smo ponosni na motivisanost i posvećenost naših zaposlenih i brojnih građana volontera koji su dali lični doprinos zelenijoj i zdravijoj budućnost svih nas i budućih generacija.

Povezana vest:  Adriana Lima: Moja kćerka govori tri jezika

Verujemo da je „Zasadi drvo“ inspirisalo i druge organizacije da se angažuju na isti ili sličan način, te da smo doprineli pokretanju talasa sadnje. Mi podržavamo sve koji aktivno rade na promociji i implementaciji zelenih ideja, a i ovom prilikom pozivamo građane da nam se pridruže u našoj misiji da Srbiju učinimo zelenijom i zdravijom – poručila je Ana Aleksić.

Projekat „Zasadi drvo“ pokrenuli su 2019. godine kompanija dm drogerie markt i Adria Media Group sa institucionalnim partnerima: Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Upravom za šume, Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“,  Pokretom gorana Srbije, Privrednom komorom Srbije, Botaničkom baštom „Jevremovac“ Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Šumarskim fakultetom u Beogradu, Šumarskom školom Kraljevo, Zavodom za zaštitu prirode, a od ove sezone i sa dva nova institucionalna partnera, Pokrajinskim sekretarijatom za urbanizam i zaštitu životne sredine i Institutom za šumarstvo.