Predstava „Otac“ nastala po tekstu Florijana Zelera u režiji Paola Mađelija premijerno je izvedena na Svetski dan pozorišta na sceni  Ateljea 212.

Reditelj Paolo Mađeli se režijom komada „Otac“ posle trideset pet godina pauze vratio u pozorište u kojem je ostvario antologijske predstave.

Sinoćnja premijera bila je inspirisana drugim delom Zelerove trilogije („Majka“, „Otac“ i „Sin“) čija je priča fokusirana na ostarelog oca koji se bori sa demencijom.

Povezana vest: 

Publiku u pozorištu „Atelje 212“ na sceni su oduševili Voja Brajović, Hana Selimović, Ivan Mihailović, Dragana Varagić i Isidora Simijonović i Marko Grabež.

U ovoj tragikomičnoj porodičnoj drami Zeler se bavi procesom starenja i, u datim okolnostima, izvrnutim odnosom oca i ćerke, o ljubavi i gubitku, i dovodi u pitanje i postojanost kategorija istine i realnosti.

Dramu je prevela Ivana Dimić.

Dramaturškinja je Željka Udovičić Pleština, scenograf Darko Nedeljković, kostimograf Leo Kulaš.

Povezana vest:  Premijera opere "Lučija od Lamermura" 29. maja

Muziku je komponovao KOIKOI, tekstove songova napisala je Džoja Mađeli, korepetitorka Ana Ćosović, a koreograf Boris Lukman.

Najuzbudljiviji dramski pisac današnjice, kako su Zelera okarakterisali kritičari Gardijana, debitovao je kao filmski reditelj upravo ovom dramom 2020. godine.

Osvojio je nagradu Oskar, zajedno sa Kristoferom Hemptonom u kategoriji za najbolji adaptirani scenario, prestižno priznanje pripalo je i Entoniju Hopkinsu za naslovnu ulogu, a film „Otac“, uz šest nominacija za Oskar i Zlatni globus, dobio je i nekoliko BAFTA nagrada.

Povezana vest:  9. Međunarodni festival saksofona u Srbiji – Belgrade SAXperience

Dramska trilogija „Majka“, „Otac“, „Sin“ donela je Zeleru Molijerovu nagradu i danas se ubraja među najizvođenije na svetskim scenama.

Foto: Antonio Ahel/ATA Images