Otkrivanje poslovnog sveta, upravljanje kućnim budžetom, značaj štednje i ulaganja, ali i rizika, razumevanje poslovanja banaka i drugih finansijskih institucija umnogome utiču na poslovni i lični razvoj kako pojedinca tako i društva u celosti. Imajući ovo u vidu, Grupa za obrazovanje, koju čine Dostignuća mladih u Srbiji, Nordeus fondacija, Inicijativa Digitalna Srbija i Centar za promociju nauke, udružena sa šest kompanija iz sektora bankarstva, osiguranja i telekomunikacija pokrenula je projekat Finansijska pismenost koji pomaže učenicima da ove pojmove i procese upoznaju na vreme i u budućnosti budu spremni da odgovorno i pravovremeno upravljaju svojim finansijama.

Pilot program je obuhvatio 15 srednjih škola različitih profila u 13 gradova širom zemlje, i više od 500 učenika je zahvaljujući svojim nastavnicima i mentorima iz kompanija uspešno savladalo osnove finansijske pismenosti, kao i pojmove iz oblasti bankarstva, telekomunikacija i osiguranja koje će im doneti kvalitetnije kako poslovne tako i životne odluke. Kroz igru, interaktivne radionice, studije slučaja i timski rad naučili su da sagledaju svet finansija, zaštite podataka i planiranja svoje budućnosti.

Nastavnici i stručnjaci iz kompanija zajedno u učionicama za kvalitetno obrazovanje mladih

Da tržišna utakmica može da se ostavi po strani zarad bolje budućnosti mladih u Srbiji pokazale su kompanije koje su udružile ekspertizu, vreme i iskustvo svojih ljudi kako bi mladi širom Srbije stekli osnovno razumevanje poslovnog sveta i naučili kako da donose kvalitetnije odluke koje će uticati na njihov dalji razvoj i uspeh. To su Banca Intesa, OTP banka, Mastercard, A1, Telekom Srbija i Wiener Städtische osiguranje.

Sa timom Grupe za obrazovanje, predvođenog organizacijom Dostignuća mladih u Srbiji, osmišljen je program, posebno prilagođen srednjoškolskom uzrastu, koji su u učionice doneli zajedno nastavnici i mentori iz kompanija. Posebno pripremljen priručnik im je pomogao da se na što kvalitetniji način pripreme za predavanja i radionice, i kako bi  đaci što više naučili kroz iskustvo i timski rad.

Povezana vest:  PROGRAM PRAKSI COKE SUMMERSHIP OBEĆAVA NAJZABAVNIJE LETO ZA STUDENTE I DIPLOMCE

Obuka za nastavnike iz cele zemlje i mentore organizovana je u Nordeusu, kada je napravljen i plan za rad sa đacima, a mnogi mentori su imali priliku da se za to pripreme sa nastavnicima baš iz svojih srednjih škola i da u svoje škole donesu ova vredna znanja.

“Saradnja obrazovanja i privrede je najpouzdaniji i najefikasniji način da dođe do valorizacije naučenog na tržištu rada. U ovom projektu smo otišli i dalje, edukujući učenike o elementima finansijske pismenosti spremamo ih i za profesionalni, ali i za život u opšte. Svi uključeni u program od menadžmenta i zaposlenih u kompanijama do profesora i direktora škola su na svakom koraku dodavali veći zamajac projektu. Veoma smo im zahvalni na otvorenosti i entuzijazmu. Istovremeno, deca su nas oduševila dijapazonom svojih interesovanja,” izjavio je Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative Digitalna Srbija.

Sve o finansijama za još veći broj dece od nove školske godine

Evaluacija programa je pokazala, ne samo njegovu izuzetnu uspešnost, već i jasnu potrebu i veliko interesovanje mladih ljudi da se obrazuju u realnim životnim oblastima koje umnogome doprinose uspehu u budućnosti, a koje često ni mnogo napredniji školski sistemi nisu u mogućnosti da pokriju.

Đake je interesovalo, ne samo da prodube teme koje su pokrivene programom, nego i da prošire svoja znanja u oblastima kao što su investiranje, trgovanje hartijama od vrednosti, kriptovalute i makroekonomija. Ovo govori mnogo o kapacitetima mladih već u srednjoškolskom uzrastu i njihovoj želji za stvaraju za sebe i svoje porodice bolju budućnost.

Ništa manje kvalitetni nisu ni utisci nastavnika i mentora koji su potvrdili da vannastavni programi koji na pravi način spajaju privredu i obrazovanje mogu doneti veliku vrednost mladima, a samim tim i celom društvu.

Rezultati pilot programa otvorili su put širenju programa na još veči broj škola, nastavnika i kompanija koji donose bolje obrazovanje za više dece u celoj zemlji već od nove školske godine.

Povezana vest:  Dejan Papić - EY Preduzetnik godine

“Individualno znanje i veštine pojedinca su osnov konkurentnosti celog društva. Radeći na finansijskoj i digitalnoj pismenosti te podstičući preduzetnički duh utičemo na formiranje mladih ljudi koji će kreirati budućnost a ne čekati da se ona desi. Jedan veliki tim je na zaista inovativan način spojio stručnost i resurse privrede i obrazovanja i usmerio ih ka srednjim školama u Srbiji. Neformalni programi ovog tipa doprineće popravljanju kvaliteta života pojedinca ali i države i celokupnog društva. Dugujemo veliku zahvalnost kompanijama koje su nam se pionirski pridružile i pružile poverenje da ovo treba da uradimo zajedno. Sledeći korak jeste širenje ovog projekta, kako bi što više mladih imalo pristup znanju u ovako značajnim oblastima. Projekat poput ovog, koji nema veliki broj škola ni u državama i društvima znatno višeg standarda,  predstavlja veliki pomak kada je reč o nivou obrazovanja i pismenosti naših građana i izuzetno je značajan za generacije koje dolaze,”  izjavio je Darko Radičanin direktor Dostignuća mladih u Srbiji.

Organizacije koje čine Grupu za obrazovanje

Grupa za obrazovanje osnovana je u septembru ove godine sa ciljem zajedničke podrške obrazovanju, čine je:

  • Nordeus fondacija osnovana je sa ciljem da se pomogne deci i mladima da steknu veštine, znanja i kompetence potrebne za uspeh u digitalnoj ekonomiji kroz podršku obrazovanju i razvoj podsticajnog i kreativnog okruženja.

U oblasti podrške obrazovanju, fokus je na sprovođenju inovativnih programa zasnovanih na interdisciplinarnom pristupu, iskustvenom učenju i razvoju kompetenci za 21. vek. Dok u oblasti razvoja ekosistema kreativnih industrija, Nordeus fondacija nastavlja sa dosadašnjim naporima Nordeusa kroz sopstvene programe i udruživanjem sa brojnim kompanijama kroz organizacije poput Inicijative Digitalna Srbija i Srpske gejming asocijacije čiji je Nordeus i suosnivač.

  • Centar za promociju nauke (CPN) je javna institucija, koju je 2010. godine osnovalo Ministarstvo nauke Srbije sa zadatkom da promoviše nauku i tehnologiju. CPN sprovodi programe i aktivnosti radeći sa istraživačkim i obrazovnim institucijama u Srbiji i širom sveta, a blisko sarađuje i sa republičkim ministarstvima, medijima i privatnim sektorom. Misija CPN-a je da premosti jaz između nauke i društva okupljajući sve relevantne aktere i širu javnost u procesu istraživanja i inovacija. CPN teži da integriše društvo u istraživačke procese, kako bi se ono, uz uvid u potrebe građana, što adekvatnije suočavalo sa društvenim izazovima.
  • Inicijativa „Digitalna Srbija“ je nevladina i neprofitna organizacija sa strateškim ciljem razvoja jake, globalno konkurentne digitalne ekonomije u Srbiji. Pored vodećih digitalnih igrača u zemlji koji su osnivači Inicijative „Digitalna Srbija“, ona danas okuplja više od 30 organizacija i kompanija članova iz različitih sektora relevantnih za rast digitalnog ekosistema, uključujući tehnologiju, bankarstvo i finansije, telekomunikacije, konsalting, obrazovanje i istraživanje, zatim advokatske, medijske i farmaceutske kuće, kao i organizacije za podršku startapima.
Povezana vest:  Tom Brejdi nam predstavlja Carrera Heuer 01 Special Edition sat

Cilj Inicijative „Digitalna Srbija“ je stvaranje poslovnog okruženja koje je u službi digitalne ekonomije. Na putu ka tom cilju ulaže u strateške programe u oblasti formalnog i neformalnog obrazovanja, razvoja startap ekosistema, pravno-regulatornog okvira, digitalne infrastrukture i javnog dijaloga o digitalnoj transformaciji.

  • Organizacija Dostignuća mladih u Srbiji je deo globalne mreže Junior Achievement Worldwide, osnovane 1919. godine, koja obuhvata 121 zemlju na svim kontinentima i predstavlja najveći svetski program preduzetničkog obrazovanja koji godišnje pohađa više od 10 miliona učenika.

Misija organizacije je priprema i osposobljavanje učenika za uspešan život i rad u savremenom svetu u kome su najveće vrednosti inovativnost i preduzetnička inicijativa.

Uz podršku međunarodnih donatora i partnera iz poslovnog sektora u Srbiji, organizacija Dostignuća mladih u Srbiji već 17 godina kroz implementaciju svojih programa i aktivnosti na svim nivoima obrazovanja ukazuje na značaj preduzetničkog obrazovanja čiji su direktni ishod veća zapošljivost mladih, bolja konkurentnost na tržištu rada, osamostaljivanje i brže uključivanje u društvo kao i pokretanje sopstvenog posla, posebno u okviru programa Učenička kompanija.

Foto: Matija Vukov