Danas je u Beogradu, nakon duge i hrabre borbe sa bolešću, preminuo Srdjan Koljević (1966), scenarista, režiser i akademski profesor. Osim što potpisuje scenario na 15 dugometražnih igranih filmova, dva dugometražna dokumentarna filma, i dve TV serije, po svojim scenarijima  sam je i režirao tri igrana filma, i jednu TV seriju. Ostvarenja koja potpisuje bila su gledana u bioskopima ali i nagrađivana u svetu i regionu, na najvećim smotrama filma kao što su Berlinski filmski festival i Sandens Film Festival.

Povezana vest:  Sem Vordington u filmu o Drakuli

Kao scenarista debitovao je 1993. godine sa filmom «Kaži zašto me ostavi» Olega Novkovića a kao reditelj debitovao je sa filmom «Sivi kamion crvene boje» 2004. godine, koji je snimio po sopstvenom scenariju a koji je prikazan na 40 međunarodnih festivala i nagrađen sa 11 nagrada.

Zajedno sa Đorđem Milosavljevićem napisao je scenario za film «Nebeska udica» (2000) u režiji Ljubiše Samardžića koji je prikazan na Berlinskom Filmskom Festivalu kao i na festivalu u Palm Springsu gde je i nagrađen nagradom publike. Sa Melinom Koljević je bio ko-scenarista filma «Klopka», u režiji Srdana Golubovića, koji je prvi srpski kandidat za nagradu Oskar koji je ušao u uži izbor od 8 filmova.

Povezana vest:  Kara Delevinj u ulozi iz snova

U istoj saradnji sa Srdanom Golubovićem kao rediteljem i Melinom Koljević potpisuje i film «Krugovi» (2013) koji je prvi srpski film prikazan a i nagrađen na festivalu Sandens.

Do samog kraja života, osim što je neumorno radio kao autor, bio je i posvećeni profesor na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu gde je predavao filmski scenario na katedri za dramaturgiju, na kojoj je i sam diplomirao.

Povezana vest:  Kraljevom govoru tri britanske nacionalne filmske nagrade

Radio je i kao mentor na različitim evropskim radionicama gde je predano pomagao razvoj mladih filmskih autora.

Za sobom ostavlja dve kćerke, veliku porodicu i život posvećen filmu i akademskom radu. Datum, mesto i vreme sahrane i komemoracije će biti naknadno objavljeni.

Foto: Antonio Ahel/ATA Images