Danas je u Hotelu Zepter održana konferencija za medije povodom obnove mjuzikla POSLEDNJIH 5 GODINA.

Prvobitna produkcija ovog mjuzikla na našu scenu je postavljena 2021. godine, u uslovima pandemije korona virusa, kao jedina kompletna, integralna muzička produkcija u pozorištima u toj sezoni. Koliko je bilo teško odabrati naslov, i koliko je sam proces pripreme bio zahtevan i složen najbolje znaju autori i protagonisti mjuzikla. Na prvi pogled ovo je manji mjuzikl, ali samo u smislu broja učesnika. Rad na ovoj predstavi nam je još jednom dokazao da ne postoje jednostavni i „mali“ projekti. Odabir naslova je bio veoma komplikovan, jer smo uvek kao premisu imali atraktivnost, slušljivost i modernizaciju, najpre za našu publiku. Izborom mjuzikla Poslednjih pet godina, ponovo smo učinili iskorak u našoj repertoarskoj politici, uvođenjem forme modernih mjuzikla koji su na najreferentnijim svetskim scenama (Brodvej i Vest End) aktuelni već više od 10 godina. S obzirom da predstava nije dovoljno igrana u uslovima pandemije ponovo je vraćamo na našu scenu, ovog puta sa osveženim ansamblom. Premijera obnove je 27. oktobra, dok su reprize 4. i 22. novembra.

Upravo zbog svih ovih neobičnih zadataka, mjuzikl Poslednjih 5 godina je postavio proveren i uhodan autorski tim na čelu sa rediteljem, gostom iz Hrvatske, Robertom Boškovićem, koji je na našoj sceni ostvario veoma uspešne produkcije (operete Vesela udovica i Pariski život, kao i koncertnu predstavu Svetlosti pozornice). Dirigent Vesna Šouc, naš stalni saradnik u muzičkim produkcijama (mjuzikl Jadnici, opera Suton i Ana Frank, koncertna predstava Muzičko putovanje, operete Vesela udovica i Pariski život), scenograf Vesna Režić i koreograf Milica Cerović (obe iz autorskog tima Vesele udovice i Pariskog života), zatim kostimograf Snežana Pešić Rajić, Srđan Jovanović kao dizajner svetla, Dušan Arsikin dizajner zvuka, dok su 3D mapping, holograme i projekcije radili Matej Bodrušić i Aleksandar Rapajić, kao i mnogi drugi koji su deo autorske ekipe ovog projekta, pred sobom su imali velike zahteve, ali su ih ispunili u vrhunskom kvalitetu.

Povezana vest:  Novi naslov Lujze Hej u prodaji!

Iz stare postave od glumaca-pevača nam ostaju Branislava Podrumac i Žarko Stepanov, dok Dimitrije Cincar-Kostić pauzira do sledeće godine. Ovom već uigranom timu se od ove sezone, u obnovi pridružuju Tatjana Dimitrijević, Irma Dragičević, gošća iz Hrvatske i Arsenije Tubić. Svi oni su već dokazane zvezde naše scene jer su učestvovali u pojedinim muzičkim produkcijama Madlenianuma. Baletski ansambl su: Jana Jovićević, Jelena Nenadović, Tara Tomašić, Tijana Ostojić, Veljko Ranđić, Mateja Vićentijević, Luka Stefanović, Vladimir Sekulić; dok su orkestar: Dragana Anđelić Bunjac / Milivoje Veljić, Milica Grujić, Šerin Radeski, Jasmina Vrbanić, Vojin Nenadović, Mladen Lukić, Miloš Branisavljević / Nikola Đokić.

Povezana vest:  Otvorena knjižara Vulkan u TC Ušće

Brodvejski hit, koji je doživeo i svoju Holivudsku ekranizaciju 2015. godine, kompozitora i tekstopisca Džejsona Roberta Brauna, prikazuje nam ljubav, patnju, potragu za karijerom, brak i rastanak u veoma atraktivnoj muzičkoj i dramskoj formi. Veliki muzički i glumački zadaci su postavljeni pred samo dvoje glavnih aktera, uz pratnju malog igračkog ansambla i benda koji je sastavljen od samo šest muzičara. Ono što ovu priču čini naročito atraktivnom je „dekoinstrukcija ljubavne priče“, kako je to istakla dirigent Vesna Šouc „Već u prvom kontaktu sa delom počela je da izranja jasna i neraskidiva povezanost, kao i specifična uslovljenost muzičkog i tekstualnog sadržaja. Očigledno je bilo da ideja i emocija dolaze iz pera jednog čoveka, a i da je sama priča autobiografska”. Vesna Šouc je, uz koautorstvo sa Jovanom Jezdović, uradila i prevod i prepev, što je bio naročit izazov usaglasiti muziku i tekst uz strogo poštovanje svih zakonitosti srpskog jezika, dramaturškog roka, pronalaženje rime i slično. „Ponavljanjem određenih stihova kroz mjuzikl, autor pokazuje kako se istim rečima mogu iskazati različite emocije – bes i zaljubljenost, bol i nada. Samim tim što je priča predstavljena kroz dve hronološki suprotstavljene linije, očuvanje tekstualnih referenci, humora i savremenog jezika u prepevu predstavljaju izazov, ali i nit koja ovo delo čini jedinstvenim”, ističe Šouc.

Povezana vest:  Putopis „Na vratima istoka" Viktora Lazića u prodaji

Kompozitor Džejson Robert Braun je veliki muzičar i pijanista, poznavalac muzičke strukture, sjajan aranžer (dobitnik prestižne nagrade Toni za svoj mjuzikl Mostovi okruga Medison) i to se sve veoma primeti u muzičkoj fakturi ovog dela. Mešavine rok i pop muzike, odličnog džeza i bluza, latino ritmova i modernog aranžiranja, obećavaju dobru zabavu uz dramsku radnju koja podstiče na razmišljanje.

Poslednji 5 godina je mjuzikl koji prvenstveno govori o emociji. To je prikaz života dvoje ljudi koji u pet godina preživljavaju buru emocija, kroz upoznavanje, veridbu, ženidbu i prekid, a sve pratimo u dve suprotstavljene dramske linije. „Ovo je definitivno dramski mjuzikl, gde je za mene kao reditelja bio veliki teret da pokažem svo znanje i umeće režije glume, plesa i spektakla. Moram da napomenem da je ovo za glumce i pevače, pa i za igrače, gde su pojedini dobili male glumačke zadatke, jako teška predstava jer pokazuje sve što izvođač u tom trenutku nosi u sebi i što je do sada naučio u svojoj karijeri“, reči su reditelja Boškovića.

Mjuzikl se izvodi u aranžmanu sa Music Theatre International (Europe) Limited: www.mtishows.eu.

Foto: Marija Mlađen/ATA Images