Da li su pojedina zanimanja „rezervisana“ isključivo za pripadnike određenog pola? Kakve nejednakosti ovo dalje donosi na radnom mestu? I da li ste nekada odlučili da se ne prijavite na oglas za posao jer ste mislili da je pozicija ipak više za suprotni pol?

Globalno gledano, procenjuje se da od ukupnog broja žena, svega polovina njih učestvuje na tržištu rada. Kada je reč o našoj zemlji, najnoviji podaci Republičkog zavoda za statistiku pokazuju da muškarci u proseku zarađuju 15 odsto više od žena. Pored toga, žene se suočavaju i sa brojnim stereotipima koji ih često sprečavaju da se bave zanimanjima koja tradicionalno važe za „muška“. Međutim, svedoci smo da se te predrasude polako, ali sigurno, ruše, a da se žene hrabro upuštaju u profesije i industrije koje su nekada bile isključivo domen muškaraca.

Povezana vest:  Baštovanstvo novi način druženja u Beču

U ovom tekstu otkrivamo vam ambiciozne žene koje su rešene da promene ovu paradigmu.

Rajka, Maja i Milica svojim zalaganjem, rezultatima i uspešnim odnosima sa kupcima, menjaju tradicionalno ukorenjen narativ podele na muško – ženske poslove. Njihova priča je priča o upornosti i uspehu, a njihova zajednička destinacija i zdravo okruženje u kome se razvijaju kao business developer-ke je prodajni tim kompanije Coca-Cola HBC Srbija.

„Podela na muške i ženske poslove je prevaziđena, naročito u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija gde radim već šest godina. Posao business developer-ke ponudio mi je dinamiku, izazove, priliku da se svaki dan usavršavam, ali i da na kraju svakog dana budem zadovoljna i srećna jer sam uspela da rešim određeni problem ili izazov sa kojim se naš kupac suočava“, istakla je Rajka, koja na ovoj poziciji radi osam meseci.

Povezana vest:  Velikim skokom put obeležen Dan evropskog Amazona

Njena koleginica Maja je na poziciji business developer-ke već tri godine i ističe da je nebrojeno puta tokom svoje karijere čula od žena u svom okruženju kako ovo nije posao za ženu. „Kako znaš da nije posao za tebe, ako nisi probala? Za ove tri godine, nebrojeno puta sam čula od žena u svom okruženju da im se čini kako ovo nije posao za ženu. Od kolega to nisam nikada čula i upravo od njih dobijam najveću podršku“, kaže Maja.

Milica vodi tim od osam business developer-a u Nišu, a svake godine je mentorka na Coke Summership praksi, jer veruje da može da utiče na to da se mladi zainteresuju za rad u prodaji.

„Još kao studentkinja sam dobila priliku da učim i razvijam se u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija, što sam doživela kao veliku privilegiju, ali i izazov. Verujem da je važno upoznati mlade ljude, pogotovo studentkinje, sa pozicijama od kojih možda zaziru, jer se tumače kao muške. Uverena sam da bi se mnoge pronašle kao business developer-ke i da bi mogle da pruže jedinstveni doprinos ovoj profesiji“, rekla je Milica.

Povezana vest:  Dejvid Bekam prodaje svoju kolekciju automobila

Business development je ključna karika u rastu i razvoju jedne kompanije, a upravo žene na ovim pozicijama ne samo da donose jedinstvenu perspektivu i veštine, već i inspirišu nove generacije žena da slede njihov primer i grade karijere koje ne poznaju granice ili stereotipe.

Kompanija Coca-Cola HBC Srbija otvorila je konkurs za poziciju business developer-a, pozivajući sve žene koje žele da se pridruže ovom dinamičnom svetu da pokažu svoj potencijal i postanu deo prodajnog tima koji pobeđuje na tržištu.