Povodom ovogodišnje modne manifestacije Serbian Fashion Day 2023, autorka projekta dr Vesne De Vinče je zajedno sa prvom damom Republike Srbije gospođom Tamarom Vučić, predstavila prvi nacionalni parfem „Zemlja jorgovana“ (eng. „Serbia, the Land of Lilacs“), koji će biti iskreiran u najstarijoj fabrici parfema na svetu „Mejzon Doran“ u Parizu. Gospođa Vučić imala je na raspolaganju selekciju četiri mirisne note od kojih će jedna, po njenom izboru, ubuduće predstavljati nacionalni miris naše zemlje, nakon čega je zajedno sa gospođom De Vinčom i vlasnikom parfimerije Bašarom Nasrijem, u čast ovog događaja, posadila drvo jorgovana ispred vile muzeja Doran.
Autor ovog jedinstvenog parfema, koji pretenduje da postane simbol naše zemlje, je najstarija fabrika parfema „Mejzon Doran“, osnovana davne 1780. godine u predgrađu francuske prestonice. Fabrika koja je u 18. veku kreirala parfeme za francusku kraljicu Mariju Antoanetu i danas ostaje verni čuvar originalne misije svojih osnivača, nudeći 53 ekskluzivne esencije parfema.
– Parfemi imaju moć da naglase lepotu i jedinstvenost svakog pojedinca. Rekla bih da su parfemi izuzetno moćni, jer u treptaju oka mogu da vam vrate drage uspomene, da sačuvaju određene situacija ili ljude od zaborava. Podsetiću i na reči čuvene Koko Šanel koja je govorila da je žena bez parfema – žena bez budućnosti. Imajući to u vidu, primetno je da postoji konekcija između prošlosti i budućnosti, a ta suptilna konekcija je miris parfema koji će ostati i nakon što nas više ne bude – rekla je supruga predsednika Republike Srbije gospođa Tamara Vučić.
Predstavljanje nacionalnog parfema ima za cilj promociju srpske kulture i kreativnosti, čineći ovaj miris ambasadorom našeg bogatog kulturnog nasleđa u svetu.
– Srbija je zemlja jorgovana, kao što je Holandija zemlja lala, i kao što je Japan zemlja trešnjinog cveta. Presrećna sam što se ostvaruje san NJKV Kneza Aleksandra Pavlova Karađorđevića, a ujedno i moj san da se projekat „Srbija, zemlja jorgovana“ proširuje u domen fantastike mirisa jedne zemlje – istakla je autorka projekta dr Vesna De Vinča i dodala da nije reč samo o parfemu, već o nacionalnom brendu koji će putem mirisa prenositi deo srpskog nacionalnog identiteta.
Vlasnik najstarije fabrike parfema i istoimenog muzeja „Doran“ Bašar Nasri izražava duboku čast i zadovoljstvo što ima priliku da kreira nacionalni parfem Republike Srbije, a ujedno i prvi parfem jedne zemlje.
– Kreiranje nacionalnog parfema nosi sa sobom veliku odgovornost, ali i poseban osećaj ponosa. Srbija je zemlja koja ima svoj jedinstveni identitet, sa izuzetnom kulturom i nasleđem. U procesu stvaranja ovog parfema, trudićemo se da zabeležimo esenciju te raznovrsnosti i da je prenesemo u miris koji će biti prepoznatljiv širom sveta – izjavio je Bašar.
Renomirani sopran solistkinja opere Narodnog pozorišta Nevena Đoković, očarala je prisutne izvođenjem arije „O mio babbino caro“ iz opere „Đani Skiki“ Đakoma Pučinija. Domaćin ovog prestižnog događaja koji ima za cilj promociju kulturnog identiteta naše zemlje bio je poznati voditelj Mihajlo Pavić koji će dan kasnije, 15. novembra, publiku voditi kroz sedmo izdanje jedinstvenog modnog spektakla, poznatog kao Serbian Fashion Day. Tema ovogodišnje manifestacije je život i delo velikog srpskog naučnika Nikole Tesle i realizuje se pod pokroviteljstvom supruge predsednika Republike Srbije gospođe Tamare Vučić i Ministarstva spoljnih poslova.
Sada već tradicionalno modno okupljanje u samom srcu francuske prestonice okupiće renomirane srpske modne kreatore, među kojima se ističu imena poput Bate Spasojevića, Mladena Milivojevića Barona, Dejane Milosavljević i Jelene Mandić Urijel koja je dalji potomak čuvenog Nikole Tesle.
Foto: Nebojša Babić