U Galeriji Sanjaj otvorena je izložba “Ne znam, pričaćemo…” tri umetnika iz Banja Luke – Slobodana Vidovića, Drage Vejnovića i Aleksandra Miloševića. Tri autora potpuno različitih izraza, prilaze teškim, savremenim temama na duhovit način.  I dok se Slobodan Vidović izražava klasičnim slikarstvom, Drago Vejnović je fotograf, a Aleksandar Milošević konceptualni umetnik.

Slobodan Vidović se predstavlja slikama na kojima se poput dečaka igra brodovima i avionima postavljajući ih kao igračke u imaginarne pejzaže. Međutim, nazivi slika ironično nas upozoravaju da je njegov „Mediteranski pejzaž“ i „Predivno jutro u Južnom kineskom moru“ zapravo zastrašujući prikaz onoga što može da uništi taj dečiji svet. Slika „Predeo u Krajini“, nezavršena i oštećena siva kuća, čest prizor u Bosni, budi optimizam crvenim lubenicama naslikanim u prvom planu, kao kontrast, jer njihova slast pobeđuje sve.

Povezana vest:  Roman prepun iznenađenja: Sofija

Drago Vejnović bosanski pejzaž beleži fotoaparatom. Šuma tamna i duboka, kao iz bajki i snova, mistična i zastrašujuća. Tu nema čoveka, nema civilizacije i ne vidi se ljudsko delovanje. Drago ovde kao da beži od onog Slobodanovog upozorenja u neki novi, drugačiji svet, posle kraja civilizacije koju sluti Slobodan.

Aleksandar Milošević, najmlađi od njih, izlaže dva rada, sliku i instalaciju. Slika „Doručak na travi“ je njegova verzija čuvenog Maneovog dela. To je predstava doručka na groblju za vreme zadušnica. Umetnik se igra intrigantno spajajući našu tradiciju i lokalne običaje sa čuvenim remek delom. U instalaciji, nazvanoj „Žrtvenik“, kombinuje poker aparat, kao simbol vere u sreću i ikonu, tradicionalnu sliku, simbol vere u božansko. Postavlja pitanje vere savremenog čoveka, njegove duhovnosti i vere u materijalno, uobličene u šarenu blještavu mašinu.

Povezana vest:  Lagunin književni klub - "Amerikana", Čimamanda Ngozi Adiči - petak u 18h, Delfi SKC

Ovom izložbom Galerija Sanjaj nastavlja da promoviše autentične autore iz Srbije i okruženja. Izložba će biti otvorena do 30. decembra.

Foto: Srđan Janković